Most még verhető a Ferrari

Vágólapra másolva!
2005.03.16. 22:48
Címkék
Addig üsd a vasat, amíg meleg! - ez lehet a Renault és a McLaren jelszava a Malajziai Nagydíj előtt, ugyanis a két csapatnak a jelek szerint addig van esélye felvenni a versenyt Michael Schumacherrel, amíg a hétszeres világbajnok meg nem kapja új autóját, az F2005-öst. A Ferrari még nem döntötte el, hogy Bahreinben vagy két versennyel később, Spanyolországban vált, de az biztos, hogy az ellenfelek az utóbbiért szorítanak.
Kimi Räikkönen (fölül) Melbourne után Sepangban is célba veszi Michael Schumacher Ferrari F2004M-jét, amely talán a Malajziai Nagydíjon szerepel utoljára F1-es viadalon – azután ugyanis már jöhet az F2005-ös
Kimi Räikkönen (fölül) Melbourne után Sepangban is célba veszi Michael Schumacher Ferrari F2004M-jét, amely talán a Malajziai Nagydíjon szerepel utoljára F1-es viadalon – azután ugyanis már jöhet az F2005-ös
Kimi Räikkönen (fölül) Melbourne után Sepangban is célba veszi Michael Schumacher Ferrari F2004M-jét, amely talán a Malajziai Nagydíjon szerepel utoljára F1-es viadalon – azután ugyanis már jöhet az F2005-ös
Kimi Räikkönen (fölül) Melbourne után Sepangban is célba veszi Michael Schumacher Ferrari F2004M-jét, amely talán a Malajziai Nagydíjon szerepel utoljára F1-es viadalon – azután ugyanis már jöhet az F2005-ös
Kimi Räikkönen (fölül) Melbourne után Sepangban is célba veszi Michael Schumacher Ferrari F2004M-jét, amely talán a Malajziai Nagydíjon szerepel utoljára F1-es viadalon – azután ugyanis már jöhet az F2005-ös
Kimi Räikkönen (fölül) Melbourne után Sepangban is célba veszi Michael Schumacher Ferrari F2004M-jét, amely talán a Malajziai Nagydíjon szerepel utoljára F1-es viadalon – azután ugyanis már jöhet az F2005-ös
Akkor ugyanis még három versenyen a tavalyi gép módosított változatával, a jelenleg csúcsformában sem éppen félelmetes F2004M-mel indul a címvédő és csapattársa, Rubens Barrichello. A brazil Ausztráliában tanúbizonyságot tett a jelenlegi négykerekű ütőképességéről, a 11. rajthelyről a második pozícióig verekedte fel magát a versenyen.

Giancarlo Fisichella megszorongatására - mint ahogy a többi menőnek - neki sem volt esélye, a Renault olasz pilótájának győzelme már a szombati, eső áztatta első időmérő edzésen eldőlt. Az olasz tudja, hogy ideális körülmények között jóval nehezebb dolga lesz. "Melbourne-ben az időjárás furcsa helyzetet teremtett, Malajziában sokkal nagyobb esélye lesz a McLarennek és a Ferrarinak. Ha nem esik az eső, sokkal szorosabb lesz a verseny, mint Ausztráliában" - jósolta Fisichella.

Az időjósok szerint egyébként folyamatosan felhős lesz az ég Sepang felett, pénteken és szombaton ráadásul záporokra is lehet számítani. Kérdés tehát, ki lesz Fortuna kegyeltje Kuala Lumpur külvárosában. Kimi Räikkönen reményei szerint a szerencse forgandó, és a Melbourne-ben roppant peches (a szabadedzéseken viszont villámgyors) McLarennek jobban sikerül ez a hétvégéje, mint az Albert Park-i. "Az idénynyitó eredményeit látva nem egyértelmű, de képesek vagyunk a győzelemért csatázni" - mondta a finn, aki két évvel ezelőtt Sepangban aratta élete első F1-es diadalát.

Räikkönen Melbourne-ből egyenesen Kuala Lumpurba repült, míg csapattársa, Juan Pablo Montoya Szingapúrban készült fel a versenyre. A McLaren orvosai elmondták, hogy az emberi testnek tíz napra van szüksége, hogy alkalmazkodjon a vasárnapi viadalon várható forrósághoz és magas páratartalomhoz. "Intenzív edzésmunkát végeztem, ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a hétvége folyamán megfelelő teljesítményt nyújtsak" - mondta Montoya.

A BAR-istálló szereplése nem csak az időjáráson múlik majd: Jenson Button és Szato Takuma BAR-Hondájának elején teljesen elszúrták az aerodinamikai elemeket a holt idényben. Addig nincs baj a kocsival, amíg egymaga köröz a pályán, ám ha valakit utolér, a szélárnyékban rengeteget veszít a tapadásából. "A sebességünkkel nincs baj, Melbourne-ben az enyém volt az ötödik leggyorsabb kör. A légterelőkkel még van egy kis gondunk, de az ilyesfajta problémákat általában hamar sikerül megoldani" - nyugtatta meg szurkolóit Button.

A hétvége nagy talánya, hogyan kopnak majd a gumik. A csapatok a téli, európai tesztelések során nem tudtak olyan forró aszfalton gyakorolni, mint amilyen Sepangban várható. A kerékcsere betiltása óta először száguldoznak "tartós" abroncsokkal ilyen forróságban - ha eltűnnek a felhők, 40 fok is lehet árnyékban -, amelyben az aszfalt hőmérséklete 50 és 60 fok között lehet.

Szavazás

Malajziai Nagydíj: ki lesz az első?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik