A visszaszámlálás megkezdődött, Barcelonában már zajlik a gépátvétel, a mezőny szilveszter délután rajtol a versenybe is beleszámító szuperspeciálison. A magyarok közül az idén négy autós és két kamionos egység, valamint három motoros száll harcba.
A Kis Sándor, Czeglédi Péter duó a csapattársához hasonlóan rengeteg versenykilométert teljesített az idén, és ez felbátorítja a korábban nyolc autókrossz-bajnoki címet szerző pilótát. Azt mondja, megszerezte az eddig hiányzó tapasztalatokat, és ezen sokat lendített az is, hogy Dél-Afrikában tesztelhette a két évvel ezelőtti gyári Nissant.
"A beállításokban volt a legnagyobb különbség az én autóm és a gyári között. Jó néhányat közülük fel tudtunk használni a mi autónkban is. Mire hazajöttem Dél-Afrikából, apró darabokra szét volt szedve az autóm, a nulláról építettük újra, azokkal a fejlesztésekkel, amelyeket ott tanultunk. Ettől iszonyúan felgyorsult a kocsi, egyszerűen nem merem tövig nyomni a gázt."
Kis Sándornak sokat segített, hogy Dél-Afrikában egy két évvel ezelôtti gyári Nissant tesztelhetett, nem sokkal a Dakar rajtja elôtt
Persze szó sincs arról, hogy Kist megijesztené a sebesség (nem olyan fából faragták őt), egyszerűen csak ilyen motorerőnél a régi fékekkel sokkal hosszabb fékutakra van szükség. A nagy sebességet is meg lehet szokni - mondja a pilóta -, annyi az egész, hogy gyorsabban történnek az ember körül az események. Kis legfőbb célja, hogy egyenletes teljesítményt nyújtson, mert bár lesz a csapatnak a versenybe nevezett szervizkamionja, ő nem nagyon akarja igénybe venni a segítségét. Ez ugyanis azt jelentené, hogy órákat kell vesztegelnie a szelektív szakaszon, és másnap átküzdeni magát a mezőny hátsó részén, az a tuti "halál". Az idei Dakar-résztvevők 65 százaléka ugyanis újonc, valószínűleg csak tapogatóznak majd a sivataggal kapcsolatban, nem tudják pontosan, miként viselkedjenek, ha mögöttük gyorsabb autó érkezik. Szóval ha valaki elszúr akár csak egy napot is, az a porban való előzgetések miatt már leküzdhetetlen hátrányt jelentene. "Én egyelőre csak Európában gondolkodom. Spanyolországban mindenképpen szeretnék ráállni a gázra, mert az első, rövid szakaszokon még lehet jó részeredményeket elérni. S hogy milyen eredménnyel lennék elégedett? A régi autóval a legjobb húsz körül tudtunk lenni, és elvileg az új még gyorsabb is, csakhogy időközben a mezőny is nagyon megerősödött." Kis megfogadta, hogy sokkal taktikusabban versenyez majd, mint a korábbi években, ez azonban nem jelenti azt, hogy nem nyomja majd a gázt tiszta erőből. Az óvatossági fogadalmakat ugyanis csak egy-két kilométeren keresztül képes betartani az autóversenyző, mert ahogy fogy a benzin és egyre könnyebbé válik az autó, úgy nő a sebesség és persze a kockázat is. Nincs olyan szakasz, amelytől Kis igazán tartana, az elmúlt három évben ugyanis körülbelül 30 ezer versenykilométert teljesített, minden nehézséggel szembe találta már magát, és bár biztosan van olyan, amire nem emlékszik, ha jön egy keményebb szakasz, akkor eszébe jut, hogy valahol valamikor már látott ilyet. A legnagyobb tanulságot számára az egyiptomi viadal jelentette. Az, hogy azokon a hatalmas, félelmetes dűnéken, amelyeken korábban órákig tartó ásás árán sikerült átküzdenie magát, most "egy gázon" teljesített.