Talmácsi Gábor megszerezte idei második futamgyőzelmét

Vágólapra másolva!
2005.06.25. 17:43
Címkék
A gyorsasági motorosok világbajnokságának hetedik futamán, a Holland Nagydíjon a 125 kcm-es kategóriában hatalmas csatában győzedelmeskedett Talmácsi Gábor. A KTM pilótája két futammal ezelőtti, mugellói sikere után most "saját jogon" győzött: míg Olaszországban türelmes versenyzése mellett riválisainak kiesése juttatta az élre a magyar motorost, ezúttal fantasztikus vezetéssel, legnagyobb ellenfeleit sorra előzve győzedelmeskedett.
Lassan a mezônynek is ismerôs lehet a kép: elöl az Olasz Nagydíj után Assenben a második futamgyôzelmét ünneplô, az összetettben is az élre álló Talmácsi Gábor 14-es rajtszámú KTM-je, utána pedig az üldözôk
Lassan a mezônynek is ismerôs lehet a kép: elöl az Olasz Nagydíj után Assenben a második futamgyôzelmét ünneplô, az összetettben is az élre álló Talmácsi Gábor 14-es rajtszámú KTM-je, utána pedig az üldözôk
Lassan a mezônynek is ismerôs lehet a kép: elöl az Olasz Nagydíj után Assenben a második futamgyôzelmét ünneplô, az összetettben is az élre álló Talmácsi Gábor 14-es rajtszámú KTM-je, utána pedig az üldözôk
Lassan a mezônynek is ismerôs lehet a kép: elöl az Olasz Nagydíj után Assenben a második futamgyôzelmét ünneplô, az összetettben is az élre álló Talmácsi Gábor 14-es rajtszámú KTM-je, utána pedig az üldözôk
Lassan a mezônynek is ismerôs lehet a kép: elöl az Olasz Nagydíj után Assenben a második futamgyôzelmét ünneplô, az összetettben is az élre álló Talmácsi Gábor 14-es rajtszámú KTM-je, utána pedig az üldözôk
Lassan a mezônynek is ismerôs lehet a kép: elöl az Olasz Nagydíj után Assenben a második futamgyôzelmét ünneplô, az összetettben is az élre álló Talmácsi Gábor 14-es rajtszámú KTM-je, utána pedig az üldözôk

A gyorsasági motoros versenysorozat leghosszabb pályáján, a legendás asseni aszfaltcsíkon kiváló versenyt láthattak az érdeklődők. A 17 körös futam szinte minden kanyarjában változott az éllovas személye, ráadásul hosszú ideig szinte fej-fej mellett haladt az első nyolc motoros, köztük Talmácsi Gábor is. Az első 13 kör jó részében az Aprilia olasz menője, Marco Simoncelli vezetett, de néha Talmácsi és csapattársa, a finn Mika Kallio is az élre állt. Rajtuk kívül a svájci Thomas Lüthi, a spanyol Hector Faubel, és Alvaro Bautista, az olasz Mattia Pasini és a francia Alexis Masbou száguldott elöl, de még a tizedik kör magasságában is bő egy másodpercen volt csak a különbség az éllovas és a nyolcadik helyezett között, ráadásul szinte minden kanyarban változtak a pozíciók, öröm volt nézni a rengeteg előzést.

Az idő múlásával aztán egyre nőtt a helyezkedés, és ennek először Kallio itta meg a levét. A finn éppen a harmadik helyen motorozott, amikor a tizenötödik körben egy pillanatra ellankadt a figyelme, Lüthi pedig kihasználta az alkalmat, és bejött mellé. Mindez úgy meglepte a KTM versenyzőjét, hogy egy pillanatra lement a keskeny aszfaltcsíkot övező fűre, elvesztette tapadását és rögtön fel is borult. A többiek azonban tovább kerülgették egymást, miközben Talmácsi lassanként egyre feljebb kapaszkodott, Bautistát, majd Luthit is megelőzve.

Az utolsó körre Simoncelli fordult elsőként, a magyar fiú pedig másodikként, de a hétfős boly még mindig szinte együtt haladt. Aztán Talma az egyik kanyarban kifékezte az olaszt, elment mellette, az apriliás pedig nagy igyekezetében, hogy utolérje a KTM-es magyart, hibázott, és bukott is. Ráadásul a mögötte suhanó Lüthinek is ki kellett mennie a fűre, hogy elkerülje a karambolt, így csak a 10. helyre tudott visszajönni. Talmácsinak pedig ekkorra már volt akkora előnye (ne tessenek semmi nagyszabásúra gondolni, bő fél másodpercről beszélünk), amellyel biztonságosan be tudta hozni versenygépét az első helyre, és megszerezte idei második futamgyőzelmét. A dobogóra még két apriliás, Faubel illetve a vb-pontversenyben a magyar motoros előtt a Holland Nagydíjat megelőzően kilenc ponttal vezető Pasini jött be, a negyedik Bautista, az ötödik pedig Masbou lett. A másik magyar induló, Tóth Imre a 25. helyen zárt.

Mivel ráadásul Talmácsi legnagyobb riválisai, Simoncelli, Kallio és Lüthi nagyon visszaestek vagy búcsúzni kényszerültek, a magyar versenyző győzelmével a világbajnoki sorozat élére ugrott, holtversenyben a szintén 100 pontos Pasinivel. Nem bánnánk, ha most lenne vége a világbajnokságnak.

"Nehéz verseny volt, mert elég nagy volt az élboly. Próbáltam végig az első háromban maradni és tartani a lépést az élen állókkal. Az utolsó körben Simoncelli hibázott, az élre kerültem, és nagyon kellett nyomnom a gázkart, hogy ott is tudjak maradni. Most már a vb-pontverseny élén állok, úgyhogy a jövő nagyon biztatónak ígérkezik!" - nyilatkozta a verseny után Talmácsi.

A 250 kcm-es kategóriában az argentin Sebastian Porto lett az első. A Honda versenyzője mögött két spanyol, Daniel Pedrosa és Jorge Lorenzo végzett. Az összetettben továbbra is Pedrosa vezet, az ausztrál Casey Stoner és az olasz Andrea Dovizioso előtt. Rizmayer Gábor a 25.helyen végzett.

A királykategóriában Valentino Rossi magabiztos versenyzéssel nyert, és ezzel a hét versenyből a hatodik sikerét könyvelte el az idei szezonban. Az élről rajtoló olasz szupersztár az első kanyar után csak hetedik volt, de körről körre lépett előre, és végül honfitársa, Marco Melandri előtt megszerezte a győzelmet. A harmadik helyre az amerikai Colin Edwards futott be. Az összetettben továbbra is Rossi vezet Melandri előtt.

A 125 köbcentis eredményekért kattintson az alábbi ikonra!






Holland Nagydíj, Assen, 250 kcm
1. S. Porto (Aprilia)
2. D. Pedrosa (Honda) +0.3 mp hátrány
3. J. Lorenzo (Honda) +1.2
4. H. Aoyama (Honda) +11.7
5. A. De Angelis (Aprilia) +12.0
6. C. Stoner (Aprilia) +12.1
7. A. Dovizioso (Honda) +12.3
8. R. De Puniet (Aprilia) +13.9
9. H. Barberá (Honda) +14.4
10. S. Corsi (Aprilia) +29.2
11. R. Locatelli (Aprilia) +53.6
12. A. Debon (Honda) +55.3
13. S. Guintoli (Aprilia) +55.4
14. C. Davies (Aprilia) +55.6
15. Y. Takahasi (Honda) +55.9

A 250 kcm-es géposztály teljes és részletes eredményeiért kattintson az alábbi ikonra!






Holland Nagydíj, Assen, MotoGP
1. Rossi (olasz, Yamaha)
2. Melandri (olasz, Honda) +0.5 mp hátrány
3. Edwards (amerikai, Yamaha) +5.4
4. Hayden (amerikai, Honda) +8.8
5. Gibernau (spanyol, Honda) +11.9
6. Biaggi (olasz, Honda) +16.6

A MotoGP teljes és részletes eredményeiért kattintson az alábbi ikonra!






A világbajnoki pontversenyek állása
125 kcm:
1. Talmácsi Gábor és Mattia Pasini 100-100 pont, 3. Lüthi (svájci, Honda) 89, 4. Kallio (finn, KTM) 82, 5. Simoncelli (olasz, Aprilia) 72, 6. Lai (olasz, Honda) 63, …23. Tóth Imre 7.

250 kcm: 1. Daniel Pedrosa 143 pont, 2. Stoner 106, 3. Dovizioso (olasz, Honda) 102, 4. Porto 74, 5. Aojama 71, 6. Lorenzo 70.

MotoGP: 1. Valentino Rossi 170 pont, 2. Melandri 107, 3. Biaggi 87, 4. Gibernau 84, 5. Barros (brazil, Honda) 74, 6. Edwards 73
Következik (július 10.): Amerikai Nagydíj, Laguna Seca ----
- Ez fantasztikus, egyszerűen nem tudom elhinni - ordított bele a telefonba Talmácsi Gábor néhány perccel azután, hogy az örömtől elvakultan leszédelgett az asseni dobogó legfelső fokáról. - Ez már a második győzelmem, és vezetem a bajnokságot. Igaz, csak holtversenyben, de kit érdekel?!
- Gratulálunk, tényleg remek volt!
- Sohasem gondoltam volna, hogy a világbajnoki sorozat két legnehezebb pályáján fogok nyerni: Mugellóban és Assenben. Főleg azután, hogy csütörtökön még a tizenkettedik voltam. Most már elárulhatom, hogy a telemetristám, aki a motor számítógépes adatait elemzi, kórházban volt a hét elején, úgyhogy nem tudott segíteni. Péntekre aztán visszajött, és segített. Többek között ez volt a siker titka.

- És még?
- A motor egyszerűen fantasztikus volt ezen a hétvégén, no és Costa doktornak, a világbajnokság orvosának is sokat köszönhetek, mert nagyon fájt a hátam, úgyhogy mindennap masszírozott. Felsorolhatnék még jó néhány embert, a családom tagjait, a barátokat, de az már olyan lenne, mint az Oscar-gála, azt meg nem akarom.
- Beszéljünk egy kicsit a versenyről.
- A rajtom remekül sikerült, de láttam, hogy mögöttünk olyan emberek kakaskodnak, akiknek nem lenne ott a helyük, úgyhogy próbáltam óvatos lenni. Kallio sem volt olyan gyors, mint máskor, Lüthi és Simoncelli viszont nagyon agresszíven motorozott. Utóbbi pilótával volt egyébként a legnehezebb dolgom, de vártam, hogy hibázzon, és amikor egy picit figyelmetlen volt, megelőztem. Attól kezdve már csak magammal foglalkoztam, hogy tartani tudjam a vezető helyet.

- A múltkor hősiesen tartotta magát, de most úgy láttam, sírt a pódiumon.
- Azért az túlzás, nem vagyok én kislány, de elérzékenyültem, az tény. És a Himnusz után is fantasztikus volt. Magyar zászlókat lengettek a boxunk előtt, és letérdepeltek az emberek. Nem hittem el, majd’ megőrültem a boldogságtól.
- Assenben tényleg különleges érzés nyerni?
- Igen, mert ez a motorsport szentélye, itt még az utolsó métereken is bármi megtörténhet. Az én taktikám azonban bejött: meg tudtam lépni az ellenfelek elől, miközben ők mögöttem ütötték egymást. Tény azonban, hogy nagyon észnél kellett lenni.

- Ez volt jobb, vagy Mugello?
- Egyértelműen ez. Itt nem azért nyertem, mert elestek előttem, hanem egy nyolcas bolyban küzdöttünk, gyepáltuk egymást. Intelligens csata volt, ugyanakkor kőkemény, senkinek sem volt kegyelem. Összeértek a kerekek, de nem ütöttük ki egymás alól a gépet. Fantasztikus volt!
- Mint ahogy az is csoda, hogy vezeti a világbajnoki pontversenyt.
- No igen, ezt sem könnyű elhinni. De messze még a vége, nem szabad elhamarkodott következtetéseket levonni. Egyvalami azonban tény: nagyon jó ez a csapat, és ahogy összeszokunk, egyre jobbak leszünk együtt. ---- Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 25. hely): - Nagyon jól rajtoltam, az első háromnegyed körben minden rendben is volt, azután azonban ketten elestek előttem, és az egyik pilóta motorja előttem pörgött. Nem tudtam, merről kerüljem ki, le kellett fékeznem. Kiestem a ritmusból, jobbról-balról jó néhányan megelőztek. Próbáltam felvenni a tempót, de előzés közben egyszer kisodródtam. A váltóval is gondom volt, nem tudtam visszaváltani hatodikból ötödikbe, úgyhogy ilyenkor mindig támadási lehetőséget adtam az ellenfeleknek.

Rizmayer Gábor (250 kcm, Yamaha, 25. hely.): - Ez volt az első olyan verseny az idén, amelyen nem egyedül köröztem a motorom gyengesége miatt, hanem végre meccseltem valakivel. Vincent-nal gyűrtük egymást, és végül bejött előttem, de esküszöm, élveztem a viadalt.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik