Szalay: megint gondok

Vágólapra másolva!
2005.06.29. 21:55
Címkék
Egyszer fent, másszor lent - tartja a mondás, de hogy egy napon belül mindkét verzió bekövetkezzen, arra egyáltalán nem számított a Szalay Balázs, Tagai Róbert páros.
A víz nem jelentett akadályt Szalayéknak, ellenben az ékszíj igen
A víz nem jelentett akadályt Szalayéknak, ellenben az ékszíj igen
A víz nem jelentett akadályt Szalayéknak, ellenben az ékszíj igen
A víz nem jelentett akadályt Szalayéknak, ellenben az ékszíj igen
A víz nem jelentett akadályt Szalayéknak, ellenben az ékszíj igen
A víz nem jelentett akadályt Szalayéknak, ellenben az ékszíj igen

A keddi árokba csúszás után tegnap az első szelektíven (erre a napra két mért szakaszt írtak elő a rendezők) óvatosan autózott az opeles duó, sőt, kihúzta egy árokba csúszott vetélytársát is (elgondolkodtató, hogy előző nap nekik miért nem segített senki…), és közben jó néhányat megelőzött. A szakaszt a 12. helyen zárta a páros, és már-már úgy tűnt, helyrebillen a versenyzők lelki egyensúlya, amikor a második szelektíven közbeszólt a technika ördöge.

Az eddig tökéletesen működő Opel Fronterában eltört a generátor tárcsája, elszakította az ékszíjat, nem messze az egyetlen ellenőrző ponttól. A csapatnak sikerült orvosolnia a problémát, ám nem sokkal a cél előtt az ékszíj megint elszakadt. Tagai belegázolt a közelben lévő patakba, hozott egy kis hideg vizet, lelocsolta vele a motort, és száguldottak tovább, a célig, ahonnan négy percet késtek (ezért utóbb majd büntetés jár). A csapat hátránya most már tetemes, a továbbiakban az autó tesztelése lehet a cél, meg jó részeredmények elérése.

Az élen eközben Giniel De Villiers támadásba lendült a gyönyörű, de megítélése szerint nagyon veszélyes utakon, ám nem bírt csapattársával, a Vk-pontversenyt vezető Bruno Sabyval. A rutinos francia pilóta egyébként arra panaszkodott, hogy az autójában többször felakadt a gázpedál, de az időeredményét figyelembe véve ez nem késztette lassításra. Az összetettben mindkét Volkswagen-pilóta megelőzte az addigi éllovas Jean-Louis Schlessert, aki szerint az ő autójának nem feküdt ez a hegyről le, hegyre fel pályatípus.

A motorosoknál az éllovas Cyril Despres hatalmasat esett, mert nem látott ki rendesen a sisakja plexijén, ám szerencsére néhány horzsolással és egy olajcsőszakadással megúszta, és folytatni tudta a küzdelmet. Az öszszetettben is megtartotta vezető pozícióját, de a napi szakaszt a fiatal francia David Casteu nyerte meg.

Török Rali, a Vk 4. futama
4. nap, Sivas-Erzurum (össztáv: 559.99, ebből szelektív szakasz: 183.31 km + 148.56 km). Autósok: 1. Bruno Saby, Michel Perin (francia, Volkswagen Touareg) 3:45:35, 2. De Villiers, Thorner (dél-afrikai, svéd, Volkswagen Touareg) 2:11 perc hátrány, 3. Schlesser, Borsotto (francia, Schlesser-Ford) 12:54 p h., …17. Szalay Balázs, Tagai Róbert (magyar, Opel Frontera) 2:03:19 óra h. Motorosok: 1. David Casteu (francia, KTM) 4:00:34, 2. Despres (francia, KTM) 46 mp h., 3. de Gavardo (chilei, KTM) 2:44 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Bruno Saby, Michel Perin 11:21:14, 2. De Villiers, Thorner 1:34 p h., 3. Schlesser, Borsotto 11:31 p h., …16. Szalay, Tagai 4:44.03 ó h. Motorosok: 1. Cyril Despres 12:30:41, 2. De Gavardo 21:41 p h., 3. Casteu 40:07 p h.
Következik: 5. nap, Erzurum-Sivas (össztáv: 559.93 km, ebből szelektív szakasz: 148.89 km + 183.38 km)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik