Szerdán peren kívül megegyezett Bernie Ecclestone a Formula-1 gazdasági irányítását végző cégek többségi tulajdonosaival, így látszólag véget ért az egyik sportpolitikai háború, amely beárnyékolta a száguldó cirkuszt.
Ecclestone (jobbra) a bankokkal már megegyezett, a gyári csapatokkal – köztük a Briatore vezette Renault-val – azonban még nem
Ecclestone (jobbra) a bankokkal már megegyezett, a gyári csapatokkal – köztük a Briatore vezette Renault-val – azonban még nem
A SLEC (Slavica Ecclestone)-vállalat 75 százalékát birtokló Bayerische Landesbank, J. P. Morgan és Lehman Brothers - amelyek Speed néven szövetkeztek - azért indított pert Ecclestone ellen, mert hiába birtokolta a cég 1.6 milliárd dollárt érő hányadát, egyáltalán nem volt beleszólása az F1 ügyeibe. Ám most papíron elérték a céljukat, kérdés, hogyan fog ez megvalósulni?
"A Speednek a megállapodás értelmében akkora beleszólása lesz a Formula-1 kereskedelmi oldalának irányításába, mint amennyivel a SLEC-ben birtokolt részesedése felruházza. A Speed ezentúl valóban hozzájárul a sportág alakításához, természetesen eközben figyelembe veszi a többség akaratát" - nyilatkozta Gerhard Gribkowsky, a Bayerische Landesbank elnökségi tagja. A három bank úgy jutott hozzá a SLEC 75 százalékához, hogy az Ecclestone-nal üzletelő Kirch médiacsoport a tőlük felvett kölcsönből jutott hozzá ehhez a tulajdonhoz. Amikor pedig csődbe ment, a tulajdona átszállt a pénzintézetekre.
Az új megállapodás várhatóan a Grand Prix-világbajnokság (GPWC) néven új sorozatot szervező autógyárak terveit is befolyásolja majd. A szövetség 2008-tól indítaná el az F1 ellensorozatát, mert megelégelte, hogy a sportágba özönlő pénz nagy részét elnyelik Ecclestone cégei. A GPWC korábbi pletykák szerint megvásárolná a bankoktól a SLEC 75 százalékát, de csak akkor, ha Ecclestone hatalma megszűnik. (A GPWC közben névváltoztatást tervez, a Ford és az Ecclestone-nal szövetkező Ferrari kiválása után ugyanis a Honda és a Toyota csak akkor lép be teljes joggal, ha megújul a szövetség, és Grand Prix Racing lesz belőle.)
Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke mindig is megpróbált kimaradni a SLEC ügyeiből, ezúttal is inkább a maga dolgával, azaz az új szabályokkal foglalkozott. Elmondta, hogy igen elégedett velük, és az idény ilyen szempontból kiválóan indult. "Lassítani akartuk az autókat, és ezt sikerült is elérnünk. Ha nem változtatunk, Malajziában négy-öt másodperccel gyorsabbak lettek volna körönként a pilóták, mint tavaly, így viszont a verseny leggyorsabb köre egy másodperccel elmaradt a tavalyitól, és az időmérőn is csak három tizeddel volt gyorsabb Fernando Alnoso Michael Schumacher tavalyi pole-körénél - mondta Mosley, majd a költségcsökkentésről beszélt. - Tavaly autónként tizenkilenc készlet gumit vittek el a versenyekre az abroncsgyárak, az idén viszont négy szettnél többet senki sem használhat. A motorokra is sokkal kevesebbet kell költeni, a versenyeken a tavalyi mennyiség felét, a teszteken pedig a negyedét használják, utóbbin ugyanis addig hajtják az erőforrást, míg tönkre nem megy."