INTELLIGENS FORMULA-1-ADATBANK
A vb végeredménye
Adatbank: csapatok, pilóták
Adatbank: futamról-futamra
Mindent a 2005-ös világbajnokságról
Formula-1-lexikon
Futamról futamra, 2005
Technikai sportok lexikon
A harmadik verzió a nyerő
Szombaton a Toyota valenciennes-i Yaris-gyárában megtartották az első idei Formula1-es csapatbemutatót. Az előző idényt a konstruktőr-vb negyedik helyén záró Toyota már november végén aszfaltra gurította új TF 106-osát, így ezúttal leginkább formálisan nyitotta meg a 2006-os évadot.

Ralf Schumacher (balra) és Jarno Trulli elégedetten pózol a Toyota legújabb autója, a TF 106-os mellett

Ralf Schumacher (balra) és Jarno Trulli elégedetten pózol a Toyota legújabb autója, a TF 106-os mellett
A Jarno Trulli, Ralf Schumacher versenyzőpárossal tavaly öt dobogós helyet szerző Toyota jelentős előnyre tett szert vetélytársaival szemben, hiszen már az első téli tesztnapon bevetette új négykerekűjét, benne természetesen a 2.4 literes, 8 hengeres motorral. Azóta intenzíven teszteli a TF 106-ost, amelynek a hátsó részét alakították át a mérnökök elsősorban az elődjéhez képest. A 2005-ös idény utolsó két versenyén használt TF 105 B ugyanis az első felfüggesztés és az orr-rész kialakításában tartalmazott újításokat, az idei gép tervezése során ezeket már nem is igen módosították.
Az NSO ajánlja:
"Az F1-ben a felkészülés során két alapvető irány létezik, amelyek közt egyensúlyt kell teremteni – mondta Mike Gascoyne. – Ha korán a pályára kerül a kész autó, több idő van, hogy mechanikailag tökéletesítsék, de kevés idő jut az aerodinamikai elemek finomítására a szélcsatornában. Ha későn jön ki egy istálló új autója, az visszaüthet, megbízhatatlan lehet a kocsi az első versenyeken. Mi a harmadik utat választottunk, korán elkészítettük a tesztkocsit, amelyen most finomíthatjuk a mechanikát, de közben a szélcsatornában fejlődik az a gép, amellyel az idényt elkezdjük."
Ralf Schumacher és Jarno Trulli már most más autót használ a novemberben bemutatotthoz képest, de az igazi TF 106-os csak az utolsó, március első napjaiban tartandó teszten gurul ki a boxból.
A csapat a 400 millió dolláros költségvetéséből azt is megengedheti magának, hogy a Monacói Nagydíjon rajthoz állítsa a TF 106 B-t.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik






