Fernando Alonso kihasználta, hogy Michael Schumachert a rajtrács végére sorolták, magabiztos győzelmet aratott Monte-Carlóban, és újabb hat ponttal növelte pontversenybeli előnyét a hétszeres világbajnokkal szemben.
Fernando Alonso a Spanyol Nagydíj előtt azt mondta, hogy már nem elsősorban a világbajnoki cím megszerzése hajtja, az tavaly sikerült neki. Inkább megpróbál megnyerni néhány olyan futamot, amelyet eddig nem sikerült, és amely fontos a számára. Az egyik ilyen ugyebár a Spanyol GP volt, és a listán szerepelt a monacói viadal is, amely nemcsak az ő álma, hanem minden autóversenyzőé.
„Ez egyike azoknak a versenyeknek, amelyek mellé kis keresztet tettem az év elején” – árulta el a spanyol.
Tartja magát az elképzeléseihez, hiszen Barcelona után Monte-Carlóban is nyert, és ami a legszebb az egészben számára, a sikerekkel együtt jár az is, hogy a világbajnoki pontversenyben hétről hétre növelni tudja előnyét. Ezzel a sikerével már 21 pontra van Michael Schumachertől, az egyetlen embertől, aki egyáltalán reménykedhet benne, hogy megszorongathatja. Mögötte ugyanis Kimi Räikkönen és Giancarlo Fisichella 37-37 pontos lemaradással áll holtversenyben a harmadik helyen.
Nem zavarta, hogy a nyakában loholnak
Alonso az eddigi hét viadalon megszerezhető 70 pontból csupán hatot tékozolt el három második helyével, 24 éves kora ellenére a legösszeszedettebb versenyző benyomását kelti a mezőnyben. Monacóban a pole pozícióból rajtolva a futam nagy részében úgy versenyzett, hogy a nyakán loholt Räikkönen, de ez cseppet sem zavarta, apró hibát sem követett el az egész erőpróbán.
Amikor pedig motorhiba miatt kiesett mögüle a két legveszélyesebb vetélytárs, Räikkönen és a williamses Mark Webber, okosan taktikázott, elengedte maga mellett a korábban lekörözött, pozícióért csatázó Michael Schumacher, Giancarlo Fisichella duót. A Ferrari németje a szombati időmérőn és utána a zöldasztalnál történeket követően (lásd keretes írásunkat) esélytelen volt a dobogóra, csak a kiesők által elhullajtott pontokat csipegethette össze.
Alonso pedig könnyedén nyerte meg a számára oly fontos viadalt, amely után a pénteken hajóbalesetben elhunyt Édouard Michelinre, a Michelin-vállalat igazgatójára emlékezett.
Michelinnek ajánlotta győzelmét
Albert herceg trófeája kiemelt helyet kap Alonso vitrinjében, a spanyol ugyanis elôzetesen álmodott már a hercegségbeli diadalról
„Mindenekelőtt ezt a győzelmet Édouard Michelin emlékének ajánlom – mondta Alonso a verseny után. – Péntek este szörnyű hírt hallottunk, és ezután külön köszönetet kell mondanunk a Michelin embereinek a hét végén nyújtott teljesítményükért. Ez a verseny mindig tele van szenvedéllyel, de az idén megkönnyítette a feladatunkat, hogy az élről rajtoltam. Elöl maradtam, de vigyáznom kellett, mert Kimi folyamatosan sakkban tartott. A verseny közepén lassítottam kicsit, de ekkor is nagyon oda kellett figyelni.”
Az eredményhirdetésnél Édouard Michelin halála miatt el is maradt a pezsgőzés. Juan Pablo Montoya, aki az idén másodszor állhatott fel a dobogóra, először nem is értette, miért nem spriccelhetik a nedűt, úgy kellett elmagyarázni neki. A kolumbiai két műszaki hibának, Webber és Räikkönen motorgondjainak köszönhette, hogy dobogóra állhatott.
Bdíszelgett a dobogón
Az eredményhirdetés harmadik szereplője, David Coulthard a Red Bull-istálló első dobogós helyezését érte el, a Superman új filmjének promotálása érdekében jól mutatott a szuperhős palástjában. Neki ehhez kellett Jarno Trulli és Christian Klien kiesése és Rubens Barrichello boxutcán áthajtásos büntetése is. (Ide kapcsolódik, hogy Christian Horner csapatvezető a verseny előtt megfogadta, hogy ha dobogós lesz valamelyik pilótája, meztelenül beugrik a motorhome udvarán fekvő úszómedencébe.)
Barrichello, aki a roppant nehéz, egy boxkiállásra beállított, telitankolt Hondával az ötödik helyről rajtolhatott, a Schumacher-affér legnagyobb nyertese volt, egészen a büntetéséig. Ám a Honda az idén már csak ilyen: az ölébe hulló sikerről is le kell mondania amatőr hibái miatt.
---- Rajt: Az első öt között nem változott meg az állás, hátrébb Rosberg kiválóan rajtolt, feljött a hatodik helyre. A két Midland-Toyota koccant, Monteiro autójának az orrát ki kellett cserélni, Alberst emiatt később a boxutcán való áthajtással büntették. A büntetése után az utolsó rajtkockába sorolt M. Schumacher a boxból, teletankolt autóval indult el a mezőny után. Ő és a 21. rajtkockában álló Felipe Massa is új motorral versenyzett. 1. kör: A pontszerző helyeken Alonso, Webber, Räikkönen, Montoya, Barrichello, Rosberg, Coulthard, Fisichella volt a sorrend, hátul M. Schumacher már a 18. helyen haladt. 2. kör: Räikkönen az első kanyar után, az emelkedőn megelőzte Webbert. Az első négy elhúzott a Barrichello által blokkolt üldözőktől. 21. kör: M. Schumacher felzárkózásának gyorsasága az első körökben Button utolérésével csökkent, az angolt csak ekkor tudta megelőzni Schumi. Első boxkiállások: A két kiállást választók közül Montoya 21., Räikkönen 22., Alonso 24., Webber 25., Fisichella 27., Coulthard 29. kör, az egyszer szervizelők közül M. Schumacher 36., R. Schumacher 39., Heidfeld 40., Barrichello és Trulli 45-45. kör. 47. kör: Webber autója a célegyenesben hirtelen lelassult, és az első kanyar után, a boxutca kijáratánál leállt. 48–51. kör: biztonsági időszak. Ezalatt a kétszer szervizelők mindegyike végrehajtotta a második boxkiállását. Räikkönen McLaren-Mercedese a Loews-kanyar után leállt. 52. kör: Újraindult a verseny, a pontszerző helyeken Alonso, Montoya, Barrichello, Trulli, Klien, Coulthard és a már lekörözött M. Schumacher és Fisichella haladt. 54. kör: Rosberg a célegyenes előtti kanyarban a falnak csúszott az autójával, és kiesett. 57. kör: Klien kiesett, Heidfeld feljött a pontszerzők közé. 63. kör: Barrichello a boxutcabeli gyorshajtásáért letöltötte áthajtásos büntetését, és a harmadikról az ötödik helyre esett vissza. 74. kör: Trulli műszaki hiba miatt kiesett a harmadik helyről, R. Schumacher feljött a pontszerzők közé. ---- Szombat éjszaka 23 órakor, az időmérő után nyolc órával a Monacói Nagydíj versenybírósága bűnösnek találta Michael Schumachert, aki az időmérő edzés utolsó másodperceiben keresztbe állt a pályán, és ezzel meggátolta, hogy a többi versenyző megfussa gyors körét. A nemzetközi szövetség (FIA) által kirendelt három döntőbíró meghallgatta a Ferrari hétszeres világbajnokát és Chris Dyert, a csapat mérnökét, továbbá Ross Brawnt, az olasz istálló technikai igazgatóját, Stefano Domenicalit, a Scuderia sportigazgatóját, Charlie Whitingot, az FIA általános versenyigazgatóját és Alan Prudomot, az FIA szoftverelemzőjét is. Ezenkívül elemezték a kicsúszásról készült felvételeket, valamint összehasonlították Schumacher előző köreinek menetadatait a kicsúszáskor futott körének adataival. „Schumacher az első szektorban gyors volt, ám a középső részen sok időt vesztett – olvasható a hivatalos ítéletben. – Az utolsó szakaszban, a Rascasse-kanyarban aztán fölöslegesen nagyot fékezett, a sebessége ezt nem indokolta. A kerekei leblokkoltak, az autó pedig a szalagkorlát felé csúszott, de nem sérült meg. A nagy fékezésből megállapítható, hogy a versenyző szándékosan állította le autóját, hogy akadályozza ellenfeleit, és megtarthassa a legjobb köridőt. A Formula–1 sportszabályzatának 116/b pontja kimondja, hogy ilyenkor a pilóta az összes idejét elveszíti, a 112-es pont pedig nem ad lehetőséget az istállónak a fellebbezésre.”
Schumacher a köridői törléséből eredően az elsőről az utolsó helyre került a rajtrácson. Max Mosley, az FIA elnöke szerint túlzóak azok a vádak, amelyek csalónak állítják be a németet, az időmérőn történtek inkább pillanatnyi emberi gyengeségből fakadtak. Sokkal szigorúbb volt Pedro de la Rosa, a McLaren tesztpilótája, aki a Pilótaszakszervezet egyik elnöke Schumacher mellett.
„Ez tragikus egy hétszeres világbajnoktól – mondta a spanyol. – Ha ezt Ide Judzsi csinálta volna, azonnal bevonják a szuperlicencét. Nem értem, hogy tarthatják bent ezek után a pilóták képviseletének vezetőségében, de ez nem a szervezet véleménye, hanem az enyém. Mindenesetre két hét múlva Silverstone-ban összeülünk, és ha Michaelt megtartják, én lemondok a megbízatásomról.”
Schumacher a verseny után bocsánatot kért vetélytársaitól, de tartotta magát ahhoz, hogy véletlenül csúszott ki, nem szándékosan. ---- A finn a McLaren F1-es szereplésének negyvenedik évfordulóján ült jégből készült McLaren-Mercedesben és lángolóban is. Előbb csütörtökön állt le ezüstnyilával, amelyben hosszas elemezgetés végén nem cseréltek motort. Ez a döntés esélyt adott a finnek a győzelemre, és az idén először úgy tűnt, a Jégember képes tartani Alonso tempóját, sőt ha kell, akár meg is verheti a címvédőt. Ám azután, hogy a finn végig árnyékként követte a spanyolt, a biztonsági időszakban tönkrement a motor ugyanazon eleme, amely már csütörtökön is riadalmat okozott. Räikkönen biztos második helyet veszített el, de nem volt szerencsésebb Webber és Trulli sem, ők a harmadik hely felé haladtak, amikor autójuk hibája miatt kiestek. ---- Öt pontot vert saját magára A Renault 30. diadalát aratta a 75. versenyét futó Fernando Alonsónak köszönhetően, aki 12. alkalommal állhatott a győzelmi emelvény tetején. A spanyol negyedszer nyert az idén, és már 64 pontot számlál. Tavaly ugyanilyenkor, vagyis hét viadalt követően szintén négy győzelemnél tartott, de akkor öttel kevesebb (59) pontot szerzett.
Coulthard: remek jubileum Riccardo Patrese (256), Michael Schumacher (237), Rubens Barrichello (221), Gerhard Berger (210), Andrea de Cesaris (208), Nelson Piquet (204) és Jean Alesi (201) után David Coulthard is tagja lett 0a 200-asok klubjának, legalábbis ami a rajtokat illeti. A skót igazán emlékezetessé tette 200. versenyét, hiszen a harmadik helyen futott célba. Pályafutása során 13 győzelmet aratott, 12-szer nyerte meg az edzést, 18-szor volt az övé a leggyorsabb kör, összesen 61-szer állt dobogóra (ezt megelőzően 2003-ban Japánban), és 506 pontot gyűjtött.
Trulli: mint a Prostban Nem sokon múlt, hogy megszakadjon Jarno Trulli tízes pont nélküli sorozata, az autója azonban lerobbant a végén. Az olasz így továbbra sem tud pontot szerezni a tavalyi Olasz GP óta – ehhez fogható szériája csak egyszer, első és második prostos évében volt, amikor az 1997-es és az 1998-as Magyar Nagydíj között 16 futamon keresztül nem került be a pontzónába.
Hova kapaszkodott a német! Amíg Michael Schumacher az 1300. pontjához közelít, addig Barrichello csak most lépett át a félezres határon (502). A német ezúttal is elkápráztatott bennünket: a 22. helyről rajtolva az ötödik helyen ért célba, azaz 17 pozíciót kapaszkodott előre. Ez új egyéni rekord, a korábbi csúcsa az 1995-ös belgiumi bravúr volt (tizenhatodikként indult, és nyert). A vonatkozó világrekordot Roberto Mieres tartja, az argentin az 1954-es Brit GP-n hatodik lett – a 31. pozícióból indulva.