A McLaren-istálló vezetői szerint Kimi Räikkönennek csak úgy van esélye a világbajnoki cím megszerzésére, ha a Renault és Fernando Alonso legalább egyszer, de inkább kétszer botlik.
A McLaren finn pilótája kilövésre kész: alig várja, hogy lecsaphasson a renault-sokra – már ha ôk hibáznak
A McLaren finn pilótája kilövésre kész: alig várja, hogy lecsaphasson a renault-sokra – már ha ôk hibáznak
"Az előző nyolc versenyt nekünk kellett volna megnyernünk, de nem voltak kellően megbízhatók az autóink. Egyértelmű, hogy mi vagyunk a leggyorsabbak, ha az idény hátralévő részében elkerül minket a balszerencse, legyőzhetjük a Renault-t. Ám ehhez ellenfelünk botlása vagy botlásai is szükségesek. A konstruktőr-világbajnoki cím megszerzése könnyebbnek tűnik, mint az egyéni, de mindkettő lehetséges. Következő lépésként kettős győzelmet kellene aratnunk Hockenheimben, és jó lenne, ha mások is megvernék a Renault-t" - mondta Martin Whitmarsh, a McLaren vezér- igazgatója.
A francia csapatnál, amely az istállók versenyében 15 ponttal előzi meg a McLarent, Alonsónak szinte minden összejön. A spanyol nem tart attól, hogy a tavalyi évadhoz hasonlóan a végére visszaesik a csapata (akkor az utolsó néhány futamon előzte meg a BAR a Renault-t a konstruktőrök között). "Tanultunk a leckéből, tudjuk, miért estünk viszsza, és azzal is tisztában vagyunk, hogyan kell elkerülnünk, hogy ez megismétlődjön. Versenyképesek vagyunk, a csapat keményen dolgozik, úgyhogy azok is maradunk" - vélekedik Alonso.
Kimi Räikkönen
Az utóbbi időben felröppent a pletyka, hogy a Renault Alonso támogatása érdekében elhanyagolja társát, Giancarlo Fisichellát, aki számos technikai gondja miatt az idénynyitó óta nem állt a dobogón. "Ezeket a gonosz feltételezéseket olyan ember találja ki, aki gyerekkorom óta keresztbe akar tenni nekem. Már ott sántít a feltételezés, hogy amikor számunkra a konstruktőr-világbajnoki cím megszerzése a legfontosabb, nem engedhetjük meg magunknak, hogy pozíciókat veszítsünk. Silverstone-ban valaki hibázott, ki fogjuk vizsgálni, mi történt, mert már nem először fordult ez elő" - mondta Flavio Briatore csapatvezető.
A jelek szerint a világbajnoki címekért a Renault és a McLaren fog megmérkőzni, a Ferrari és Michael Schumacher már-már elbúcsúzhat az évek óta féltve őrzött trófeáitól. A maranellói istállóról már azt beszélték, hogy teljesen leállítják az F2005-ös fejlesztését, és inkább a következő évre összpontosítanak. Ennek ellentmond, hogy a Scuderia a jövő hét végi Német Nagydíjra teljesen új aerodinamikai elemekkel érkezik. Az újításoktól azt remélik, hogy Schumi hazai pályán versenyképessé válik.
"Kilátástalan a helyzetünk, nem tudunk futamot nyerni, körről körre lassúbbak vagyunk a többieknél. Még nincs veszve minden, de ha nem javulunk hamarosan, lemondhatunk a címvédésről. Az utóbbi időben rossz irányba haladtunk, ám ha összeszedjük magunkat, jó hajrával elérhetjük a célunkat" - mondta nem túl derűlátóan a hétszeres világbajnok.
A Ferrarihoz hasonlóan a Jordan is jelentős újításokat tervez Hockenheimre: a silverstone-iak ott vetik be új autójukat. A BMW és a Toyota már a távolabbi jövőre gondol, a 2006-os specifikációjú V8-as motort teszteli a héten. Jerezben a csapatok kollektív tréningjén nem vesz részt Mark Webber, ugyanis a Williams pilótája még mindig a magny-cours-i égési sérülésével küszködik.