Frederic Henry-Biabaud, a francia cég motorversenyekért felelős részlegének igazgatóhelyettese hétfőn délben bejelentette, hogy a hétvégi indianapolisi események ellenére a Michelin nem hagyja el a Formula-1-et.
Így nézett ki a baleset után az a gumi, amely nem bírta az óriási terhelést Ralf Schumacher autóján az indianapoilis pálya oválkanyarjában
Így nézett ki a baleset után az a gumi, amely nem bírta az óriási terhelést Ralf Schumacher autóján az indianapoilis pálya oválkanyarjában
Az igazgató-helyettes elmondta, az indianapolisban történtek nem befolyásolhatják a gumigyártó Formula-1-es jövőjét, és hozzátette, helyesen határoztak, amikor a csapatok biztonságát szem előtt tarva nem engedélyezték a hét partnercsapat indulását az Egyesült Államok Nagydíján.
Henry-Biabaud azt is hozzátette, hogy Ralf Schumacher (Toyota) pénteki balesete után a futam helyszínén és Franciaországban is folyamatosan tesztelték az abroncsokat, és csak az alapos vizsgálatok eredményeinek tudatában jelentették ki, hogy az Indianapolisba vitt gumik nem garantálják a versenyzők biztonságát.
A futamtól való távolmaradás máris éreztette hatását a tőzsdén: a Dow Jones hétfői jelentése szerint a Michelin részvényeinek értéke 1,3 százalékkal csökkent. Az elemzők ugyanakkor úgy vélik, hogy ez a visszaesés csak átmeneti és a piac feltehetően csak túlreagálta a hétvégi eseményeket.