Asinak nagyon megy itt

Vágólapra másolva!
2005.06.24. 23:15
Címkék
Aschenbrenner György ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta. Egy évvel ezelőtt szinte csodaszámba ment, hogy az A8-as Mitsubishit vezető pilóta legyőzte az elvileg sokkal fejlettebb technikának számító World Rally Carokat Szombathelyen, de az, hogy most vezet a versenyben, talán még nagyobb meglepetés. Az idén ugyanis még több WRC, még több potenciális ellenfél van a mezőnyben, mint tavaly.
Aschenbrenner György tavaly Szombathelyen szerezte meg elsô és máig egyetlen abszolút futamgyôzelmét – most a másodikra készül (Fotó: Unger Tamás)
Aschenbrenner György tavaly Szombathelyen szerezte meg elsô és máig egyetlen abszolút futamgyôzelmét – most a másodikra készül (Fotó: Unger Tamás)
Aschenbrenner György tavaly Szombathelyen szerezte meg elsô és máig egyetlen abszolút futamgyôzelmét – most a másodikra készül (Fotó: Unger Tamás)
Aschenbrenner György tavaly Szombathelyen szerezte meg elsô és máig egyetlen abszolút futamgyôzelmét – most a másodikra készül (Fotó: Unger Tamás)
Aschenbrenner György tavaly Szombathelyen szerezte meg elsô és máig egyetlen abszolút futamgyôzelmét – most a másodikra készül (Fotó: Unger Tamás)
Aschenbrenner György tavaly Szombathelyen szerezte meg elsô és máig egyetlen abszolút futamgyôzelmét – most a másodikra készül (Fotó: Unger Tamás)

A bukócső okozta Turiék vesztét

Mobil1-OTP Garancia-rali, az Agip ob 4. futama, Szombathely

Abszolút sorrend 7 gyorsasági szakasz után: 1. Aschenbrenner György, Földesi Csaba (V-Max Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 39:03.4, 2. Spitzmüller, Kazár (Pacotti Motorsport, Toyota Corolla WRC) 45.9 másodperc hátrány, 3. Tagai T., Tagai R. (Intermédia Motorsport, Skoda Octavia WRC) 49.8 mp h., 4. Herczig, Tóth I. (Herczig Autósport, Ford Focus WRC) 1:02.2 perc h., 5. Benik, Varga (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 1:09.0 p h., 6. Kiss, Penderik (Magyar Motorsport, Hyundai Accent WRC) 1:38.3 p h.
A nagy riválisok közül egyébként kettő már az első napon búcsúzott. A hatszoros abszolút bajnok, ifjabb Tóth János megnyerte az első szakaszt, a másodikon azonban túl gyorsan érkezett az egyik kanyarba, a Peugeot alá (köré) tekert vagy tízméternyi drótkerítést, amelynek a fogságából utóbb nem tudott szabadulni. Pech - főleg, hogy Janikának sorozatban ez már a harmadik nullás versenye.

A nap másik nagy vesztese a bajnoki címvédő Turi Tamás volt. A harmadik gyorsasági vége előtt másfél kilométerrel lecsúszott az árokba, és valószínűleg ,,lassú defektet" kaphatott, mert a cél előtti harmadik kanyarba már nem tudott befordulni. A Skoda jobb elejét megtámasztotta egy fán, de kijött a célig, és elért a szervizparkba. Más kérdés, hogy ott a technikai bizottság elvette a Skoda gépkönyvét (anélkül nem folytathatta a viadalt), mivel a bukócső elhajlott, és így nem ítélték biztonságosnak a folytatást.

De visszatérve még néhány mondat erejéig ,,Asihoz": az éllovas pilóta az első kivételével az összes tegnapi gyorsaságit megnyerte, a legtöbbet fölényesen, ennek köszönhető, hogy 45.9 másodperccel vezet. ,,A fékekkel volt egy kis gond, de szerencsére tökéletes gumit választottunk, úgyhogy összességében elégedettek lehetünk. Nem gondoltam, hogy a nap végére ekkora előnyünk lesz, bár arra azért számítottam, hogy gyorsak leszünk. Ha ezt a negyvenhat másodpercet okosan beosztjuk, nem lehet gondunk" - mondta Aschenbrenner.

Spitzmüller-Tagai csata az ezüstért

Az éllovas mögött a második helyért késhegyre menő küzdelem zajlik Spitzmüller Csaba és Tagai Tamás között. Ezt úgy kell érteni, hogy például a 15 kilométeres Rátóti úti szakaszon egy tizedmásodperc (!) volt a különbség kettejük között, ami centiméterekben mérhető. Spitzmüller a nap végére ugyan 3.9 másodpercre növelte az előnyét, de azért így sem dőlhet hátra a székében - pardon, ülésében. Ez egyébként nem is szerepel a tervei között, hiszen életében először megy murván WRC-vel, úgyhogy szeretne minél több tapasztalatot gyűjteni. Tagai meg persze szeretné legyőzni őt - és nemcsak a második hely miatt, hanem valószínűleg azért is, mert legutóbb Kassán ugyanígy küzdöttek egymással, és akkor a skodás pilóta hatalmas esésével végződött a különcsata. Tagai egyébként a kiváló eredmény ellenére nem túl elégedett magával, azt mondja: lehetne ennél még sokkal gyorsabban is menni. A testvére hozzátette: ő azért nyugodtabb lett volna, ha mondjuk nem csúsznak neki egy kerítésnek és nem lógatják be az Octavia hátulját egy árok fölé…

Benik szenved az autója miatt

A negyedik helyen Herczig Norbert tanyázik, aki igyekszik megtanulni, hogyan kell vezetni a Focust murván, és a jelek szerint ez egész jól megy neki. Saját bevallása szerint az első három szakaszon önbizalmat gyűjtött, a második körben azonban már egészen tempósan tudott autózni, és az időeredmények is olyanok voltak, amilyeneket szeretett volna. Azt tervezi, hogy ma sietni fog. Csakúgy, mint az összetettben vezető Benik Balázs, bár neki minden elszántsága ellenére sem biztos, hogy sikerül, mert az autójával folyamatosan gondok vannak. A kocsit egyenes szakaszon is nehéz úton tartani, úgy rángat, ráadásul az egyik közúti szakaszon le is állt, úgyhogy Benik már-már azt hitte: vége a dalnak. Valahogy mégiscsak folytatni tudta, de sok öröme nem volt benne.
A további WRC-pilóták közül a korábbi kétszeres abszolút bajnok Kiss Ferenc a hatodik, Michna Ottó pedig az 52. Ez talán némi magyarázatra szorul: a skodás pilóta autójában tönkrement az önindító.
A viadal ma hat gyorsasági szakasszal ér véget. ---- K ---- A
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik