Az NSO ajánlja:
INTELLIGENS FORMULA-1-ADATBANK
Spanyol Nagydíj &
San Marinó-i Nagydíj &
A vb állása
Adatbank: csapatok, pilóták
Adatbank: futamról-futamra
Mindent a 2005-ös világbajnokságról
Formula-1-lexikon
Futamról futamra, 2005
Formula-1 adatbank
A 2004-es vb végeredménye
Futamról futamra, 2004
Edzéspárbaj
Technikai sportok lexikon
Trulli, Alonso és Räikkönen centikre egymástól
Az év eddigi legszorosabb időmérő edzését láthatták a 35. Spanyol Nagydíj helyszínén szurkolók és a tévénézők. Az ideiglenes pole pozíció egyelőre Jarno Trullié, aki azonban mindössze 16 ezred másodperccel volt gyorsabb Fernando Alonsónál és 24 ezreddel Kimi Räikkönennél. Ehhez képest Ralf Schumacher már szinte látótávolságon kívül van a maga 75 ezredmásodperces hátránnyal. A címvédő Michael Schumacher egyelőre csak hetedik a Ferrarival.

Ezúttal fordított a sorrend, mint Malajziában és Bahreinben: egyelőre Fernando Alonso (jobbra) gratulálhat Jarno Trullinak (fotók: Reuters)

Ezúttal fordított a sorrend, mint Malajziában és Bahreinben: egyelőre Fernando Alonso (jobbra) gratulálhat Jarno Trullinak (fotók: Reuters)
Ralf Schumachernek a délelőtti második szabaedzésen futott 1:14,280 perces körideje már jelezte, hogy a Toyota csapat az imolai viszonylagos gyengélkedése után remekül felkészült a Spanyol Nagydíjra, és újra ugyanolyan versenyképes lehet, mint amilyen az idény első három futamán.
A szombati második gyakorlás egyébként azért is volt rendkívül érdekes, mert azon Mark Webberrel bezárólag összesen négy pilóta autózott jobb időt Szato Takuma tavalyi, 1:14,836-os idejénél, amelynél egyébként nagydíjhétvégén mostanáig nem értek el jobb eredményt a versenyzők. Most Kimi Räikkönen, Juan-Pablo Montoya és Mark Webber is alá tudott menni ennek az időnek.
Délután szinte ideális időben (a szél azért a pálya néhány pontján elég erős volt) kezdődhetett az első időmérő, amelyen az elsők között a pályára guruló Kimi Räikkönen rögtön megjavította Michael Schumacher tavalyi, 1:15,022-es pole pozíciós idejét, így új hivatalos pályacsúcsot állított fel (a nem hivatalos rekordot Jenson Button tartja 1:13,552-vel).
Szavazás
Michael Schumacher (Ferrari) utolsó előttiként következett, azonban a második időmérő pontnál már 0,2 mp volt a hátránya, így biztosnak látszott, hogy nem tud veszélyes lenni a legjobbakra. A hétszeres világbajnok nem is tudott csodát tenni a kör végéig, sőt a hátránya hat tizedre nőtt, ami akkor a hatodik helyhez volt elegendő.
Hátra volt azonban még Fernando Alonso, aki miatt tízezrek zarándokoltak ki a Barcelonához közeli autodrómba. A Renault összetettben élen álló spanyolja az első szektorban valamivel lassabb, a másodikban gyorsabb, míg a harmadikban hajszállal megint csak lassabb volt Trullinál, így 16 ezredmásodperccel kikapott, és a második helyről várhatja a rajtsorrendet eldöntő holnap délelőtti (10 óra) második időmérőt.

Kimi Räikkönen dühös volt, mert elszúrta a kettes kanyart
Jól szerepelt a két Williams-BMW is. Nick Heidfeld és Mark Webber a pálya első szakaszán nagyon gyors volt, a második két szektorban azonban a teljesítményük elmaradt a Trulli, Alonso, Räikkönen, Ralf Schumacher kvartettétól, így az ötödik és a hatodik hely jutott nekik.
Barrichello is tíz hellyel hátrébbról indul
A mai időmérő edzés előtt motort kellett cserélni Rubens Barrichello Ferrarijában, így a brazil versenyzőt tíz helyet visszasorolják majd a rajtrácson a két kvalifikáción elért összetett eredményéhez képest.
Nem elég tehát, hogy a dél-amerikai pilóta csak a kilencedik helyet szerezte meg a mai időmérőn, ha nem sikerül jelentősen javítania holnap délelőtt, akkor a Minardikkal kezdhet csatázni a barcelonai futam első néhány körében.
Pénteken Nick Heidfeld Williams-BMW-jében kellett kicserélni a motort, így a német pilóta is abban a tudatban versenyez, hogy tíz hellyel hátrébbról rajtol majd holnap.
A mai időmérő edzés előtt motort kellett cserélni Rubens Barrichello Ferrarijában, így a brazil versenyzőt tíz helyet visszasorolják majd a rajtrácson a két kvalifikáción elért összetett eredményéhez képest.
Nem elég tehát, hogy a dél-amerikai pilóta csak a kilencedik helyet szerezte meg a mai időmérőn, ha nem sikerül jelentősen javítania holnap délelőtt, akkor a Minardikkal kezdhet csatázni a barcelonai futam első néhány körében.
Pénteken Nick Heidfeld Williams-BMW-jében kellett kicserélni a motort, így a német pilóta is abban a tudatban versenyez, hogy tíz hellyel hátrébbról rajtol majd holnap.
Az biztos, hogy rendkívül izgalmas második időmérő edzés elé nézünk, hiszen az első négy helyezett között 80 ezred másodperc különbség sincsen. Abban biztosak lehetünk, hogy a Trulli, Alonso, Räikkönen hármas- ból mindegyik megtesz majd mindent azért, hogy megszerez- ze az egyes rajtkockát.
A DOBOGÓSOK MONDTÁK



| 35. Spanyol Nagydíj, az első időmérő edzés végeredménye: | ||||
| 1. J. Trulli | olasz | Toyota | 1:14,795 | 3 |
| 2. F. Alonso | spanyol | Renault | 1:14,811 | 3 |
| 3. K. Räikkönen | finn | McLaren-Mercedes | 1:14,819 | 3 |
| 4. R. Schumacher | német | Toyota | 1:14,870 | 3 |
| 5. N. Heidfeld | német | Williams-BMW | 1:15,038 | 3 |
| 6. M. Webber | ausztrál | Williams-BMW | 1:15,042 | 3 |
| 7. M. Schumacher | német | Ferrari | 1:15,398 | 3 |
| 8. G. Fisichella | olasz | Renault | 1:15,601 | 3 |
| 9. R. Barrichello | brazil | Ferrari | 1:15,746 | 3 |
| 10. D. Coulthard | brit | Red Bull-Cosworth | 1:15,795 | 3 |
| 11. F. Massa | brazil | Sauber-Petronas | 1:15,863 | 3 |
| 12. J. Montoya | kolumbiai | McLaren-Mercedes | 1:15,902 | 3 |
| 13. V. Liuzzi | olasz | Red Bull-Cosworth | 1:16,288 | 3 |
| 14. J. Villeneuve | kanadai | Sauber-Petronas | 1:16,794 | 3 |
| 15. N. Karthikeyan | indiai | Jordan-Toyota | 1:18,557 | 3 |
| 16. T. Monteiro | portugál | Jordan-Toyota | 1:19,040 | 3 |
| 17. C. Albers | holland | Minardi-Cosworth | 1:19,563 | 3 |
| 18. P. Friesacher | osztrák | Minardi-Cosworth | 1:20,306 | 3 |
A BAR, amely elfogadta a büntetést, a két kihagyott verseny miatt jelentős szponzorpénztől elesik. "Nem számoltuk ki pontosan, de úgy tízmillió dollár körül lesz a veszteségünk. Ráadásul sokkal nehezebb lesz megtartanunk Jenson Buttont a következő szezonokra" - fogalmazott Nick Fry csapatvezető. A BAR csak akkor élhet opciós jogával, ha a pilótának a Magyar Nagydíj előtt legalább annyi pontja van, mint a listavezető egységeinek 75 százaléka, azaz még versenyben van a világbajnoki címért. "Azt hiszem, lemondhatunk a végső elsőségről, ezzel minden esélyünk elszállt. Persze, versenyeket még nyerhetünk" - mondta Button. ---- A Benettonnál kétszeres világbajnokká váló Michael Schumacher 1996-ra a Ferrarihoz szerződött, ahol már hosszú ideje vártak arra, hogy világbajnoki esélyesként szálljanak harcba a Formula-1-ben. Jody Scheckter 1979-es vb-elsősége óta nem szerzett egyéni világbajnoki címet a Scuderia, bár többször is közel került hozzá. Legutóbb Alain Prost révén, még 1990-ben.
Schumi megszerzésével új időszámítás kezdődött, ez már az első versenyeken kiderült. A német az első hat viadalon ugyan még nem nyert, de háromszor is a dobogóra állhatott, és kétszer indult a pole-ból. A nagy nap azonban a Spanyol Nagydíjon jött el. A rajtrácson a harmadik helyet szerezte meg, a mezőnyből magasan kiemelkedő Williams-istálló duója mögött. A pole pozíció Damon Hillé, a második rajtkocka Jacques Villeneuve-é volt, ám szombat délután elkezdett esni az eső, és a helyzet vasárnap délutánig nem változott.
A futamon Villeneuve rajtolt legjobban, mögötte a benettonos Jean Alesi, Hill, a szintén benettonos Gerhard Berger, a jordanes Rubens Barrichello, majd a két ferraris, Eddie Irvine és Schumacher sorkazott fel. Irvine a második körben kicsúszott, Barrichellón pedig átverekedte magát Schumi, aki Berger mögé került. Hill az esőben nem tudott uralkodni Williams-Renault-ja fölött, egymás után háromszor is megcsúszott, az utolsó eset után, a 11. körben ki is szállt a kocsijából.
Berger és Schumi Hill első, negyedik körben történt kicsúszása után került az angol elé, és ekkor eljöttek a német nagy pillanatai. Szenzációsan versenyzett, az ötödik körben Bergert, a kilencedikben Alesit, a tizenkettedikben Villeneuve-öt előzte meg. A kanadai lehagyása után, a kör végén az előnye 2.9 másodperc volt, ez körről körre 6.6-ra, 10.5-re, 14.9-re nőtt, ezekben a fordulókban teljesítette a verseny leggyorsabb körét, amely 2.2 másodperccel volt jobb a következő pilóta legjobbjánál. A szakadó esőben nem akadt ellenfele a ferrarisnak, akit nem lehetett megállítani. A 18. körben a motorjából furcsa hangok jöttek ki, ezért visszafogta magát - ám így is 45.302 másodpercet adott a második helyezett Alesinek, akit Villeneuve követett a célba.
A Ferrari visszafogottan ünnepelt, Jean Todt csapatvezető szerint "ez csak egy szerencsés győzelem volt, a további sikerekért keményen kell dolgozni".
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik








