Francia fölény a francia pályákon. A címvédő Sebastien Loeb négy gyorsasági szakasz közül hármat megnyert, és majd húsz másodperces előnnyel vezet Marcus Grönholm előtt a világbajnokság korzikai viadalán.
Szeles, felhős időben vágtak neki a versenyzők a kanyargós, szűk korzikai pályáknak, és Sebastien Loeb rögtön az első gyorsasági szakaszon nyilvánvalóvá tette, hogy szeretné megismételni tavalyi eredményét, vagyis megnyerni a viadalt. Igaz, hogy a mezőny másik kétszeres világbajnokát, Marcus Grönholmot ,,csak” nyolc másodperccel tudta megelőzni, az utánuk következők azonban már fél percen kívül voltak – ami kilométerenként majdnem egy másodpercet jelent (ez a szakasz 32 kilométeres volt), és az bizony nagyon sok. ,,Hiba nélkül vezettem, viszont jobban kell vigyáznom a gumijaimra, mert a második szakaszra már nagyon elkoptak” – mondta az első kör végén Loeb, és tartotta magát fogadalmához, hiszen a hátralévő két gyorsaságit megnyerte. Pedig Korzikán nagyon figyelnie kell annak, aki egyidejűleg akar gyors lenni és épségben célba vinni az autóját. A keskeny hegyi utak ugyanis sokszor éppen csak annyira szélesek, hogy egy autó elférjen rajtuk, gyorsnak lenni rajtuk meglehetősen komplikált feladat. Nem is megy mindenkinek. A harmadik aktív világbajnok, Petter Solberg rögtön a nap elején megkezdte a vesszőfutását: lecsúszott az útról, és jó néhány másodpercet veszített, ráadásul a második szakasz rajtjánál lefulladt az autója, azért, mert a sebességváltóból ,,elment” az egyes fokozat. És még örülhetett, hogy nem olyan szakaszon történt a kicsúszás, amelyen az egyik oldalon sziklafal van, a másikon meg szakadék, mert akkor kiskanállal kellene összekaparni a Subaruja darabjait. Ez sem a norvég versenye (úgy tűnik, folyamatosan üldözi őt a balszerencse), pedig az idény elején a szakemberek őt tartották a világbajnokság egyik legfőbb esélyesének. Helyette viszont előtérbe kerültek a kevésbé ismert pilóták: a harmadik helyen például az az Alex Bengue áll, akiről korábban csak annyit lehetett hallani, hogy tehetséges fiatal versenyző, és valamikor talán a legjobbak között vitézkedik majd. Nos, nem sokat kellett várni arra, hogy valóra is váltsa a jóslatokat, hiszen már a Katalán-ralin is a legjobbak között volt, most pedig jó esélye van arra, hogy felálljon a dobogóra. Persze, ahhoz el kell jutnia a vasárnapi célig.50. Korzika-rali, a vb 5. futama
Abszolút sorrend 4 gyorsasági szakasz után: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroën Xsara WRC) 1:13:18.9 (átlag: 99.3 km/óra), 2. Grönholm, Räutiäinen (finn, Ford Focus WRC) 19.9 másodperc hátrány, 3. Bengue, Escudero (francia, Peugeot 307 WRC) 1:15.6 perc h.