SztárChat Szalay Balázzsal, 2005. február 2-án

Vágólapra másolva!
2005.04.21. 17:11
Címkék
Február 2-án, szerdán 10 és 11 óra között Szalay Balázs, a legrutinosabb magyar Dakar-rali-pilóta válaszolt az Önök kérdéseire. Kérdezzen Ön is!
NINCS HIÁNYÉRZETE AMIATT HOGY PALIKÉK JOBBAK VOLTAK,ÉS EZZEL ŐK ÍRTAK SPORTTÖRTÉNELMET?
(MILASKITY TIBOR)
(MILASKITY TIBOR)


Üdvözlöm az Olvasókat, várom a további kérdéseket!

Nincs, mert ez csak időleges és annak ellenrée, hogy ők a 18. helyen végeztek, mi pedig a 21-en, mi voltunk a leggyorsabb, önerőből beért magyar autós egység.


Szia
1-szőr gratulálok a remek teljstítményhez és további sok sikert kívánok a versenyeken.
2-szor Szeretnék kérni egy dedikált fotót rólad a címem :
Akóts Patrik
2858 Császár Kossuth utca 109.
Köszi
(Szép volt Balázs)


Szerencsére pont most készült el az új autogramkártyánk, légyszíves küld el a címedet a [email protected] e-mail címre és küldünk egy dedikált lapot.


Hello!
Grat! :)
Megmondanád, hogy mennyi a nevezési díj? Köszke!
Üdv,
VIII
(VIII)


A nevezési díj fejenként tízezer euro, tehát ha egy harminc fős csapattal akarsz indulni, akkor mindössze hetvenöt millió forintot kell csak a nevezési díjra összegyűjtened.


Kedves Balázs! GRATULÁLOK és további sok sikert kívánok nektek! Nekem egy gondom volt az idei DAKARRAL ,az hogy kevés volt a közvetítés ,kellene az autótokba egy kamera amit a neten non-stop lehetne nézni.Még egy kérdés :ha rendelek a neten DAKAROS sapkát ,aláírjátok? JÖvőre is szurkolok nektek HAJRÁ MAGYAROK!!!!
(zs)


Az autónkban öt kamera van beszerelve, készítettünk is felvételeket a verseny alatt, de mivel az RTL Klub nem kért meg minket, hogy odaadjuk, ezért ezek nem láthatók, ráadásul a versenyen készített felvételek jogdíja is az övék, azért más médiának sem adhatjuk oda.
Így egyelőre csak mi élvezhetjük ezt otthon.


Gratula, minden magyar szuper volt. Nem gondoltatok arra, hogy jövőre a kamiont Darázsival "hagyjátok" menni, mert éremesélyes is lehet, legalább szakaszon?
(gvilcsi)


Természetesen szeretnénk, ha Darázsi Zsolt menne a MAN-nal versenyzőként, ennek az a feltétele, hogy a MAN kamiongyár egy jó nagy összeggel megtámogassa Zsoltot vagy gyári csapatot indítson.
A MAN müncheni központja is gratulált a Zsoltnak.
A remény megvan.


Milyen egzotikus állatokat láttatok a sivatagban?
(pipu)


Majmokat, birkákat, teheneket, kecskéket (ezt rengeteget), skorpió, kígyó, víziló. És rengeteg ugrálóegér van, sötédesés után.


Melyik szakasz volt számotokra a legnehezebb?És miért?
(balázs)


A legnehezebb 660 km-es Zuerat-Tisit szakasz volt, amelyen egyébként a legtöbb motoros és autós egység esett ki.
Ez egy nagyon lassú szakasz volt, rengeteg olyan résszel, ahol csak kettes sebességi fokozatban lehetett haladni, emiatt a járművek nagyrésze kétszer annyit fogyasztott, mint normális esetben.


Kapcsolatban álltatok Palikékkal a verseny alatt?
(pipu)


A verseny alatt nemcsak, hogy kapcsolatban álltunk, de még segítettünk is egymáson, ha valakinek szüksége volt rá.
De ez nemcsak Laciékkal kapcsolatban volt így, hanem minden magyar versenyzővel.


szereted a focit?
(muffos)


Szeretem, a kedvenc csapatom most a Real Madrid és régen a BLSZ II-ben futballoztam öt évig.


Szia!!
Gratulálok az évek óta tartó sikereidhez,és örülök annak hogy legalább TE felismerted hogy egy Varga Ákos szintü tehetségnek nem szabad elkallódnia!!
Mit gondolsz milyen lehet az együttmüködés, hány versenyre juthat el a csapatotokkal?
Szia, köszönöm a választ!!
(KTM)


Négy Világkupa-futamot tervezünk idénre, mind a négyre szeretnénk Ákost magunkkal vinni. A mi csapatunk nagyon sok mindenben tud Ákosnak segíteni, például szervíz, támogatók szerzése, sajtóval való kommunikációban, stb.


A ZÖLD SZÖRNY VOLT A LEGJOBB MAGYAR EGYSÉG! ŐK ÍRTAK SPORTTÖRTÉNELMET, KEDVES TIBOR!
(Szalayfan)


Köszi!


Van még hely abban a szervizkamionban?
Lesz ugye két versenyautó meg egy motor. Plusz Lisziék. Ehhez jön hozzá Ákos cucca.
Újabb kamion vagy Lisziék viszik a másik Opelt? :-)))
(Szalayfan)


A Liszi Laciék teljesen függetlenül indulnak a mi csapatunktól, bár egy sportklubban vagyunk. Szeretnénk jövőre két Opel versenyautót és egy KTM motort indítani, azt, hogy a második autót ki vezeti majd, valószínű, hogy nem mi, hanem az Opel dönti majd el.
Már most valószínűsíteni tudom, hogy a másik Opelnek nem magyar pilótája lesz.


Szia Balázs!
Lehet hogy hülye a kérdés, de hoztál haza homokot a sivatagból? Tudod nem mindenki jut el oda és az olyan nagy dolog ha valaki üvegben hoz haza sivatagi homokot.
(Matyi)


1996-ban még hoztam, 1998-ban is, 2000-ben már csak családi megrendelésre, azóta nálunk már mindenkinek van a családban. De a csapatból, aki először jár a sivatagban, mindenki hoz.


Szia Balázs!
Milyen kapcsolatban vagy Palik Lacival?
(Gyulai.b)


Kielégítő.


Szia Balázs!
Úgy tudom az első 20 helyezett valami jutalomban részesül.
Nos, elmondod mi az jutalom?
(Gyulai.b)


Az első húsz - ezt rosszul tudod - nem részesül jutalomban, csak az első tíz. Úgyhogy jövőre az első tízet kell megcélozni, hátha kapunk abból a jutalomból.
Egyébként megtalálod a www.dakar.com-on a versenykiírásnál, hogy ki mennyi és milyen jutalomban részesül.


Szia Balázs!
szerinted az ákos jobb eredményt fog elérni a támogatásotokkal mi a véleményed? A másik motoros Péter szerinted rosszabb vagy megfelelő támogatással ő is érhet el jó eredményt(a 10 óra büntetésről szerintem nem tehet)
(enduros)


Szerintem az Ákos és a Péter is nagyon jó motoros, mind a kettőjükben sokkal jobb eredmény van, mint amit elértek.
Sajnos, én csak egy embert tudtam felvállalni és az Ákos mellett döntöttem, és úgy gondolom, hogy jövőre az ideinél sokkal jobb eredményt ér majd el.


Egyetértesz azzal, hogy a Dakar a magyar újgazdagok legújabb hobbija?
(Anonim)


Nem értek egyet, bár jól hangzik.
Szerintem ez nem egy könnyű verseny, emiatt ha valaki kalandra vágyik, inkább menjen dzsungel- vagy sivatagi túrára, de ne a Dakarra.


Menyi pénz kel egy Dakaron való induláshoz.
(Mulder)


Motorral tíz millió forint, autóval ötven millió forint kell az induláshoz. Ahhoz, hogy kielégítő szervíze is legyen a versenyzőnek.


MILYEN SEGITSÉGET KAP VARGA ÁKOS?
(MOTOROS)


Egy profi szervízhátteret.


Isten éltessen névnapodon, és gratula a Dakarhoz!:)
(R. Balázs)


Köszönöm!
Viszont kívánom minden Balázsnak.


a dakarozás csak hobbi vagy ez a munkája is?gratulálok a szép eredményért
(Szalayőrült)


Először csak hobbi volt, 2003 április óta munka is.
A napjaim nagy részét a versenyek szervezése, tréningek és műhelyben dolgozók irányítása teszi ki.


mennyi folyadékot ittak egy nap?
(sörös)


Az idei évben nem volt hőség a sivatagban, emiatt nem foygott túl sok víz, napi egy-másfél litert ittam, viszont például Dubaiban, ahol nagyon meleg volt, ott naponta hat liter is elfogyott.


volt olyan pillanat ami nagyon necces volt?és ha igen melyik?
(ica)


A befutó, amikor a Palik előttem ért be.


Egy ilyen autóval szerinted dobogóközelben végeznél?
(BMW X5)


Az Opel fejlesztése tavaly kezdődött, az idei verseny így csak a második volt még.
Úgy gondolom, hogy a 2006-os még mindig a tanulás éve lesz, viszont 2007-ben, ha az Opel is úgy gondolja, már talán küzdhetünk a dobogóért.


Először is hadd gratuláljak a dakari sikereitekhez. Évek óta a magyar csapat "miatt" nézem, éredeklődöm a dakar, rally iránt, és mit mondjak; megszerettem. Valóban ez volt az eddigi legjobb teljesítmény (már a "chevrolet blazer"-es indulás óta mindig neked szorítok), és ahogy elnézem ennél még sokkal jobbak is lesztek majd. Azt kérdezném, hogy a csapatnak van hivatalos honlapja???
(Peti)


Igen, a www.dakar.hu a csapatunk honlapja, ahol minden hírt és archívumot megtalálsz rólunk.


Szia Balázs!
Gratulálok a dakari sikeretekhez, remélem lesz még ennél is jobb!
Nagyon örülök neki, hogy Varga Ákos is a csapat tagja lesz. Mikor döntötted el, hogy kell egy motoros is a csapatba: már régebben vagy az idei versenyen Almát látva?
(Dac)


Az idei versenyen látva, hogy milyen kitartó, akkor döntöttem el, hogy megkeresen Ákost az ötletemmel, hogy legyen a csaptunk tagja.
Nem hezitált igent mondani...


Azt szeretném megkérdezni,mennyire volt nehéz, és mennyi ideig tartott megszerezni az anyagi keretet az első önálló dakarjához? Önerőből meddig jutott?
(Pityu)


1995-ben egy barátommal ketten fogtunk neki egy autó építéséhez, amivel elindultunk. Nulla szervízháttérrel, mindössze két főre kellett nevezési díjat fizetnünk, önerőből, volt egy kis zsebpénzünk benzinre és néhány tartalék alkatrész az autóba hátra berakva. Emiatt több mint három tonna volt az autónk súlya, amivel még akkor is elsüllyedtünk a homokban, amikor nem volt emelkedő.
Ha valaki így indul el, szerintem semmi esélye sincs végigmenni, mi is csak a hatodik napig jutottunk.
Abban az évben egy igazi szponzorunk volt, a Lufthansa, amely ingyen átszállította az autót Amerikából - ahol készült - és minket.


A következő Dakarra új autót építetek, vagy marad a régi?
(Gábor)


Programunk szerint március végéig rendbe hozzuk és pár átalakítást végzünk az idei versenyautón és áprilistól elkezdünk egy újat építeni.
Reméljük, hogy szeptemberre készen leszünk és addigra eldől, hogy hány autóval indulunk és ki vezeti a másik autót.


Gratulálok az egész csapatnak a remek versenyzéshez!
Többször nyilatkoztad, apró hibákon múlott, hogy nem sikerült a jobb helyezés, tényleg csak szerencse kell ahhoz, hogy ne "csússzatok el" banánhéjokon, vagy még mi más?
Meddig fejleszthető még a csapat? Elképzelhető, hogy egyszer lesz egy olyan kamionotok, amelyiknek nem kell majd szervizelnie, hanem csak a minnél jobb összetett helyezésért küzdhet?!
Lesz másik versenyautó is a team-ben? Almát milyen segítséggel tudjátok majd ellátni?
Kösz a válaszokat....
(Beduin)


Feltétlen szerencse, de talán egy kicsit nagyobb koncentráció is, hogy ne csússzanak be vezetési hibák sem, jobb legyen a koncentráció és amiatt szinte biztos, hogy jobb eredményt is el lehet érni.
A csapat még nagyon sokáig fejleszthető, de ez egy nagyon hosszútávú terv.
A csapatunk alapvetően arra épül, hogy az Opellel indulunk és a kamionjaink azért indulnak, hogyha bármi probléma van, nekünk segítséget nyújtsanak.
Ez nem is tud megváltozni a mi csapatunknál, ettől függetlenül próbálkozunk egy olyannal, hogy a Darázsi Zsoltnak nagyob MAN-támogatása legyen és a csapatunktól függetlenül tudjon indulni.


Megvan még a tavalyi lökös?
(Anonim)


Megvan és a hétvégén kikerül a Champs Sport Pubba, a Dakar boxba.


Szia Balázs
Gratula a teljesítményetekhez jók voltatok!!!
Milyen versenyeken indultok ebben az évben a magyar bajnokságon kívül?
(Ventura)


A versenyprogramunk megtekinthető a www.dakar.hu oldalunkon.


Milyen érzésekkel jön haza az ember a Dakarról?
(A.K.)


Két verzió van: sikerül végigmennünk vagy nem.
Ha igen, örömmel, ha nem, akkor búslakodva.


Hello Balázs!Azt szeretném kérdezni ti kb. menyi böl gazdálkotok egy Dakar allat?és menyiböl például egy világkupán?Hallom bevetétek a csapatba Varga Ákost is ez menyi pluszterhet jelent?
(Cziprusz)


A csapatunk éves költségvetése elég magas, egy Világkupa futam négy-nyolc millió forint között van.
A Dakaron csak a nevezési díj 27,5 millió forint volt. Az üzemanyag-költségünk három kamionra és a versenyautóra 6,2 millió forintra jött ki.
Ehhez még nagyon sok más költség jön hozzá.
Az Ákos természetesen plusz költséget jelent a csapatnak, amitt megpróbálunk a támogatóink bevonásával finanszíroztatni.
Például a Motorola és a Fox már támogatásásról biztosított és beszálltak az Ákos költségeibe.


Meddig még?
Elképzelhető, hogy már nem autósként, hanem csapatvezetőként leszel ott a Dakaron?
(Anonim)


Még három évig biztos, hiszen addig szólnak a támogatókkal kötött szerződések, de teljesen el tudom képzelni, hogy egy idő után nem versenyzőként, hanem csapatvezetőként menedzselem tovább a Szalay Dakar Team-et.


Mi az oka annak, hogy amíg a motorosok egy fiatalabb generációt képviselnek, addig az autósok és a kaminosok egy idősebb nemzedéket?
Hogy bírják ők a fárasztó, sivatagi versenyt fizikailag letudni?
(Anonim)


A fiatalok általában nem olyan kitartóak, mint az idősebbek, ráadásul az idősebbek sokkal megfontoltabbak és egy ilyen hosszú versenyhez, mint a Dakar elengedhetetlen a megfontoltság.
Az idősebb generáció szerintem jobban bírja a gyűrődést, a nélkülözést és a fáradtságot.
A motorosoknál tavaly például végigment egy 74 éves motoros, tehát azért ott is megtalálható az idősebb generáció, de náluk sokkal fontosabb a fizikai erőnlét, de ha megnézzük az élmezőnyt - pl. Meoni (negyvenhat évesen halt meg a mostani verseny alatt) -, akkor azt látjuk, hogy harminc alatt senki sincs.
Köszönöm a kérdéseket, szurkoljatok nekünk jövőre is, sziasztok!



Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik