Navigációigényes szakasz - így foglalta össze a tegnapi nap lényegét az előző esti eligazításon a versenyigazgató. Majd mosolyogva hozzátette: a navigátorok valószínűleg nem foglalják imába a nevét a célba érkezés után. És nem túlzott.
Tagai Róbert (balra) a nagy porban nemigen tudta navigálni sofôrjét, Szalay Balázst, de legalább annak örülhettek, hogy az Opel jól bírta a terhelést
Tagai Róbert (balra) a nagy porban nemigen tudta navigálni sofôrjét, Szalay Balázst, de legalább annak örülhettek, hogy az Opel jól bírta a terhelést
Az Ankara-Ürgüp szakaszon még a nagyok is eltévedtek, pedig rájuk aztán ez egyáltalán nem jellemző. A nyitó napot megnyerő Giniel de Villiers például percekig kóválygott, mire visszatalált a helyes útra - nem is tudta megőrizni vezető pozícióját, mert a rutinos öreg róka, Jean-Louis Schlesser hibátlanul közlekedett. A korábbi kétszeres Dakar-győztes egyszerűen verhetetlen volt, de nem tudott tetemes előnyt szerezni, a Volkswagen-pilóták továbbra is a nyakában lihegnek.
A motorosoknál sem volt túl szerencsés az előző napi éllovas: a Dakar-címvédő Cyril Despres motorján tönkrement a gomb, amivel az itinert lépteti, úgyhogy kénytelen volt manuálisan tekergetni, aminek az lett a következménye, hogy nem tudott százszázalékosan a motorozásra koncentrálni, és elesett. Nem volt nagy esés, de ahhoz éppen elég, hogy ketten - Carlo de Gavardo és David Casteu - is megelőzzék. Az összetettben azonban továbbra is az élen áll.
A Szalay Balázs, Tagai Róbert duónak is meggyűlt a baja a navigációval, és még nem is haragudhatnak magukra emiatt (Tagai mégis vigasztalhatatlan volt), mivel olyan por volt előttük, hogy az utat is alig látták, nem még azt, hogy merre kell menni. Próbálták követni az előttük haladókat, de ez nagyon kevésszer bizonyult jó taktikának, mivel mindenki össze-vissza kóborolt.
"Ötven kilométeren keresztül mentünk egy Toyota mögött, amely akkora port kavart, hogy egyszerűen nem tudtuk megelőzni, úgyhogy rengeteg időt elvesztegettünk mögötte - mondta a zöld Frontera pilótája. - Jó hír viszont, hogy az Opel remekül bírta a terhelést, és ma már a vezetéssel sem volt gond, jól elkaptam a ritmust, sokszor százötven fölötti tempót autóztunk." Szalayék ezen a napon a 11. helyet szerezték meg, az összetettben pedig két helyet előrelépve felzárkóztak a tizedik pozícióba.
Török rali, a Vk 4. futama
2. nap, Ankara-Ürgüp (össztáv: 500.07 km, ebből szelektív szakasz: 249.5 km). Autósok: 1. Jean-Louis Schlesser, Francois Borsotto (francia, Schlesser-Ford) 2:24:35, 2. Saby, Perin (francia, Volkswagen Touareg) 5:03 perc hátrány, 3. De Villiers, Thorner (dél-afrikai, svéd, Volkswagen Touareg) 7:34 p h., …11. Szalay Balázs, Tagai Róbert (magyar, Opel Frontera) 33:37 p h. Motorosok: 1. Carlo de Gavardo (chilei, KTM) 2:59:53, 2. Casteu (francia, KTM) 1:14 p h., 3. Despres (francia, KTM) 1:41 p h. Az összetettben. Autósok: 1. Schlesser, Borsotto 3:58:48, 2. Saby, Perin 3:02 p h., 3. De Villiers, Thorner 4:03 p h., …10. Szalay, Tagai 42:55 p h. Motorosok: 1. Despres 4:34:36, 2. De Gavardo 4:36 p h., 3. Palmer (ausztrál, KTM) 12:07 p h. Következik: 3. nap, Ürgüp-Sivas (össztáv: 431.12 km, ebből szelektív szakasz: 299.13 km)