Az összetettben vezető Alonso indulhat az élről

Vágólapra másolva!
2005.07.02. 15:25
Címkék
A világbajnoki pontversenyben vezető spanyol Fernando Alonso volt a leggyorsabb a Magny-Coursban megrendezett Formula-1-es Francia Nagydíj időmérő edzésén. A Renault pilótája 1:14:412-es idővel volt a leggyorsabb. Mellőle az első sorból némi meglepetésre a Toyota olasz pilótája Jarno Trulli indulhat majd.
Nem hiába mondta Fernando Alonso, hogy nem fél senkitől, a Renault hazai pályáján is hozta a pole pozíciót (Fotó: Reuters)
Nem hiába mondta Fernando Alonso, hogy nem fél senkitől, a Renault hazai pályáján is hozta a pole pozíciót (Fotó: Reuters)
Nem hiába mondta Fernando Alonso, hogy nem fél senkitől, a Renault hazai pályáján is hozta a pole pozíciót (Fotó: Reuters)
Nem hiába mondta Fernando Alonso, hogy nem fél senkitől, a Renault hazai pályáján is hozta a pole pozíciót (Fotó: Reuters)
Nem hiába mondta Fernando Alonso, hogy nem fél senkitől, a Renault hazai pályáján is hozta a pole pozíciót (Fotó: Reuters)
Nem hiába mondta Fernando Alonso, hogy nem fél senkitől, a Renault hazai pályáján is hozta a pole pozíciót (Fotó: Reuters)


Elég rossz időjárási körülmények között kezdődött a nap, hiszen szemerkélt az eső Magny-Coursban. Nem csoda, hogy mindössze kilenc pilóta tette tiszteletét a 9 órakor kezdődő szabadedzésen. Közülük a Renault két pilótája, a világbajnoki pontversenyben vezető spanyol Fernando Alonso, illetve az idei első nagydíjon győző Giancarlo Fisichella volt a leggyorsabb. Időeredményük azonban közel tíz másodperccel volt gyengébb a pénteki leggyorsabbnál.

A negyedik tréningen már megint minden ideális volt. Ezúttal is egy Renault, de nem a listavezető Alonso, hanem az olasz Fisichella volt a leggyorsabb. A második Ralf Schumacher volt, míg a harmadik a finn Kimi Räikkönen lett, de még a vb-pontversenyben vezető spanyol Alonso és Michael Schumacher is tudott 1:15-ön belüli kört produkálni. Ez tegnap csak a McLaren tesztpilótájának, Pedro de la Rosának sikerült, igaz, ha csak hat ezredmásodperccel is, de ő maradt a tréningek leggyorsabbja.

Persze a leglényegesebb az időmérő edzés egyetlen köre. Mivel a legutóbbi indianapolisi futamon a felvezető kör után a mezőny nagy része bevonult a boxba, s a versenyen már nem indult el, az indulási sorrendet nem, pontosabban csak részben lehetett megállapítani. Az Indianapolisban célba érő hat versenyző rajtolhatott legutoljára, míg a többiek az amerikai futamon elért rajtpozíciójuk alapján vághattak neki az időmérő edzésnek.

Elsőként az Indianapolisban ismét pórul járó Ralf Schumacher, aki a szabadedzés második leggyorsabbja volt, de ezúttal nagyot hibázott. Ennek ellenére az első ötösből mindössze a korábbi világbajnok kanadai Villeneuve tudta csak megelőzni.

A második ötösből először Montoya indult, s vette is át a vezetést, majd meglepetésre a japán Takuma Szatóé lett ideiglenesen a pole, méghozzá úgy, hogy több mint hét tizedet vert rá a kolumbiaira. Ekkor következett azonban a vb-pontversenyben vezető spanyol Fernando Alonso, aki még Szatót is űberelni tudta majd negyed másodperccel. Ekkor már érezhető volt, hogy Alonsónál nem fog tudni senki gyorsabban menni.

Mindössze négyen tudták megszorongatni: elsőként a vb-pontversenyben is őt üldöző finn Kimi Räikkönen, ám ő hiába érte el összesítésben végül a harmadik legjobb időt, mivel a pénteki szabadedzés után motort kellett cserélnie autójában, csak tíz hellyel hátrébbról rajtolhat vasárnap.

Az Indianapolisban az első rajtkockát megszerző Jarno Trulli még közelebb került, s végül ő indulhat majd Alonso mellől az első sorból. A két Ferrari - emlyek most végre korábbi hírnevükhöz méltóan szerepeltek - nem csak megszorongatni tudták Alonsót, hanem az első időmérő pontnál még vezettek is előtte. De Barrichello hiába volt gyorsabb a második pontnál is, végül csak az ötödik helyről indulhat, míg Michael Schumacheré a harmadik rajtkocka lett.
Francia Nagydíj, időmérő edzés és rajtsorrend
1.F.AlonsospanyolRenault1:14,412
2.J. Trulliolasz Toyota1:14,521
3.M. SchumachernémetFerrari1:14,572
4.T. SzatojapánBAR-Honda1:14,655
5.R. BarrichellobrazilFerrari1:14,832
6.G. FisichellaolaszRenault1:14,887
7.J. ButtonbritBAR-Honda1:15,051
8.J. P. MontoyakolumbiaiMcLaren-Mercedes1:15,406
9.F. MassabrazilSauber-Petronas1:15,566
10.J. VilleneuvekanadaiSauber-Petronas1:15,699
11.R. SchumachernémetToyota1:15,771
12.M. WebberausztrálWilliams-BMW1:15,885
13.K. Räikkönen*finnMcLaren-Mercedes1:14,559
14.N. HeidfeldnémetWilliams-BMW1:16,207
15.D. CoulthardbritRed Bull-Cosworth1:16,434
16.C. KlienosztrákRed Bull-Cosworth1:16,547
17.N. KarthikeyanindiaiJordan-Toyota1:17,857
18.P. FriesacherosztrákMinardi-Cosworth1:17,960
19.T. MonteiroportugálJordan-Toyota1:18,047
20.C. AlbershollandMinardi-Cosworth1:18,335
---- Fernando Alonso (spanyol, Renault):
- Tavaly itt szereztem életem első pole pozícióját, s bíztam benne, hogy sikerül újra megszereznem. A Renaultnak nagyon fontos volt a Magny-Coursban való jó szereplés, de nagyon jó volt az autóm és én is mindent megtettem, hogy a leggyorsabb legyek. Ezen a pályán mindig szoros verseny szokott kialakulni, s tudtam, hogy minden tizedmásodperc számítani fog.

Jarno Trulli (olasz, Toyota):
- Ötödször vagyok dobogón az idei időmérő edzések után. Pedig nem úgy indult számunkra az idény, hogy túl sok sikerben lesz részünk. De szerencsére most is nagyon jól ment az autó, úgyhogy nagyon elégedett vagyok.

Kimi Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes):
- Sajnálom, hogy a tegnapi szabadedzés után motort kellett cserélni az autóban, s így csak a tizenharmadik helyről indulhatok, de így legalább nagyon jól ment az autó. Én ilyen hátrányos helyzetből indulva is azt várom, hogy a dobogó közelében végezzek.

Szavazás

Ki nyeri a Francia Nagydíjat?

---- Nem szűnő téma a Formula-1-ben az indianapolisi versenyen történt botrány, amelynek következtében csak a hat birdgestone-os autó rajtolt el, a michelinesek veszélyes gumijaik miatt nem vállalták a kockázatot. Bernie Ecclestone, a Formula-1 kereskedelmi vezetője nem sokat mondott a helyszínen, nem akarta, hogy az indulat szóljon belőle, csak most mondta el részletesen a véleményét. "Sokat gondolkoztam a történteken, és azt hiszem, a lehető legjobb megoldás volt a csapatok részéről a rajt visszautasítása. Talán akkor is baj lett volna a gumikkal, ha egy vagy két sikán van a döntött kanyarban, ezek az abroncsok nem arra a pályára valók. A balesetben pedig mindig veszélybe kerülhet valakinek az élete, és még mindig jobb ezeken az eseményeken vitatkozni, mint valakit gyászolni" - fogalmazott Ecclestone, hozzátéve: szerinte nem lesz húsz verseny 2006-ban.

Magny-Cours-ban újra találkoztak a michelines csapatok vezetői, és ismét megerősítették: ha lett volna lehetőségük a versenyzésre, éltek volna vele. "Ha veszélyes gumikkal rajthoz állunk, még akkor is feljelentenek minket, ha nem történik baleset. Amerika ilyen, Indianában van egy törvény, amely szerint ha valaki tudatosan veszélyezteti mások életét, bűnt követ el. Nem akartunk senkit sem bántani, nem üzentünk senkinek semmit, egy-szerűen képtelenek voltunk versenyezni" - mondta Ron Dennis, a McLaren igazgatója, hozzátéve, a csapatok az idény után szívesen visszamennének Indianába egy vb-n kívüli futamra.

Az FIA szerdán ezt nem így gondolta, és bűnösnek találta a csapatokat a versenytől való szándékos távolmaradás vádjában. A csapatok közül a Red Bull kivételével mindenki fellebbezett - a Milton Keyne-siek jelezték, a későbbiekben sem csatlakoznak a többiekhez. ---- A Renault 40. pole-ja
A Bahreini Nagydíj óta először, mindent egybevetve hatodszor indulhat a pole-ból a világbajnoki pontversenyt vezető Fernando Alonso. Legutóbbi edzéselsősége óta a következők voltak az időmérő legjobbjai: Kimi Räikkönen (San Marinó-i, Spanyol és Monacói GP), Nick Heidfeld (Európai GP), Jenson Button (Kanadai GP) és Jarno Trulli (az Egyesült Államok GP-je). A spanyol pilóta a Renault 40. edzéselsőségét szállította - ennél több pole-t csak a Ferrari (178), a Williams (125), a McLaren (118) és a Lotus (107) számlál az istállók között.

Szato szépített
Hét egymást követő vereség után megelőzte csapattársát, Buttont Szato Takuma, a BAR japán sofőrje. (Betegség és eltiltás miatt ez az első 2005-ös "házon belüli" edzésgyőzelme.) Szato ezt megelőzően a tavalyi Japán Nagydíjon szerepelt ilyen jól a hivatalos tréningen, akkor is a negyedik helyről rajtolhatott.

Szokatlan széria
Ha nem is példátlan, de szokatlan "pole-nélküliségben" szenved Michael Schumacher. A Ferrari hétszeres világbajnoka - leszámítva pályája kezdeti szakaszát, az 1991-től 1993-ig terjedő időszakot - mindössze egyszer várt ilyen sokáig évadbeli első edzéskirályságára: 1998-ban a 14. versenyen rajtolt először az élről.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik