Eseménydúsra sikerült a pénteki edzésnap a Hungaroringen, a nagy hőség ellenére senki sem tartalékolt az autóival, az ilyenkor szokásosnál több kört tettek meg a pilóták, akik közül nagy meglepetésre nem Alexander Wurz, a McLaren tesztelője, hanem Ricardo Zonta, a Toyota harmadik számú sofőrje volt a leggyorsabb. A két csapat "tartalékjaitól" megszokhattuk már ezeket a jó teljesítményeket, a többiekkel szemben ugyanis nem visszafojtott autóval, hanem teljesen "feltekert" kocsikkal száguldozhattak a Ringen. Ami a hétvége igazi főszereplőit illeti, Kimi Räikkönen hozta a formáját, a vasárnapi rajtrácson szereplők közül ő volt a leggyorsabb.
Alonso jól érezte magát 24. születésnapján
Alonso jól érezte magát 24. születésnapján
A finn és csapattársa, Juan Pablo Montoya közé nem az oda várt Renault-k, hanem a Zontához hasonlóan kiváló formában lévő toyotások furakodtak be Jarno Trulli, Ralf Schumacher sorrendben. A vb-listavezető francia istállóból a születésnapos Fernando Alonso a nyolcadik, Giancarlo Fisichella pedig a 11. lett - pedig a Renault a szokásától eltérően nemcsak a délutáni, hanem már a délelőti tréningen is igen aktív volt. "Nem volt rossz ez a nap, de túl alacsony a tapadás, nehéz megtalálni a megfelelő beállításokat. Szombaton mindenképpen fel kell gyorsulnunk valahogy" - fogalmazott a szülinapos.
A spanyolt egyébként délben szülinapi csokitortával köszöntötte csapata a boxutcában, és Alonso a jelek szerint megfogadta Jacques Villeneuve csütörtöki tanácsát, és az autóban nemigen izzasztotta meg magát. Folyt róla - és másokról - a víz amúgy is, a 38 fokos levegő és az 50 fokos aszfalt pilótákat és nézőket egyaránt kikészített. A pénteki nézőcsalogató akció igen jól sikerült, az állóhelyeken sokkal többen voltak, mint az előző évek első edzésnapján.
Megérte elviselni a hőséget, mozgalmas kétszer egy órát láthattak ugyanis az érdeklődők. Az első felvonásban a Jordan és a Minardi tesztpilótája, Nicolas Kiesa és Chanoch Nissany csúszott ki pár perces különbséggel ugyanazon a helyen, míg a másodikban olyanok is pórul jártak, mint a kétszeres mogyoródi győztes Jacques Villeneuve vagy a ferraris Rubens Barrichello.
Apropó, Nissany, az izraeli pilóta csütörtökön kapta meg a szükséges szurperlicencet, amellyel beülhetett a Minardi-Cosworthba. Összesen azonban csak nyolc kört tehetett meg kicsúszása előtt. A csapat elismerte, hogy korai volt bedobni a mélyvízbe a 42. születésnapját ünneplő pilótát, akit hidraulikai problémák miatt a második tréningen már nem is láthatott a közönség.
"Ez így is tökéletes ajándék volt, bár sajnos nem volt elég időm ahhoz, hogy megtanuljam az autót. Későn fékeztem, túl gyors volt az autóm, így pedig nem lehetett bekanyarodni" - vallotta be Nissany. A Minardi összességében nem volt csalódott, mindkét versenyzője jócskán megelőzte ugyanis a Jordan-Toyotákat.
Michael Schumacher sem sokáig tartózkodott a pályán, Ferrarijának elektronikai hibája miatt a második egy óra elején félre kellett húzódnia az aszfaltról. Az első jelentések szerint motorcsere nem szükséges, így Schumi "csak" az egyórányi gyakorlást vesztette el. "Délelőtt gyorsak voltunk, de nem akarok jósolgatni, mert sokszor előfordult már, hogy a versenyen felborult a pénteki sorrend" - így Schumi.
Nem a pályán történt, de fontos megemlíteni, hogy Sir Frank Williams semmiképpen sem hajlandó elengedni Jenson Buttont, így a BAR pilótájának bele kell törődnie, hogy korábban aláírt szerződésének megfelelően jövőre a grove-i istállónál folytatja. A BAR-t, a Jordant és a Renault-t illeti, hogy a brit törvényhozás engedményének köszönhetően a Ferrarihoz hasonlóan vasárnap is fent hagyhatják autóikon a dohányreklámokat.
20. Magyar Nagydíj, a 19 futamos Formula-1-es világbajnokság 13. állomása, Hungaroring A pénteki szabadedzések összesített végeredménye: 1. Ricardo Zonta (brazil, Toyota, Michelin) 1:20.409 (átlag: 196.142 km/óra) (42 kör), 2. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:20.519 (55), 3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:21.281 (25), 4. Trulli (olasz, Toyota, M) 1:21.410 (34), 5. R. Schumacher (német, Toyota, M) 1:21.631 (30), 6. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes, M) 1:21.662 (24), 7. Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:21.914 (31), 8. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:22.473 (31), 9. Button (brit, BAR-Honda, M) 1:22.544 (41), 10. Klien (osztrák, Red Bull-Cosworth, M) 1:22.626 (24), 11. Fisichella (olasz, Renault, M) 1:22.652 (30), 12. Heidfeld (német, Williams-BMW, M) 1:22.861 (24), 13. Coulthard (brit, Red Bull-Cosworth, M) 1:22.886 (25), 14. Liuzzi (olasz, Red Bull-Cosworth, M) 1:22.913 (34), 15. Webber (ausztrál, Williams-BMW, M) 1:22.935 (26), 16. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:23.234* (9), 17. Massa (brazil, Sauber-Petronas, M) 1:23.375* (35), 18. Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas, M) 1:23.558 (33), 19. Szato (japán, BAR-Honda, M) 1:23.560 (23), 20. Doornbos (monacói, Minardi-Cosworth, B) 1:23.670 (39), 21. Albers (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:24.093 (29), 22. Monteiro (portugál, Jordan-Toyota, B) 1:24.862 (32), 23. Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota, B) 1:25.184 (39), 24. Kiesa (dán, Jordan-Toyota, B) 1:25.269 (36), 25. Nissany (izraeli, Minardi-Cosworth, B) 1:34.319* (8) A csillaggal jelölt versenyzők az első edzésen érték el legjobb eredményüket, míg a dőlt betűvel szedett sofőrök tesztpilóták.
A további program Szombat. 9-9.45: Formula-1, 3. szabadedzés; 10.15-11: Formula-1, 4. szabadedzés; 11.25-12.10: Porsche Szuperkupa, hivatalos időmérő edzés; 13-14: Formula-1, hivatalos időmérő edzés; 14.45-15.45: GP2, 1. verseny (42 kör) Vasárnap. 10-10.45: GP2, 2. verseny (28 kör); 11.25-12: Porsche Szuperkupa, verseny (19 kör); 14: Formula-1, verseny (70 kör)
A hivatalos időmérő edzés indulási sorrendje 1. Räikkönen*, 2. Webber*, 3. Doornbos*, 4. Monteiro*, 5. Karthikeyan*; 6. Villeneuve, 7. Trulli*, 8. Albers, 9. Szato, 10. Heidfeld*; 11. Barrichello*; 12. Klien*, 13. Massa, 14. Coulthard*, 15. R. Schumacher; 16. M. Schumacher*, 17. Fisichella*, 18. Button, 19. Montoya, 20. Alonso* A csillaggal jelölt versenyzők az előző futamhoz képest új motort használnak. ---- F ---- F