Kevés olyan raliversenyző van, vagy talán egy sincs, aki ne a murvás versenyeket preferálná az aszfaltosokkal szemben. Az ok egyszerű: a murvás pályák nem ,,büntetik" olyan szigorúan az apróbb hibákat, mint az aszfaltosok - van lehetőség a korrigálásra. (Persze vannak kivételek&)
Az összetettben éllovas Benik Balázs minimum szeretné megtartania 13 pontos elônyét üldözôivel szemben Szombathelyen (Fotó: Mirkó István)
Az összetettben éllovas Benik Balázs minimum szeretné megtartania 13 pontos elônyét üldözôivel szemben Szombathelyen (Fotó: Mirkó István)
Az Agip ob állása 3 verseny után Abszolút sorrend: 1. Benik Balázs, Vinoczai Attila/Varga István (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 45 pont, 2. Turi, Kerék I. (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 32, 3. Spitzmüller, Kazár (Pacotti Motorsport, Toyota Corolla WRC) 21, 4. ifj. Tóth, Bahor (Peugeot-Total-Pirelli Rally Team, Peugeot 206 WRC) 20, 5. Bútor, Tóth V. (Bútor Rally Team, Skoda Octavia WRC) 19, 6. Hideg, Szenner (Hideg Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 18
Ezért is várta annyira a komplett magyar ralimezőny - a szurkolókról már nem is beszélve - az idény első murvás viadalát, a Szombathely környéki viadalt. No meg azért, mert az itteni pályák amellett, hogy murvásak, nagyon jó minőségűek, a pilótáknak nem kell a kocsi kímélése érdekében úgy nyomniuk a gázt, mintha tojásokon lépkednének.
A tavaly Aschenbrenner György által megnyert viadal programjába az idén két új szakaszt is beiktattak: ezek a pilóták megítélése szerint gyorsak (nyitott kanyarokkal, ami azt jelenti, hogy szinte nem is kell visszaváltani), de nagyon élvezetesek és plusz motivációt jelentenek, mivel nem lehetett túl sokat tréningezni rajtuk. A tegnap lezajlott gépátvételen összesen 104 páros vett részt, ennyien állnak rajthoz a ma kezdődő viadalon. A távolmaradók között van egy World Rally Car-pilóta is - Bútor Róbert. A skodás versenyzőt eddig is jó néhány technikai gond sújtotta az idény folyamán, most azonban elrajtolni sem tud, mert a Kassán tönkrement motor, amelyet elküldtek felújítani, nem érkezett haza időben.
Bútorék tehát kiszálltak a szombathelyi pontokért folyó küzdelemből, maradt azonban még így is jó néhány jelentkező a dobogós helyekre. A táblázat éllovasa, Benik Balázs új navigátorral, a korábban Érdi Tibor társaként megismert Varga Istvánnal vág neki a viadalnak, és mindketten vannak annyira rutinosak, hogy nem lesz gond az összeszokással. A címvédő Turi Tamás új Michelin-abroncsokkal (a napokban tesztelte őket) és változatlan lelkesedéssel vág neki a viadalnak. A murvás versenyekkel tavaly nem volt túl nagy szerencséje, az idén azonban változtatni kíván ezen.
Ifjabb Tóth János szerdán privát teszttel készült az idei első murvás viadalára, amely neki több mint másfél év után az első, emiatt aztán nagyon várja. A kassai esésen már rég túl van, ő amúgy is olyan ember, aki tanul a hibáiból, és nem rágódik rajtuk. A legutóbb szintén pokoli nagyot eső Tagai Tamás autója újra a régi pompájában csillog, és a tesztek alapján Herczig Norbert is elégedett a Ford beállításaival, illetve teljesítményével. A korábbi kétszeres abszolút bajnok Kiss Ferenc mégis maradt a Hyundainál (pedig korábban úgy volt, hogy típust vált), Spitzmüller Csaba nem bízik nagy sikerben, hiszen WRC-vel egyáltalán nincs tapasztalata murván, Michna Ottó pedig már javasasszonynál is járt a rakoncátlankodó Skodával - meglátjuk, sikerült-e levenni róla a ,,rontást". Ma hét, szombaton hat gyorsasági szakasz vár a mezőnyre Szombathely környékén.