Hetek óta nyílt titok, hogy a Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettős World Rally Carral versenyez az idén, szerdán azonban a Skoda Octaviát is bemutatták, méghozzá impozáns környezetben, a gödöllői Grassalkovich-kastély díszudvarán.
Bútor Róbert (jobbra) és Tóth Vilmos leplezte le a csapat legújabb büszkeségét, az ezüst-sárga-kék Skoda Octavia WRC-t
Bútor Róbert (jobbra) és Tóth Vilmos leplezte le a csapat legújabb büszkeségét, az ezüst-sárga-kék Skoda Octavia WRC-t
Igaz, motor és váltó nem volt benne - a főbb alkatrészeket éppen felújítják -, mert a pilóta a tervezett 50 kilométer helyett 220-at tesztelt vele néhány nappal ezelőtt, és nem akarta, hogy esetleg gond legyen a jövő hét végi idénynyitón.
- Az elmúlt négy évben könynyű dolgom volt, hiszen az idény végén már tudtam, mit csinálok a következő szezonban - mondta Bútor Róbert. - Sajnos azonban januárban kiderült, hogy a Citroen egész Európában megvonja a sporttámogatást a csapatoktól, úgyhogy nagyon sürgősen más megoldást kellett találnunk.
- A pletykák egy C2-es Citroenről szóltak. - Igen, szóba került, de aztán inkább a WRC mellett döntöttünk. Azt is megmondom, miért. Nyertünk négy bajnokságot az F2-es, illetve a Szuper1600-as bajnokságban, ha folytattuk volna a sorozatot, akkor az már "csak" az ötödik lett volna, ha pedig nem nyerünk, magyarázkodnunk kellett volna. Persze, azt nagyon sajnálom, hogy nem Citroennel folytatjuk, hiszen a márka az utóbbi években nagyon hozzánk nőtt, de hát nem volt más választás. Hiába tárgyaltak a csapatfőnökeink a Szardínia-rali után egy Xsara WRC-ről, hirtelen semmivé váltak a tervek.
- Tehát a Szuper1600-as kategóriában már semmiképpen sem akart maradni. - Nem éreztem a kihívást, inkább az motivált, hogy tovább tudjunk lépni. Az az igazság, hogy én sem fiatalodom, nem akartam negyvenéves koromig várni arra, hogy egy topautóba üljek. Most elég erőt érzek magamban ahhoz, hogy gyorsan menjek a Skoda Octaviával.
- Mit kell tudni az autóról? - Ugyanabból a szériából való, mint Tagai Tamás és Michna Ottó versenygépe, vagyis 2003-as fejlesztésű. Normális mennyiségű alkatrészünk is van hozzá, úgyhogy nem panaszkodom. - Milyennek találta a kocsit az első teszten? - Szerettem. Úgy gondoltam, hogy megyek vele ötven kilométert, aztán kétszázhúsz lett belőle. Néhány alkatrészt el is kellett küldeni felújításra, mert nem szeretnénk, ha technikai gondunk lenne az idénynyitón. Egyébként barátságos kocsi, gyorsan megszoktuk egymást. Nem mondom, hogy úgy vezetem, ahogyan egy WRC-t tökéletesen kell, de kezdünk jóban lenni. Már az első néhány kilométer után úgy éreztem, mintha ezt az autót egyenesen nekem találták volna ki.
Bútor Róbert 220 kilométert tesztelt az Octaviával, de már az elsô néhány méter után érezte: ezt a kocsit neki találták ki (Fotók: Farkas József)
- Segített valaki a beállításokban? - Egy cseh mérnök, aki a hajtással foglalkozik, és az a francia futómű-specialista, akivel az utóbbi években együtt dolgoztunk. Jó, hogy itt voltak, körülbelül száz kilométer alatt ugyanis tökéletesen beállítottuk a kocsit a hazai aszfaltos pályákra. - Milyen eredménnyel lenne elégedett? - Ezt majd az első gyorsasági szakasz végén megmondom. Lehet, hogy ránézek az időeredményekre, és ott rögtön félreállok, de az is lehet, hogy mosolyogni fogok a következő szakaszra menet. Nehéz megmondani. Éppen a minap gondolkodtam azon, hogy az elmúlt tíz év összes abszolút bajnoka ott lesz az idei mezőnyben, ráadásul a tavalyi és tavalyelőtti N-csoportos címvédő is WRC-ben ül, így nehezen találhatnánk jobb alkalmat arra, hogy megméressük magunkat.
- Ön szerint mi dönthet az egyik vagy a másik pilóta javára? - Nem tudom pontosan. Az biztos, hogy összeszedettnek kell lenni, mert ezt a sportot is fejben játsszák. Rövidek a versenyek, egyszerűen nem szabad hibázni!