A szlovák Josef Sykora számára kezdődött a legjobban a BF Goodrich-kupa, amely nemcsak nemzetközi viadal, hanem az országos bajnokság második futama is. A szlovákok első számú pilótája, aki a legutóbbi Italian Baján a negyedik helyen ért célba, egy ralliartos (vagyis félgyári) Mitsubishit vezet - és úgy tűnik, nem is rosszul. A mindössze két szelektív szakaszból álló első nap végén ugyanis fél perccel vezet Kis Sándor előtt.
Persze még semmi sem dőlt el. Egyrészt azért, mert a verseny nagy része még hátravan, másrészt pedig Kisnek feltett szándéka, hogy a tavalyihoz hasonlóan az idén is megnyerje a viadalt. Tesztkilométerekben sincs hiány, hiszen a Dakar távját eddig kétszer teljesítő pilóta az elmúlt napokban Dél-Afrikában gyakorolt. A képzeletbeli dobogó harmadik fokán tanyázik a bajnoki címvédő Gál István, akinek az autójában a második szelektív szakaszon eltört a féltengely, elment az első hajtás, így némi hátrányba került. A szervizparkban azonban megjavították a kocsit és Gál újult erővel folytathatja a küzdelmet. A második szakasz egyébként többekkel kibabrált: Ács László fennakadt egy homokdombon, amelyről Palik László húzta le, a következő körben azonban a sivatagi show-t legjobb magyarként teljesítő Nissan-pilóta került bajba: a mély homokban a nyomban haladt, amikor az autó elkezdett lefelé csúszni, majd fejre esett. A motor is megsérült, úgyhogy a páros a pálya szélére kényszerült. Nála egy kicsivel jobban járt a negyedik dakaros menő. Szalay Balázs a szelektív elején defektet kapott, s szétverte a kocsi jobb elejét. A csapat rendbe hozta a kocsit, az ob-második pilóta a 12. helyről kezdheti a felzárkózást.A negyedik pozícióban Liszi László tanyázik, aki a rajtdobogón azt nyilatkozta, hogy járatni akarja az új motorját, ehhez képest pokoli gyorsan közlekedik, mögötte Kéry Szilveszter száguld, majd pedig a promoteches Nissannal egyelőre még ismerkedő Varga Imre. BF Goodrich-kupa, az ob 2. futama, Budapest
Az állás 2 szelektív szakasz után: 1. J. Sykora, M. Sykora (szlovák, Mitsubishi Pajero) 29:18, 2. Kis, Czeglédi (RTL Motorsport Klub, Nissan Pick-Up) 33 másodperc hátrány, 3. Gál, Oroszlán (Art Off Road SE, G.Baba Proto Evo) 1:06 p h., 4. Liszi, Tóth D. (4x4 Off Road Club, Mitsubishi Pajero) 2:17 p h., 5. Kéry, Szegedi (Premier Motorsport, Land Rover Discovery) 2:45 p h., 6. Varga, Pocseg (Cross Country Club, Nissan Patrol) 3:18 p h.