Az F1Racing.net című újság értesülései szerint Panis annak köszönheti a lehetőséget, hogy a szabályokat ismét módosították a száguldó cirkuszban. John Howett, a Panasonic Toyota Racing elnöke a következőket mondta el Panis reaktiválásáról.
"Az év elején érvényben lévő szabályok alapján Olivier nem vezethette volna a harmadik autónkat, de azóta lazítottak a regulákon, ezért úgy éreztük, ez jó alkalom arra, hogy Olivier a hazája versenyén a harmadik autónkat vezesse. Mindenki tudja róla, hogy gyors és műszakilag képzett pilóta, és nagy szerepe van az idei sikereinkben. Ugyanakkor Ricardónak (Zonta) ebben az évben nagyon sűrű teszt- és versenyprogramja volt, így azt hiszem, hogy ezzel a döntéssel neki is lehetőséget adunk, hogy élvezze a Magny-Cours-i hétévégét a Brit Nagydíj előtt."
"Már tényleg nagyon várom, hogy versenyautóba ülhessek Magny-Cours-ban - mondta el Panis. - Először 1994-ben vezettem ezen a pályán, így több mint egy évtizedes tapasztalatom van róla. Azt hiszem, nagy kár lenne, ha a Francia Nagydíjon nem volna francia pilóta a mezőnyben. Remélem, hogy ezzel mindenkinek örömöt okozunk, a csapat számára hasznos lesz a munkám, és én is élvezni fogom."
Olivier Panis tízéves pályafutása során 158 nagydíjon vett részt. A Toyotával 33 versenyen állt rajthoz, és hivatalosan a 2004-es Japán Nagydíjon vonult vissza. Azt követően kétéves szerződést kötött a csapattal, hogy segítse a hivatalos tesztpilóta, Ricardo Zonta munkáját.
Az NSO ajánlja:INTELLIGENS FORMULA-1-ADATBANKMonacói Nagydíj - pályarajz, program, korábbi győztesek, idei eredményekA vb állásaAdatbank: csapatok, pilótákAdatbank: futamról-futamraMindent a 2005-ös világbajnokságrólFormula-1-lexikonFutamról futamra, 2005Formula-1 adatbankA 2004-es vb végeredményeFutamról futamra, 2004EdzéspárbajTechnikai sportok lexikon