Túlzás lenne azt állítani, hogy a verseny már eldőlt, viszont tény, hogy Sebastien Loeb Argentínában is remekel és 14 gyorsasági szakasz után magabiztosan vezet a versenyben.
A franciák üdvöskéjének - akivel kapcsolatban lassan az összes pozitív jelzőt elkoptatták már az újságok - tehát tökéletesen mindegy, hogy nyári forróságban, vagy "téli" hidegben kell autóznia, mindenképpen pokoli gyors. Az eddigi szakaszok közül hatot nyert meg (mind a hatot az első napon), és ha jól beosztja az előnyét, nagy baja már nem lehet, és egyedül birtokolja majd az egy szezonon belüli futamgyőzelmi rekordot (most hatnál tart, és ennyit Didier Auriolnak is sikerült nyernie 1992-ben).
Grönholm tegnap megtáltosodott
A második helyért óriási csata dúl a mezőny további két világbajnoka, Petter Solberg és Marcus Grönholm között. Érdekesség egyébként, hogy Loebön kívül csak ők ketten tudtak szakaszt nyerni Argentínában, a norvég hármat, a finn ötöt. Sokáig Solberg foglalta el az ezüstös pozíciót, ám tegnap folyamatosan "rezgett a léc", mert bár a reggeli első szakaszt még a subarus pilóta nyerte, a további hármat a megtáltosodó Grönholm, aki a 14. szakaszon át is vette a második helyet. A finnek kétszeres világbajnoka egyébként elszántabb, mint valaha, talán sohasem akarta enynyire a győzelmet, mint most, és talán lehet is rá esélye, ha úgy folytatja, ahogyan tegnap elkezdte…
Az éllovas trió mögött következők legfeljebb akkor szólhatnak bele a dobogós helyezésekért folyó küzdelembe, ha az említett három pilóta közül valaki hibázik, vagy kiesik, a hátrányuk ugyanis tetemes. Toni Gardemeister, Harri Rovanperä és a tegnapra szintén eléggé felgyorsuló Markko Märtin között még lehet egy kisebb ütközet a negyedik helyért, de ők mindhárman a "megbízható pilóta" kategóriába tartoznak, úgyhogy ha nem muszáj, nem fognak sokat kockáztatni.
Mögöttük Francois Duvalnak fontosabb a célba érkezés, mint valaha, hiszen ha most is kiesik, akkor végleg elvágja magát a Citroën vezetőségénél. A belgával ellentétben az utolsó pontszerző helyen tanyázó Manfred Stohl teljes bizalmat élvez a csapatánál, nem is csoda, hiszen privát pilótaként ismét ott van a legjobbak között.
Argentin Rali, a vb 9. futama, Córdoba Abszolút sorrend 14 gyorsasági szakasz után: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroën Xsara WRC) 2:27:10.1, 2. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 25.2 másodperc hátrány, 3. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 26.5 mp h., 4. Gardemeister, Honkanen (finn, Ford Focus WRC) 2:19.5 perc h., 5. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Mitsubishi Lancer WRC) 2:43.5 p h., 6. Märtin, Park (észt, brit, Peugeot 307 WRC) 2:49.5 p h., 7. Duval, Smeets (belga, Citroën Xsara WRC) 4:00.9 p h., 8. Stohl, Minor (osztrák, Citroën Xsara WRC) 4:22.5 p h.