A Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettős az elitkategóriában folytatja pályafutását. A váltást bizonyos szempontból a kényszer szülte (a Citroen kivonul a ralisportból, emiatt itthon is megszűnt a csapat), de ha már így alakult, megpróbálták a legtöbbet kihozni belőle.
Bútor úgy érzi: murván gyorsabb
Bútor úgy érzi: murván gyorsabb
Rengeteget dolgoztak, de végül összegyűlt a pénz: mind a nyolc ob-futamon részt tud venni a duó, méghozzá egy Skoda Octavia WRC-vel. Az ellenfelek közül néhányan elkezdtek aggódni, a szurkolók közül pedig sokan előre dörzsölik a tenyerüket. Mert bár Bútor szerényen nyilatkozik, mindenki tudja, hogy újabb bajnokaspiránssal bővült a mezőny. - Mit kell tudni a csapat Octaviájáról? - Tavalyelőtti gyári autó - tehát ugyanaz a széria, mint Herczigé és Tagaié -, három világbajnoki futamon szerepelt, és tavaly a román bajnokságban másodikként végzett, de elég sok technikai gond volt vele. Ezt az autót sikerült megvásárolnia a csapatnak, és a nyolc magyar bajnoki futamra a támogatói hátteret is megteremtettük. - Nehéz volt? - Nagyon. Rengeteg munkánk van benne, az elmúlt két hónapunk kizárólag erre men rá. Sok ember dolgozott azért, hogy World Rally Carral versenyezhessünk, és én szeretném bizonyítani, hogy nem volt hiábavaló a fáradozásuk.
- Miért éppen ezt a márkát választották? - Nem egy Skoda volt életem álma, szerintem mindenki tudja, hogy Citroent szerettem volna, de hát az nem jött össze. Az Octaviával viszont sokkal nagyobb a kihívás, hiszen jó néhány hasonló autó van a mezőnyben. - A tavalyi példa azt mutatja, hogy nem mindig a legjobb autóval nyerik meg a bajnokságot. - Igen, és többek között emiatt is választottuk a Skodát. Ezzel az autóval aránylag alacsony költségvetésből megvan a lehetőség a jó szereplésre. Ha azt vesszük, hogy tavaly majdnem az összes futamot Octaviával nyerték meg, akkor van okunk a bizakodásra.
- Azt mondta, tavaly sokszor volt technikai gond a kocsival. Hogyan fogják ezt kiküszöbölni? - Szerintem a technikai felkészítés nem volt megfelelő. Mi a Tagai Racing mellett döntöttünk, egyrészt azért, mert nagyon jóban vagyok Tagai Tomival, másrészt azért, mert szerintem az ő csapatuk rendkívül profi. Ezen felül együtt dolgozunk majd egy francia futóműmérnökkel és egy cseh váltómérnökkel. Az év eleji beállításokban ők segítenek majd, és elvégzik a legfontosabb ellenőrzéseket.
- Nem lesz egy kicsit furcsa, hogy ugyanabban a csapatban két egyforma autó versenyez, és mindkét pilótának - mert gondolom, Tagainak is - az a célja, hogy dobogóra álljon az idény végén? - Tavalyelőtt Herczig Norbival ugyanez volt a helyzet. Egyforma kocsival versenyeztünk, és mindketten bajnokok akartunk lenni. Engem akkor sem zavart a helyzet, és őszintén szólva, szeretem is az efféle kihívásokat. Tomival mindketten a legjobb eredményt próbáljuk majd elérni, de szerintem ennek nem látja majd kárát a barátságunk, és nem fog a munka rovására menni. Egyébként én nem sértődöm meg, ha előrébb végez, mert egyrészt remek pilóta, másrészt több tapasztalata van az összkerékhajtású autókkal. - Azt mondják, a jóhoz könnyű hozzászokni. - Én is ezzel biztatom magam. Az idénynyitó előtt két héttel tesztelünk, és akkor addig megyek, amíg nem érzem a kocsit - persze az ésszerűség és az anyagi korlátok keretein belül. Egyrészt félek az autótól, a másik oldalról viszont valószínűleg jóval stabilabb lesz, mint a Saxo. - Ön szerint murván vagy aszfalton van nagyobb esélye a futamgyőzelemre? - Úgy érzem, hogy murván gyorsabb vagyok, de amikor murváról beszélek, akkor nem Szombathely jut elsősorban eszembe, hanem inkább Veszprém. Azt hiszem, ott mindent beleadok majd a jó eredmény érdekében. Persze, aszfalton is jó lenne nyerni, de nincs összehasonlítási alapom, nem tudom, mennyire leszek gyors. Az első verseny első napján kiderül majd, mekkora időbeli különbséget kell áthidalnom.
- Hányadik hellyel lenne elégedett a bajnokság végén? - Szeretnék felállni a dobogóra, ennek talán realitása is van a számításaim szerint, de persze lehet, hogy még ennek sincs. Nem szeretnék túlzásba esni, hiszen mindenki, aki számít, vagy WRC-ben, vagy A8-as autóban ül. Szerintem minden idők legkeményebb magyar bajnoksága lesz az idei.