A visszaszámlálás megkezdődött, Barcelonában már zajlik a gépátvétel, a mezőny szilveszter délután rajtol a versenybe is beleszámító szuperspeciálison. A magyarok közül az idén négy autós és két kamionos egység, valamint három motoros száll harcba.
Az egész azzal kezdődött, hogy a Palik László, Darázsi Gábor kettős a legutóbbi Dakaron ugyanazon a napon és talán még ugyanabban az órában is esett ki a versenyből, mint a Kis Sándor, Czeglédi Péter páros. Előbbi borulás, utóbbi motorhiba miatt, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy ez eggyé kovácsolta a két csapatot, olyannyira, hogy Palik és Kis egy-egy Nissan Pick-Up volánja mögött együtt teljesítette az idényt.
De beszéljünk először Palikról, hiszen ő az, aki a legjobb nemzetközi eredményekkel büszkélkedhet az idén a magyar mezőnyből. Ennek eredményeképpen egyébként neki van egyedül prioritása, ami nem is olyan nagy előny, mint amilyen előkelően hangzik. De erről majd később.
Palikék büszkélkedhetnek a legjobb nemzetközi eredményekkel az idén
Szóval Palikék hat nemzetközi versenyen álltak rajthoz az idén, mindegyiken célba értek, és háromszor dobogóra állhattak. A legbüszkébbek talán az egyiptomi sikerükre, hiszen egy sivatagi maratoni végén a pódiumon pezsgőzni azért elég örömteli esemény. Az autót is egyre jobban megszokta és megszerette a pilóta, bár azt nem állítja, hogy most már mindent tud a Nissanról és a sivatagról. "Meggyőződésem, hogy ahányszor versenyautóba ülök, mindig tanulni fogok valamit. Az idén több mint tízezer versenykilométert tettünk meg, rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk, és minden egyes nappal, amelyet az autóban tölthetek, valami fontos információ birtokába kerülök. A legutóbbi Dakaron elszenvedett esésünk például így utólag szerintem száz százalékig az én számlámra írható. Nem voltam elég határozott és agresszív az autóval. Több százszor megnéztem a belső kamerás felvételt, és végül eljutottam addig, hogy magamnak is bevallottam: én hibáztam." Persze ezekből a hibákból aztán tanul az ember, no meg a tapsztalatok gyarapodásával sok minden reflexszerűvé válik. Az év során Palikéknak jelentősen nőtt az átlagsebességük, a végén már száz fölé emelkedett. Ez a néhány évvel ezelőttinek pontosan a duplája. "Soha, egyetlen pillanatra sem ijedtem meg az autóban. Gabival mi mindig azt hisszük, hogy a határon belül vagyunk. Az autóban nagyon nagy a harmónia, vakon teljesítem, amit a navigátorom mond, és ez így természetes, mivel neki is el kell hinnie, hogy én kettőnkre vigyázok. Hálás vagyok neki, hogy az elmúlt három évben nem szállt ki mellőlem, én lehet, hogy már kiszálltam volna." A magyarok közül Paliké a legjobb rajtszám (326-os), a félgyári, X5-ös BMW-vel indul előle Monterde. S akkor térjünk viszsza itt egy kicsit a prioritás kérdésére. Palik nemzetközi eredményei a fontos megkülönböztetés mellett azt is jelentik, hogy a pilótának már Barcelonában, a gépátvétel helyszínén meg kell mondania, hogy milyen típusú gumit használ a verseny során. Ettől eltérni a szűk három hét alatt nem szabad, ami abból a szempontból hátrányt jelent, hogy nem használhat speciális kő-, sár-, illetve homokgumit. Palik a BF Goodrich minden terepre ajánlott G1-esét választotta.