F1: Szabálytalanul melegíti a gumijait a Ferrari?

Vágólapra másolva!
2005.06.25. 09:43
Címkék
Az Autosport-Atlas nevű internetes szaklap szerint a Ferrari Monaco óta olyan speciális technikai eszközt használ, amely a gumik üzemi hőmérsékletének megközelítésére használt hagyományos “paplanoknál" jóval hatékonyabban melegíti az olasz istálló által használt gumikat, ezáltal növelve a versenyautók tapadását.

Az új eszköz egy olyan hajlított fémből álló fűtőberendezés, amely nemcsak a gumit, de az abroncsokat is melegíti. Mivel tartalmazza a hagyományos “paplanoknál" is felhasznált elektromos fűtőrendszert, a Nemzetközi Autómobil-szövetség (FIA) szerint nem ellenkezik a szabálykönyv 75F paragrafusával, amely kimondja, hogy a gumik megfelelő hőmérsékletének elérése érdekében csak a melegítő paplanok használhatóak, amelyek ellenálló fűtőelemeket tartalmaznak.

Más csapatok szerint azonban, amiket a Ferrari használ azok egyértelműen túllépik a “paplan" fogalmát, és inkább egy kályhára hasonlítanak, amely viszont világosan ellenkezik a szabályokkal.

Az új eszköz előnye, hogy a gumit teljes egészében felmelegíti, nemcsak azok futófelületét. A magasabb hőmérséklet pedig jobb tapadást eredményez, amely az egykörös időmérő rendszerben kulcsfontosságú szempont, különösen a Ferrari számára, amelynek Bridgestone papucsai köztudottan hosszabb idő alatt érik el az üzemi hőfokot, mint a rivális Michelin.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik