Homok, szél – és kevés néző

Vágólapra másolva!
2006.04.06. 02:27
Címkék
A gyorsasági motoros vb mezőnye általában az idény vége felé veszi a nyakába a világot, az idén azonban másképp van. Az 1949 óta létező sorozatban ugyanis először fordul elő, hogy az európai idénynyitó után három távoli nagydíjra kerüljön sor. Az első állomás Katar, ahol harmadszor tartanak vb-futamot.
Valentino Rossi látványos bukása után visszaült a motorjára, és 14. lett Jerezben ? most a gyôzelemre hajt
Valentino Rossi látványos bukása után visszaült a motorjára, és 14. lett Jerezben ? most a gyôzelemre hajt
dppi
Valentino Rossi látványos bukása után visszaült a motorjára, és 14. lett Jerezben ? most a gyôzelemre hajt
Valentino Rossi látványos bukása után visszaült a motorjára, és 14. lett Jerezben ? most a gyôzelemre hajt
Valentino Rossi látványos bukása után visszaült a motorjára, és 14. lett Jerezben ? most a gyôzelemre hajt
dppi
Valentino Rossi látványos bukása után visszaült a motorjára, és 14. lett Jerezben ? most a gyôzelemre hajt

Katar – ahol a Holland GP-hez hasonlóan szombaton van a nagydíj – a világbajnokság egyik legegzotikusabb helyszíne. Az 5380 méteres pálya szó szerint a homoksivatag kellős közepén fekszik, így aztán extrém elvárásokat támaszt a pilótákkal és a motorokkal szemben. Az állandóan változó széljárás miatt homok kerül az aszfaltra, ami nagymértékben csökkenti a tapadást, a gumikopást pedig növeli. A homok mellett tavaly és tavalyelőtt a hőség jelentett hatalmas gondot, hiszen a levegő hőmérséklete 40 fokos volt, az aszfalté pedig elérte az 55 fokot. Az idén azonban már nem lesz ekkora szerepe a melegnek, mivel a viadal októberről áprilisra került előre a versenynaptárban, és ilyenkor még Katarban is sokkal hűvösebb van: körülbelül 25-27 Celsius-fok.

Villanyfényes viadal?

A Katari Nagydíj rendezői hatalmas dobásra készülnek – arra, hogy valamikor a közeli jövőben éjszaka, villanyfényben rendezzék meg a viadalt. A hétszeres világbajnok Valentino Rossi februárban már tesztelt itt villanyfényben, és csütörtök este újra motorra ül, ám ezúttal már Loris Capirossi és Kenny Roberts Junior társaságában, hogy közösen véleményt alkothassanak egy esetleges esti versenyről.
A szél és a homok mellett a pálya vonalvezetése is nagy erőfeszítésre kényszeríti a versenyzőket és a technikusokat. Katarban van a vb-sorozat harmadik leghoszszabb egyenese: az 1068 méteres célegyenesben nagyon sokat számít a motorerő. A pálya másik különlegessége a számos, egymásba érő gyors és lassú kanyarkombináció. Itt a gyors tempó érdekében a motoroknak nagyon stabilaknak kell lenniük fékezéskor, míg a maximális dőlésszög mellett nagy kanyarsebesség szükséges. Mindez azt jelenti, hogy az nyerhet, aki a legjobban tudja beállítani a futóművét.

A vb egyik legnehezebb pályáján nehéz előzni, talán ez az egyik oka, hogy még senkinek sem sikerült megismételnie az előző évi győzelmét.
A pilótáknak egyébként nemcsak a pályával és az ellenfelekkel, hanem a szurkolók hiányával is meg kell küzdeniük. Tavaly a három nap alatt összesen 5547 néző látta élőben a Katari GP-t, az idén pedig talán még kevesebben lesznek, mivel áprilisban sokkal kevesebb turista látogat Katarba.

A vb állása
125 kcm:
1. Alvaro Bautista (spanyol, Aprilia) 25 pont, 2. Pesek (cseh, Derbi) 20, 3. Pasini (olasz, Aprilia) 16, ...8. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 8.
250 kcm: 1. Jorge Lorenzo (spanyol, Aprilia) 25, 2. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 20, 3. Dovizioso (olasz, Honda) 16.
MotoGP: 1. Loris Capirossi (olasz, Ducati) 25, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 20, 3. Hayden (amerikai, Honda) 16 ---- N ---- A
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik