Mindenki a három gyémántért

Vágólapra másolva!
2004.12.28. 20:10
Címkék
Stéphane Peterhansel januárban végre megszerezte az elsőt. Persze a Dakar-győzelmek sorában ez már a hetedik volt neki, de autóval korábban még nem sikerült diadalmaskodnia. Ezúttal azonban másnak egyetlen pillanatig sem volt esélye, úgy látszik, a francia sztár tanult az előző évi "hibájából" (2003-ban a leintés előtt nem sokkal kellett búcsút mondania a vezető pozíciónak egy technikai hiba miatt), és végig úgy vigyázott a Pajeróra, mint a hímes tojásra.
Stéphane Peterhansel, a háromgyémántos márka frontembere, aki autóval és motorral is nyerni tudott
Stéphane Peterhansel, a háromgyémántos márka frontembere, aki autóval és motorral is nyerni tudott
Stéphane Peterhansel, a háromgyémántos márka frontembere, aki autóval és motorral is nyerni tudott
Stéphane Peterhansel, a háromgyémántos márka frontembere, aki autóval és motorral is nyerni tudott
Stéphane Peterhansel, a háromgyémántos márka frontembere, aki autóval és motorral is nyerni tudott
Stéphane Peterhansel, a háromgyémántos márka frontembere, aki autóval és motorral is nyerni tudott
Peterhansel az idén is az egyik legfőbb esélyese a versenynek, bár most már nemcsak a rivális márkák versenyzőitől kell tartania, mivel csapata, a Mitsubishi gondoskodott róla, hogy "belülről" is legyenek méltó ellenfelei. A háromgyémántos márka minden eddiginél nagyobb armadát küld csatába a 27. Dakar-ralin. Az alakulat tagja maradt a sivatagi show-t kétszer megnyerő Maszuoka Hirosi, az egyre jobb formát mutató Andrea Mayer, és csatlakozott az alpesi síelésben korábban Világkupa-győztes Luc Alphand (már az autósportban is letette a névjegyét, hiszen az ő nevéhez fűződik az első, dízel autóval aratott szakaszgyőzelem a Dakaron), valamint a januárban motorral győzedelmeskedő Joan "Nani" Roma.

Mi tagadás, ennél jobb taktikát aligha választhatott volna a figyelemfelkeltésre a Mitsubishi vezérkara: a hírverés szempontjából semmi sem lehet érdekesebb, mint hogy a tavalyi autós és motoros győztes is az istálló színeit képviseli.
Az esélyesek sora természetesen nem merül ki a Mitsubishi képviselőivel, hiszen az utóbbi években a rivális gyárak is nagyon beleerősítettek. A Nissan és a Volkswagen például nagyon határozott győzelmi tervekkel készül a megméretésre. Mindkét csapat iszonyú mennyiségű pénzt ölt bele ebbe a sportba (a VW költségvetése 70 millió euró, vagyis 17.5 milliárd forint), és természetesen profitálni is szeretne. Márpedig ez csak szakaszgyőzelmekben, esetleg a végső sikerben teljesedhet ki.
A Volkswagennél is erős csapat száll harcba a sikerekért: a Dakar első női győztese, Jutta Kleinschmidt, a korábbi négyszeres ralivilágbajnok Juha Kankkunen, a sivatagi show-n korábban szintén győzedelmeskedő Bruno Saby, valamint az amerikai Robby Gordon. Közülük a német hölgy és a repülő finn juthat főszerephez, ők az idei Világkupa-viadalokon is bizonyítottak.

A Nissan két korábbi ralisba vetette a bizalmát – Ari Vatanen a szakaszgyôzelmek tekintetében csúcstartó
A Nissan két korábbi ralisba vetette a bizalmát – Ari Vatanen a szakaszgyôzelmek tekintetében csúcstartó
A Nissan két korábbi ralisba vetette a bizalmát – Ari Vatanen a szakaszgyôzelmek tekintetében csúcstartó
A Nissan is nagy múltú pilótákat vet be: Ari Vatanen 52 szakasz- és négy Dakar-győzelmével abszolút csúcstartónak számít az autós mezőnyben, nem véletlen, hogy csapata őt favorizálja. Persze attól azért nem kell félni, hogy a skótok kedvence, az 1995-ös ralivilágbajnok Colin McRae háttérbe szorulna, ő már csak különcsége révén is reflektorfényben tündököl majd.
S akkor nem szabad megfeledkeznünk a saját építésű Buggykkal induló Schlesser-csapatról (Jean-Louis Schlesser kétszer győzedelmeskedett a világ legnehezebb tereprali-viadalán) és a Világkupa-győztese nélkül felálló, félgyári BMW-alakulatról, amely Nasszer Szaleh al-Attijah és José-Luís Monterde vezetésével száll be a küzdelembe. ---- 1979: Genestier, Treblaut/Lemodant (francia, Range Rover)
1980: Kotulinsky, Luffelman (német, Volkswagen)
1981: Metge, Giroux (francia, Range Rover)
1982: B. Marreau, C. Marreau (francia, Renault)
1983: Ickx, Brasseur (belga, Mercedes)
1984: Metge, Lemonie (francia, Porsche)
1985: Zaniroli, da Silva (francia, Mitsubishi)
1986: Metge, Lemoine (francia, Porsche)
1987: Vatanen, Giroux (finn, francia, Peugeot)
1988: Kankkunen, Piironen (finn, Peugeot)
1989: Vatanen, Berglund (finn, svéd, Peugeot)
1990: Vatanen, Berglund (finn, svéd, Peugeot)
1991: Vatanen, Berglund (finn, svéd, Citroen)
1992: Auriol, Monnet (francia, Mitsubishi)
1993: Saby, Sérieys (francia, Mitsubishi)
1994: Lartigue, Périn (francia, Citroen)
1995: Lartigue, Périn (francia, Citroen)
1996: Lartigue, Périn (francia, Citroen)
1997: Sinozuka, Magne (japán, francia ?andorrai?, Mitsubishi)
1998: Fontenay, Picard (francia, Mitsubishi)
1999: Schlesser, Magne (francia, Renault Buggy)
2000: Schlesser, Magne (francia, Renault Buggy)
2001: Kleinschmidt, Schulz (német, Mitsubishi)
2002: Maszuoka, Maimon (japán, francia, Mitsubishi)
2003: Maszuoka, Schulz (japán, német, Mitsubishi)
2004: Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi) ---- Nevezési díj
Autósok: 2000 euró
Motorosok: 2700 euró
Kamionosok: 4350 euró

Díjazás
150 000 euró összdíjazás
76 250 euró a legjobb amatőröknek
23 000 euró a legjobb "első dakarosoknak"
1000 euró szakaszonként a fair play díjasnak

Rendezők
9 helikopter
23 rendezői autó
10 rendezői kamion
18 repülőgép

Ellátás
85 000 liter víz
1.5 tonna kenyér
2 tonna saláta
2.2 tonna hús
1.1 tonna hal
2 tonna zöldség
1.1 tonna sajt és joghurt
275 kg keksz és sütemény
1.6 tonna friss gyümölcs
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik