Dél-amerikai, de nem brazil siker született vasárnap Sao Paulóban, a 2004-es Formula-1-es évad utolsó versenyén.
Jövôre egy csapatban az idényzáró két dobogósa: Räikkönen és Montoya nyerô párost szeretne alkotni
Jövôre egy csapatban az idényzáró két dobogósa: Räikkönen és Montoya nyerô párost szeretne alkotni
Az interlagosi pályán megjelent 136 ezer ember nagy része talán Rubens Barrichellótól várta a diadalt, de a pole pozícióból induló ferraris csak a harmadik lett. A győzelmet a williamses Juan Pablo Montoya, a közönség másik nagy kedvence könyvelhette el, egy másodperccel megelőzve Kimi Räikkönent, aki történetesen jövőre a csapattársa lesz a McLarennél. Ez volt a kolumbiai búcsúversenye a Williamsnél, az F1-ben 2001-ben bemutatkozó pilóta az eddigi összes (68) versenyét a grove-i csapatnál teljesítette. A negyedik éve legvégén negyedszer győzött, huszonharmadszor állt a dobogóra, tizenegyedszer futotta a verseny leggyorsabb körét. Emellett korábban tizenegyszer indult a pole pozícióból, a jelenlegi mezőnyben Michael Schumacher, Jacques Villeneuve, David Coulthard, Rubens Barri-chello és Ralf Schumacher után ő a hatodik legeredményesebb pilóta. "A négy williamses évem alatt voltak nagyon jó és nagyon rossz időszakaink, az, hogy győzelemmel zárjuk az együttműködésünket, hihetetlen bravúr. Azt hiszem, már minden csapattagnak megköszöntem a munkáját, Frank Williams maradt már csak, neki különösen hálás vagyok. A verseny nagyon izgalmas volt, a végén folyamatosan mögöttem jött Kimi, végig arra gondoltam, hogy ne csináljak valami butaságot" - mondta Montoya, akit már nagyon vár Ron Dennis, a McLaren igazgatója. "Juan Pablo folyamatosan fejlődő versenyző, és biztos vagyok benne, hogy nálunk is egyre jobb lesz" - fogalmazott Dennis, aki David Coulthardtól, a csapat leköszönő pilótájától is elbúcsúzott. Räikkönent viszont megtartotta, így jövőre igen erős párossal kezdi az idényt a McLaren-csapat. "Ez után a verseny után mindennél jobban vágyom arra, hogy együtt dolgozzak a McLarennel és Kimivel. Úgy vélem, nagyon erősek leszünk" - mondta Montoya. Räikkönen is sikeres 2005-ös évet vár. "Remélem, Juan Pablo és én győzelmekért tudunk majd csatázni, és az év elejétől meghatározó lesz a csapatunk" - bizakodik Räikkönen, akit veszélyes vezetésért tízezer dollárra megbüntettek. A finn Montoyával együtt, fej fej mellett jött ki a boxból az első kerékcsere után, és igen agresszívan maga mögé utasította a kolumbiait. Nick Heidfeld is kapott ugyanilyen büntetést, ő is a boxutcában volt figyelmetlen.
Rubens Barrichello a többszörösét is boldogan kifizette volna, ha megnyeri a versenyt, de annak ellenére, hogy a pole pozícióból rajtolt, esélye sem volt a diadalra. "Az időjárás nem kedvezett nekünk, de én is hibás vagyok, mert többre vagyok képes. Bár büszkén távozom Interlagosból, azt nem mondom, hogy emelt fővel, mert nagyon fáj a nyakam. A rám nehezedő nyomástól talán jobban el is fáradtam, mint ahogy egyébként szoktam. A győzelemre még várnom kell Sao Paulóban, de biztos vagyok benne, hogy eljön még az én napom. Szárazon és esőben is mi vagyunk a legjobbak, de a kettő közötti viszonyok közepette még botladozunk" - fogalmazott a brazil. Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke egyszerűen magyarázta meg a vereséggel felérő harmadik helyet: "Két autó sokkal gyorsabb volt nálunk." ---- Végre győzött
Második leghoszszabb nyeretlenségi sorozata végére tett pontot Juan Pablo Montoya. A kolumbiai a tavalyi Német Nagydíjon diadalmaskodott legutóbb, azaz a brazíliai versenyt megelőzően 21 GP telt el úgy, hogy nem ő állt a dobogó tetején. A még ennél is hosszabb nyeretlenségi szériája a 2001-es indianapolisi és a 2003-as osztrák verseny közé esett, 25 nagydíjat ölelve fel. Montoya tizenegyedszer futotta meg a leggyorsabb kört, ezzel a 23. helyet foglalja el az örökranglistán.
DC: 150
David Coulthard 150. alkalommal versenyzett a McLarennel - nincs nála hűségesebb sofőr a Formula-1-ben. Legalábbis egyelőre, a most 143 ferraris szereplésnél tartó Michael Schumacher ugyanis megelőzheti jövőre, hisz DC távozik a wokingiaktól. Ralf Schumacher 94 GP után hagyta el a Williamst, amelyben Nigel Mansell (95) tartja a "csapatrekordot".
Baumgartner
Elégedett lehet a mi fiunk, Baumgartner Zsolt, elvégre sikerült célba érnie 20. futamán, tizenkettőre növelve befejezett nagydíjainak a számát. Honfitársunk negyedik alkalommal lett 16. - korábban Malajziában, Németországban és Kínában szerezte meg ezt a pozíciót.
Csúcsdöntők
Nem hozott szerencsét Rubens Barrichellónak karrierje 13. pole pozíciója: megint nem őt intették le elsőként hazája Grand Prix-jén. A brazil pilóta idei negyedik edzéskirálysága mindamellett egyéni csúcs, korábban (2002, 2003) ugyanis legfeljebb három edzéselsőségig jutott el egy idényben. A Ferrari sem volt még ilyen jó a Schumacher, Barrichello-érában: 2000-ben 10, 2001-ben 11, 2002-ben 10, tavaly nyolc pole-t szerzett, most meg 12-t. ---- "Az idény utolsó versenye minden pilóta számára rendkívüli fontos, ennek megfelelően mindenki nagyon akart bizonyítani - mondta Baumgartner Zsolt a Brazil Nagydíj leintése után. - Igaz volt ez a mezőny elejére és a végére is. Sajnos a hét elején megfáztam, és a verseny napjára be is lázasodtam, de szerencsére ez nem befolyásolt az összpontosításban. Nagy meccset vívtunk a csapattársammal, Brunival, és nagyon örülök, hogy nem tudott igazán közel kerülni hozzám. Az egész hétvégét élveztem, mert az autóval ezúttal nem volt gond, jó ritmusban tudtam közlekedni. Közvetlenül a rajt előtt az időjárás miatt változtattunk a taktikánkon, és a kedvező üzemanyag-felhasználási stratégia érdekében én is a bokszból indultam. Az aszfalt a versenyen is zavaróan egyenetlen volt, de ehhez már hozzászoktam az előző napokon, így nem jelentett gondot. A viadalnak egyetlen olyan pillanata sem volt, amely szenvedést jelentett volna számomra, és ez felüdülést jelentett az eddigi tapasztalatok után. A csapat remekül dolgozott, jó volt érezni, hogy a fiúk bíznak bennem. Nagyon nehéz évet csináltunk végig közösen, csak köszönettel tartozom nekik azért, hogy sikerült pontot szereznem az idén. Nem tagadom, az idény elején nagyon nehéz volt elviselni a kritikákat, azt, hogy mindenki Brunit tartotta jobb pilótának, hogy úgy vélték, esélyem sincs ellene. A szurkálódások azonban nem bizonytalanítottak el, sőt, egyre nőtt bennem a bizonyítási vágy. Örülök, hogy az év végére változtak az erőviszonyok, és boldoggá tesz, hogy a versenyek jelentős részében célba tudtam juttatni a Minardit. A jövő egyelőre bizonytalan, szerintem leghamarabb januárban dől majd el, hol folytatom a pályafutásomat. Sok minden függ a Fordtól, amelytől elvileg a motort kapnánk."