Na ezt csinálja utána valaki! Úgy néz ki, Sebastien Loeb megfogadta: mindenféle szempontból emlékezetessé teszi önmaga és csapata számára az idei szezont. A Citroën, ez mostanra már senki számára sem titok, az idény végén kivonul a rali-világbajnokságból, de most még versenyben van, sőt, elsősorban Loebnek köszönhetően minden fronton uralja a terepet. A francia világbajnok az idei kilenc futamból hetet megnyert, és a hét végi, argentínai győzelmével két rekordot is átadott a múltnak.
A Loeb (jobbra), Elena páros egyszerûen utolérhetetlen az idén
A Loeb (jobbra), Elena páros egyszerûen utolérhetetlen az idén
Egyrészt neki sikerült először egy idényen belül hétszer diadalmaskodni (a rekordot eddig közösen tartotta Didier Auriollal, akinek 1992-ben sikerült ez a bravúr), másrészt ő az egyetlen, aki sorozatban hat vb-futamgyőzelmet aratott (ezt a rekordot öt sikerrel ő maga tartotta).
A zárónap forgatókönyve egyébként kísértetiesen hasonlított a korábbi viadalokéhoz: Loeb megnyugtató előny birtokában vágott neki a tegnapi szakaszoknak, amelyeken már jelentős változás nem történt, úgyhogy a pilóta az összetettben újabb tízzel növelte a pontjai számát. És bár csapattársa, a biztos célba érkezést mindenek fölé helyező Francois Duval "csak" hetedik lett, a Citroën továbbra is vezet a gyártók küzdelmében.
Szombaton még úgy tűnt, hogy a mezőny másik két világbajnoka, Marcus Grönholm és Petter Solberg között izgalmas csata alakulhat ki a második helyért, végül ez nem következett be. Attól kezdve, hogy a Peugeot finn pilótája átvette az ezüstös pozíciót norvég vetélytársától, már nem adott neki több esélyt. Folyamatosan növelte az előnyét, és ha kis lépésekkel is, de távolodott tőle.
Tony Gardemeister megőrizte a negyedik helyet (nem sikerült valóra váltania a dobogós helyezésekkel kapcsolatos terveit), mögötte az egyre inkább feltámadó Mitsubishivel Harri Rovanperä, majd pedig a mostanában elég sokat kritizált, de rendkívül megbízható Markko Märtin érkezett. Duvalról már esett szó, az utolsó pontszerző pozíciót pedig kiharcolta magának a privát Xsarával autózó Manfred Stohl, aki az összetettben is a hetedik helyen áll, vagyis nemcsak a részeredményeit tekintve a legjobb privát versenyző.
Argentin Rali, a vb 9. futama, Córdoba Abszolút végeredmény: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroën Xsara WRC) 3.55:36.4, 2. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 26.1 másodperc hátrány, 3. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 55.3 mp h., 4. Gardemeister, Honkkanen (finn, Ford Focus WRC) 2:38.0 p h., 5. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Mitsubishi Lancer WRC) 2:43.6 p h., 6. Märtin, Park (észt, brit, Peugeot 307 WRC) 4:22.2, 7. Duval, Smeets (belga, Citroën Xsara WRC) 5:29.1 p h., 8. Stohl, Minor (osztrák, Citroën Xsara WRC) 5:42.9 p h., 9. Atkinson, Macneall (ausztrál, Subaru Impreza WRC) 5:59.2* A vb állása. Pilóták: 1. Sebastien Loeb 75 pont, 2. Solberg 48, 3. Grönholm 45, 4. Gardemeister 44, 5. Märtin 42, 6. Rovanperä 20. Gyártók: 1. Citroën 96 pont, 2. Peugeot 920, 3. Ford 62, 4. Subaru 54, 5. Mitsubishi 41, 6. Skoda 8 * A csillaggal jelölt versenyző a konstruktőrök versenyében szerzett pontot. Következik (augusztus 5-7.): Finn Rali, a vb 10. futama