Idei második, pályafutása tizenkettedik futamgyőzelmét aratta a címvédő francia Sebastien Loeb (Citroën Xsara WRC), miután ma, magyar idő szerint hajnalban elsőként ért célba a rali-világbajnokság idei negyedik futamán, az Új-Zéland-ralin. A második helyen a kétszeres világbajnok finn Marcus Grönholm (Peugeot 307 WRC) végzett, majd a szintén világbajnok norvég Petter Solberg (Subaru Impreza WRC) következett. Az összetettben Solberg vezet 26 ponttal a 25 pontos Loeb előtt.
Petter Solberg (jobbra) nyakon önti pezsgővel a győztes Sebastien Loeböt (fotók: Reuters)
Petter Solberg (jobbra) nyakon önti pezsgővel a győztes Sebastien Loeböt (fotók: Reuters)
Sebastien Loebre az idénynyitó Monte Carlo-rali után már igazán ráfért egy igazán komoly siker, hiszen a Svéd-ralit motorproblémák miatt feladta, míg Mexikóban a felfüggesztés hibája miatt gyengén szerepelt a címvédő. Ezúttal viszont nem volt ellenfele: az utolsó napon már csak arra kellett odafigyelnie, hogy a pénteken és szombaton összegyűjtött jelentős előnyét megőrizze a célig.
Loeb a húsz gyorsasági szakaszból nyolcat nyert meg, és - miután a negyedik speciális után átvette a vezetést az összetettben - abszolút mértékben uralta a versenyt. Nem véletlenül mondta Marcus Grönholm, a Peugeot frontembere a szombati nap után: "Egyszerűen csak annyi a probléma, hogy Sebastien gyorsabb nálunk, és nem tudunk többet tenni, mint amennyit már eddig is tettünk."
Marcus Grönholm Peugeot-ja (képünkön) valamivel lassabb volt Loeb Citroënjénél
Szavazás
Grönholmnak - aki vasárnap három, összességében hat szelektív szakaszon győzött - inkább az volt a dolga, hogy a tavalyi győztes Solberget maga mögött tartsa, ami sikerült is neki, hiszen a szombati nap végén meglévő, nem egészen nyolc másodperces előnyét majdnem húszra hizlalta norvég riválisával szemben (Solberg négy szakaszt nyert meg, és az első három gyors után még vezetett a versenyben).
Az összetett pontversenyben igen izgalmasan alakulnak a dolgok, hiszen a 26 pontos Solberg mögött Loebnek 25, az Új-Zélandon ötödik észt Markko Märtinnek (Peugeot 307 WRC) 23, Tony Gardemeisternek (Ford Focus WRC) és Marcus Grönholmnak 20-20 pontja van.
A gyártók világbajnokságában az idény végén a sportágból kivonulő Peugeot viszonylag fölényesen vezet (43 pont) a raliból szintén kiszálló Citroën (31) előtt, majd következik a Subaru (28), a Ford (26) és a Mitsubishi (24).
Főszereplők mondták
Sebastien Loeb (Citroën, 1.): "Svédországban és Mexikóban meglehetősen sok csalódás ért bennünket, ezek után nagyszerű dolog nyerni itt, Új-Zélandon - kezdte értékelését a 31 esztendős Loeb. - Ez azt mutatja, hogy az előző két versenyen mindössze egy gond volt: balszerencsések voltunk. Különösen azért vagyok elégedett az eredménnyel, mert nyíltsisakos küzdelemben győztem le Marcust (Grönholm) és Pettert (Solberg). A Citroën folyamatos fejlődést mutat, amiatt pedig, hogy földes talajon is abszolút versenyképesek vagyunk, Finnországban is reménykedhetünk a mostanihoz hasonló eredményben."
Marcus Grönholm (Peugeot, 2.): "A verseny rajtja előtt azt gondoltam, győzhetek, de aztán rá kellett jönnöm, hogy ez most nem lehetséges. A Loeb-Citroën kombináció ezúttal túl gyors volt ahhoz, hogy utol lehessen érni. Mindenesetre az eredménnyel így is nagyon elégedett vagyok. Nagy harcot vívtam Petterrel (Solberg), de elég biztosan tudtam magam mögött tartani. Az autó megbízhatóan működödött, ami jó, az pedig, hogy egymás után két versenyen is jó eredményt értünk el, önbizalmat ad nekem. Egy kicsit talán csalódott vagyok, hogy nem sikerült nyernem, általában azonban elégedett vagyok a magam és a csapat formájával."
Petter Solberg (Subaru, 3.): "Nagyon boldog vagyok, hiszen előzőleg a harmadik-negyedik hely volt a célom, ráadásul vezetünk az összetettben is. Tudtuk, hogy a rajt pillanatától kezdve nehéz dolgunk lesz, és bár jó munkát végeztünk, őszintén szólva a kemény és száraz talajon messze voltunk a két éllovastól. Ez azonban előfordul, ezért nem akartam elveszíteni a biztosnak tűnő hat pontot, hanem átálltam egy stabil tempóra, és behoztam az autót a lehető legjobb helyre. A bajnokság szempontjából nagyon jól áll a szénánk, a munka azonban nem állhat meg. Az új autóval nagyon jók a tapasztalataim, még van tizenkét verseny hátra, úgyhogy érdekes lesz."
Következik: Szardínia-rali - április 29.-május 1.
ÚJ-ZÉLAND-RALI, a világbajnokság 4. futama, végeredmény: