Megbeszélésre invitálták a Formula-1-es csapatokat a rivális sorozat megindítását tervező autógyárak. A mai találkozón a BMW, DaimlerChrysler, Renault, Honda és a Toyota a jövőbeli, Grand Prix World Championships (GPWC) elnevezésű sorozatról tart prezentációt a többi istállónak. A Ferrari kivételével mindenki elfogadta a meghívást.
"Megmutatjuk majd, hogyanm működhet ez a sportág, ha nem három bank és egy családi vállalkozás gyakorolja az ellenőrzést fölötte" - mondta a GPWC szóvivője.
"Az életben mindig mindenre oda kell figyelni. Odamegyünk, és meghallgatjuk, miről van szó, de semmiről nem kell majd döntenünk" - mondta diplomatikusan Paul Stoddart, a Minardi tulajdonosa, aki a hírek szerint szeretné megméretni magát Max Mosleyval szemben a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) idei elnökválasztásán.
A Formula-1 kereskedelmi oldalát szabályozó úgynevezett Concorde-szerződés 2007-ben jár le, a nagy autógyárak ezt követően, azaz 2008-ban szeretnék útjára indítani a GPWC-t. Max Mosley, az FIA-elnöke a múlt héten úgy foglalt állást, hogy szerinte az, amit a GPWC kínál a csapatoknak, nem versenyezhet Bernie Ecclestone, a Formula-1-et jelenleg irányító brit üzletember ajánlatával.
A GPWC számára a legnagyobb csapást az jelentette, hogy a legpatinásabb istálló, a Ferrari megegyezett Ecclestone-nal és Mosleyval, és vállalta, hogy 2012-ig a Formula-1 résztvevője marad.
A jelenlegi helyzetben a Bayerische Landesbank, a JP Morgan és a Lehman Brothers pémnzintézetek kezében van a száguldó cirkusz kereskedelmi jogait birtokló SLEC holding 75 százaléka, míg a fennmaradó 25 százalék Bernie Ecclestone családi vállalkozásáé. A nagy autógyárak tűrhetetlennek tartják, hogy számukra csak morzsák jutnak a hatalmas tortából, ezért döntöttek a GPWC létrehozása mellett.