Felfrissülve és feltüzelve várja a Formula-1-es világbajnokság hétvégi futamát, a Török Nagydíjat Fernando Alonso, a Renault csapat pilótája. Az összetettben vezető spanyol versenyző nem szerzett pontot a július 31-i Magyar Nagydíjon, miközben legfőbb riválisa, Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) győzött, és 26 pontnyira felzárkózott mögé az összetettben.
Fernando Alonso a Hungaroringen kört kapott Kimi Räikkönentől, de Törökországban ismét partiban akar lenni legnagyobb ellenfelével
Fernando Alonso a Hungaroringen kört kapott Kimi Räikkönentől, de Törökországban ismét partiban akar lenni legnagyobb ellenfelével
"Egy kicsit meglepett, hogy ennyi gondunk volt Magyarországon, de azt gondolom, hogy az autó versenyképes lett volna, ha problémamentes versenyünk van" - nyilatkozta Fernando Alonso, a Renault csapat pilótája a francia team hivatalos sajtóanyagában a Török Nagydíj előtt.
"Ez persze nem számít, mivel az a helyzet, hogy nem szereztünk pontot, és most az a fontos, hogy Törökországban sikerüljön. Még mindig erős autónk van, a csapat pedig ég a bizonyítási vágytól."
A 24 éves spanyol versenytő az év eddigi 13 versenyéből hatot megnyert, és az előnye 26 pont Räikkönen előtt, míg a konstruktőrök versenyében a Renault csak 12 ponttal előzi meg a McLaren-Mercedest.
Alonsónak egyébként már vannak benyomásai a pályáról, miután nemrégiben részt vett egy bemutatón Isztambulban. Szerinte a lassú kanyarokkal teletűzdelt pályán kulcsszerep jut a gumiknak, főként a hátsó abroncsok lesznek fokozott igénybevételnek kitéve a sok kigyorsítás miatt.
"Azt hiszem, a fékeknek sem lesz könnyű, de a versenyzőknek sem a várható nagy hőségben - tette hozzá Alonso. - Amikor nagyon meleg van, akár három kilogrammot is leizzadhat az ember a testsúlyából. Ezért aztán tökéletes fizikai állapotban kell lennie annak, aki az autójából a legtöbbet akarja kihozni."
A török biztonsági és rendvédelmi szervek eközben nagy erőkkel készülnek az első Török Nagydíjra - jelentette a BBC. Mintegy kétezer fegyveres rendőr, illetve terroristaelhárító ellenőrzi majd a helyszínt, a pályára érkezőket pedig fémdetektorokkal vizsgálják át.
Mumtaz Tahincioglu, a Török Autósport-szövetség elnöke elmondta: kétszer akkora erőt összpontosítanak a biztonsági célokra, mint normális esetben. Törökországban az utóbbi egy hónapban két végzetes terroristatámadást hajtottak végre, míg 2003-ban az al-Kaida egyik öngyilkos merénylője hatvan embert rántott magával a halálba.
"Egy ilyen eseménynél, mint a Formula-1-es Grand Prix, nem számít, mennyit fizet ki az ember, hanem az, hogy az egészből mennyi a haszon - jelentette ki Erdogan török miniszterelnök, amikor látogatást tett a pályán.
Az Európai Uniós tagságra áhítozó ország kormánya számos bírálatot kapott, mert a versenypálya építésének költsége az előzetesen eltervezett közel 50 millió euró helyett elérték a 122 millió eurót. Mindezt tagadja Murat Yalcintas, az isztambuli kereskedelmi kamara vezetője, aki szerint 97 millió euróból sikerült megvalósítani a projektet.