Bitter Sándor érmes reményei

Vágólapra másolva!
2004.11.11. 20:34
Címkék
Bitter Sándor az endurance, azaz a hosszú távú megbízhatósági gyorsasági világbajnokság egyik legeredményesebb magyar motorosa. Évek óta biztos pont-szerzőnek számít, a jövőben pedig még nagyobb sikereket remél. És erre esélye is van, hiszen a negyedik vb-idényében olyan hondás alakulattal kötött szerződést egy plusz egy évre, amely az idén a márka legjobb csapata volt a sorozatban. "Bitti" ráadásul azért is bizakodhat, mert osztrák csapata, a WRT Honda Austria - amely 7. volt az összetettben és amelynek a hivatalos csapatbemutatója péntek délután lesz az ausztriai St. Pöltenben - gyári alkatrészeket kap.
Bitter Sándor pályafutása során elôször vezet majd Hondát, de bízik a dobogóshelyezések elérésében
Bitter Sándor pályafutása során elôször vezet majd Hondát, de bízik a dobogóshelyezések elérésében
Bitter Sándor pályafutása során elôször vezet majd Hondát, de bízik a dobogóshelyezések elérésében
Bitter Sándor pályafutása során elôször vezet majd Hondát, de bízik a dobogóshelyezések elérésében
Bitter Sándor pályafutása során elôször vezet majd Hondát, de bízik a dobogóshelyezések elérésében
Bitter Sándor pályafutása során elôször vezet majd Hondát, de bízik a dobogóshelyezések elérésében
- Akkor hát a Hondánál gyári versenyző lesz?!
- Nem. A Honda versenyrészlege, a HRC kétféleképpen támogat versenyzőket, illetve csapatokat. Egyfelől vannak a gyári alakulatok, amelyek versenyzői közvetlenül a HRC felügyelete alatt dolgoznak, másrészt vannak a gyári támogatásban részesülők, ilyen a WRT Honda Austria is, ahol a Honda "csak" közvetetten segíti a versenyzőket. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a WRT Honda Austria nincs napi kapcsolatban a HRC-vel - a fejlesztéseket a Honda európai sztárcsapatai által kapja meg. A WRT Honda Austria a szuperbike-vébén induló holland Ten Kate-csapattal van nagyon szoros kapcsolatban.
- Azért egy második vonalas gyári támogatottságú Honda-csapat sem rossz!
- Éppen ezért választottam ezt az istállót. Annak ellenére, hogy itt nem lesz fizetésem. Az elmúlt hónapokban kaptam ajánlatot egy svájci és egy angol kawasakis gárdától, egy szlovák yamahás csapattól, sőt, két suzukis alakulat - köztük volt az idei együttesem - is megkeresett. Az osztrák hondásoknál azonban senki sem tudott jobb technikai feltételeket ajánlani, így kétezer-egy után elhagytam a Suzukit. A szakítást egyébként nagyon sajnálom, mivel az eddigi vébésikereimet mind Suzukival értem el.
- Mit tud az új Hondája, amit a régi motorjai nem tudtak?
- Az új motorom egy soros, négyhengeres gép, amelyet korábban már teszteltem a Pannóniaringen. Óvatosan kezdtem az ismerkedést vele, de nagyon hamar világossá vált előttem, hogy teljesen új dimenzió nyílt meg számomra ezzel a géppel. A motor ereje, a fékhatás, a váltó és a futómű kezelhetősége egyszerűen fantasztikus! Már az első tapasztalatok után nyugodtan kijelenthetem, hogy ezzel a Hondával körönként három-négy másodperccel gyorsabb lehetek, mint az idén.
- Ez hatalmas különbség, akár merész terveket is szövögethet.
- Egyértelműen dobogós helyezéseket remélek. Igaz, ehhez két összetevő elengedhetetlen: nagyon sokat kell tesztelnem a gépet, hogy az optimális beállításokat megtaláljam, és nekem is rengeteget kell fejlődnöm annak érdekében, hogy ki tudjam hozni a maximumot a Hondából. A csapatom nagyon sokat segít ebben, szinte minden héten tesztelni fogok a Pannóniaringen, januárban hat napot edzek Albacetében - a pálya vébéhelyszín - , februárban pedig Barcelonában veszek részt egy háromnapos Dunlop-gumiteszten. Érdekesség, hogy a WRT Honda Austriához való igazolásommal azt is elértem, hogy a Dunloptól megkapom majd a legjobb gumikat.
- Kik lesznek a társai a csapatban?
- Az idén alakult WRT Honda Austria jövőre már nem egy, hanem két motorral nevez a világbajnokságra. A csapatvezető Erwin Wilding mellett az alakulat tagja lesz két francia, Moreira és a Le Mans-i 24 óráson már diadalmaskodó Dobe, a svájci Hinterreiter, valamint két korábbi osztrák szuperbike-os vébémenő, Ulm és a nagydíjgyőzelemmel is büszkélkedő Meklau. A csapatösszeállítások egyébként versenyenként változhatnak, mivel a csapatvezetőség mindig az adott nagydíj edzései után dönti el, hogy ki kivel alkot majd triót.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik