Az NSO ajánlja:
Ausztrál Nagydíj
Futamról futamra, 2005
Formula-1-lexikon
Formula-1 adatbank
A 2004-es vb végeredménye
Futamról futamra, 2004
Edzéspárbaj
Technikai sportok lexikon
Melbourne-ben két szabadedzéssel elkezdődött a 2005-ös Formula-1-es autós világbajnoki sorozat. A nyitónapon két szabadedzést rendeztek: az elsőn a Red Bull tesztpilótája, az olasz Vitantonio Liuzzi végzett az élen, a másodikon viszont előre törtek a McLaren-Mercedesek, ugyanis Pedro De La Rosa volt a leggyorsabb Kimi Räikkönen előtt. A világbajnoki címvédő Michael Schumacher (Ferrar) az első szabadedzésen nem futott teljes kört, a másodikon viszont - hét tizedmásodperccel elmaradva De La Rosa idejétől - negyedik lett.

Michael Schumacher (jobbra) jókedvűen nyilatkozott egész nap (fotó: Reuters)KATTINTSON A KÉPRE, ÉS TEKINTSE MEG FOTÓGALÉRIÁNKAT!

Michael Schumacher (jobbra) jókedvűen nyilatkozott egész nap (fotó: Reuters)KATTINTSON A KÉPRE, ÉS TEKINTSE MEG FOTÓGALÉRIÁNKAT!
Elérkezett a Formula-1-rajongók várva várt napja: az ausztráliai Melbourne-ben felbőgtek az új szabályok szerint épített motorok, amelyeknek mostantól két versenyt kell majd kibírniuk. Az első szabadedzésen huszonnégy pilóta közül csak tizennyolc "kóstolta meg" úgy igazából a pályát, a menők közül Michael Schumacher, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso is csak azért ült be az autójába, hogy mérhető eredmény nélkül aztán vissza is guruljon a boxba.
Első nekifutásra a Red Bull-Cosworth olasz újonca, Vitantonio Liuzzi volt a leggyorsabb, sőt olyannyira gyors volt, hogy 1:25,967 perces idejét a második gyakorláson is csak három pilóta tudta megjavítani.
Szavazás
A második tréningen a McLaren-Mercedesek domináltak, a wokingi csapat mindhárom autója az első ötben végzett (a McLaren a gyengébb tavalyi szereplése miatt három autóval vehet részt a pénteki tréningeken). A spanyol tesztpilóta, Pedro De La Rosa és a finn Kimi Räikkönen az élen zárt, a kolumbiai Juan Pablo Montoya pedig az ötödik legjobb időt autózta.
Szavazás
A Minardi autói ma még nem gurultak ki a pályára, egy bírósági döntésnek köszönhetően azonban holnap már részt vehetnek a szabadedzésen és az első kvalifikációs tréningen. Erről az ausztráliai Victoria állam Legfelsőbb Bírósága határozott. Azt nem tudni, hogy a holnapi időmérő edzések után hogyan alakul tovább a két Minardi sorsa.
Mint ismeretes, a faenzaiak a tavalyi szabályok szerint épített - de az idei biztonsági előírásoknak megfelelő - autókat neveztek be az Ausztrál Nagydíjra, de a csapatok közül a Ferrari és a Red Bull Racing nem adta a beleegyezését ahhoz, hogy a kocsik részt vehessenek a vasárnapi futamon.
Így látták belülről:
Karthikeyan büntetése
Narain Karthikeyan (Jordan-Toyota) 86,2 km/órával hajtott ki a boxutcából, túllépte a megengedett 80 kilomléteres óránkénti sebességet, ezért a versenybíróság 6750 dollárra büntette meg.
A 28 éves indiai pilóta az első szabadedzésen műszaki problémák miatt nem tudott versenyképes időt autózni, délután azonban az istállón belüli összevetésben meglehetősen jól ment, ugyanis jelentős különbséggel verte meg mindkét csapattársát.
Narain Karthikeyan (Jordan-Toyota) 86,2 km/órával hajtott ki a boxutcából, túllépte a megengedett 80 kilomléteres óránkénti sebességet, ezért a versenybíróság 6750 dollárra büntette meg.
A 28 éves indiai pilóta az első szabadedzésen műszaki problémák miatt nem tudott versenyképes időt autózni, délután azonban az istállón belüli összevetésben meglehetősen jól ment, ugyanis jelentős különbséggel verte meg mindkét csapattársát.





Ausztrál Nagydíj,
a 2005-ös Formula-1-es világbajnokság
első futama. Az első két szabadedzés eredményei:
| Első szabadedzés: | ||
| 1. Liuzzi | (olasz, Red Bull-Cosworth) | 1:25,967 |
| 2. De La Rosa | (spanyol, McLaren-Mercedes) | + 0,513 mp |
| 3. Zonta | (brazil, Toyota) | + 1,298 |
| 4. Montoya | (kolumbiai, McLaren-Mercedes) | + 1,458 |
| 5. Coulthard | (brit, Red Bull-Cosworth) | + 1,606 |
| 6. Massa | (brazil, Sauber-Petronas) | + 2,004 |
| 7. Webber | (ausztrál, Williams-BMW) | + 2,302 |
| 8. Trulli | (olasz, Toyota) | + 2,399 |
| 9. Button | (brit, BAR-Honda) | + 2,665 |
| 10. Klien | (osztrák, Red Bull-Cosworth) | + 2,867 |
| 11. Heidfeld | (német, Williams-BMW) | + 3,205 |
| 12. Barrichello | (brazil, Ferrari) | + 3,260 |
| 13. R. Schumacher | (német, Toyota) | + 3,318 |
| 14. Villeneuve | (kanadai, Sauber-Petronas) | + 3,365 |
| 15. Doornbos | (holland, Jordan-Toyota) | + 3,403 |
| 16. Szato | (japán, BAR-Honda) | + 5,397 |
| 17. Monteiro | (portugál, Jordan-Toyota) | + 6,381 |
| 18. Karthikeyan | (indiai, Jordan-Toyota) | + 12,208 |
| Második szabadedzés: | ||
| 1. De La Rosa | (spanyol, McLaren-Mercedes) | 1:25,376 |
| 2. Räikkönen | (finn, McLaren-Mercedes) | + 0,300 |
| 3. Heidfeld | (német, Williams-BMW) | + 0,564 |
| 4. M. Schumacher | (német, Ferrari) | + 0,705 |
| 5. Montoya | (kolumbiai, McLaren-Mercedes) | + 0,851 |
| 6. Massa | (brazil, Sauber-Petronas) | + 0,981 |
| 7. Alonso | (spanyol, Renault) | + 1,186 |
| 8. Button | (brit, BAR-Honda) | + 1,235 |
| 9. Barrichello | (brazil, Ferrari) | + 1,263 |
| 10. Fisichella | (olasz, Renault) | + 1,291 |
| 11. Zonta | (brazil, Toyota) | + 1,432 |
| 12. Coulthard | (brit, Red Bull-Cosworth) | + 1,641 |
| 13. R. Schumacher | (német, Toyota) | + 1,786 |
| 14. Trulli | (olasz, Toyota) | + 1,819 |
| 15. Webber | (ausztrál, Williams-BMW) | + 1,953 |
| 16. Villeneuve | (kanadai, Sauber-Petronas) | + 2,137 |
| 17. Klien | (osztrák, Red Bull-Cosworth) | + 2,168 |
| 18. Szato | (japán, BAR-Honda) | + 2,515 |
| 19. Karthikeyan | (indiai, Jordan-Toyota) | + 2,792 |
| 20. Doornbos | (holland, Jordan-Toyota) | + 3,244 |
| 21. Liuzzi | (olasz, Red Bull-Cosworth) | + 3,550 |
| 22. Monteiro | (portugál, Jordan-Toyota) | + 4,295 |
Legfrissebb hírek

NB I: MTK–Debrecen
Labdarúgó NB I
38 perce
Ezek is érdekelhetik






