Ferjáncz: muszáj taktikázni

Vágólapra másolva!
2004.10.19. 21:35
Címkék
Rég fordult elő - ha volt rá egyáltalán példa -, hogy az utolsó bajnoki futam előtt (esetünkben a hét végén esedékes 4. SZK Transport-raliról van szó) még hárman voltak esélyesek az abszolút bajnoki címre. A múltról, az esélyekről, a lehetséges taktikáról az örökös magyar bajnok Ferjáncz Attilát kérdeztük.
- Egyetértünk abban, hogy ez az esztendő egy kicsit rendhagyó?
- Tényleg nem nagyon emlékszem olyanra, hogy hárman harcoltak volna az elsőségért, de azért korábban is voltak izgalmas csaták. Például amikor én külföldön versenyeztem, Hideg Jani vívott Ranga Lacival, és az utolsó futamon dőlt el a bajnoki cím sorsa. Az utóbbi években is általában kétesélyes volt a sorozat, és persze előfordult, hogy már jóval a vége előtt megkoronázták a bajnokot.

Ferjáncz nem tippel a gyôztesre (Fotó: Németh Ferenc)
Ferjáncz nem tippel a gyôztesre (Fotó: Németh Ferenc)
Ferjáncz nem tippel a gyôztesre (Fotó: Németh Ferenc)
- Nevesítsük a három pilótát: Turi Tamás, Aschenbrenner György és Benik Balázs. Mitől függ, melyikük ülhet a trónra?
- Mondhatnám, hogy a felkészüléstől, de mindannyian tudjuk, hogy ez a három fiú felfokozott idegállapotban áll majd rajthoz a versenyen, ami nagyban befolyásolhatja az eredményt. És akkor az időjárásról még nem is beszéltem: talán sokan emlékeznek, tavaly havazott a Hegyalján…
- Lehet ilyen körülmények között taktikázni?
- Lehet, sőt, kell is. Az én időmben minden versenyre kidolgoztunk különféle taktikákat. Volt stratégiánk szárazra, esőre, és volt egy úgynevezett vis maior taktika is, arra az esetre, ha hó volt. Mindenre felkészültünk a futómű-beállítás és a gumiválasztás tekintetében. No és a pszichés állapot is nagyon fontos.
- Felkészülhet valaki lelkileg arra, hogy mondjuk az első gyorsasági szakasz felénél defektet kap?
- Manapság vannak sportágak, amelyekben pszichológusok segítik a versenyzők munkáját, de a ralira ez nem jellemző, és a mi időnkben pláne nem volt ilyen. Nekem az volt a fegyverem, hogy megpróbáltam a lehető legfölényesebben megnyerni az első gyorsasági szakaszt. Mindent beleadtam, a maximumot hoztam ki magamból, és az első részsiker után már nálam volt a lélektani előny. Persze a raliban mindig benne van a műszaki hiba lehetősége, nincsenek kőbe vésett igazságok.
- Mi dönthet hármójuk között? Milyen pilótának tartja őket?
- Mindhárman a szakág élvonalába tartoznak, a közös rossz tulajdonságuk - persze a rosszat idézőjelben értem -, hogy kockáztatósak, idegesek.
- Milyen fegyvert alkalmazhatnak sikeresen egymással szemben?
- Benik tavaly ezen a futamon szerezte meg a címet, ez mindenképpen mellette szól. Aschenbrenner szerintem a többieknél sokkal jobban ismeri az autóját, Turi pedig bevállalósabb típus, és ez jól jöhet a parázs küzdelemben. Így látom őket kívülről, de nem biztos, hogy igazam van.
- Tippelne a végső győztesre?
- Ez felelőtlenség lenne.

Az idei futamok:
Start Autó Eger-rali
Vredestein-rali, Miskolc
Duna Alba-rali, Ek-futam, Székesfehérvár
Szombathely-rali
Veszprém-rali
18. Michelin Budapest-rali, Ek-futam
37. Allianz Hungária Mecsek-rali, Pécs
Az ob állása 7 futam után (mínuszolás nélkül)
1. Aschenbrenner, Percze (V-Max Asi Rallye Team, Mitsubishi Lancer Evo6)90 pont
2. Turi, Kerék I. (Turi Rallye Team, Skoda Octavia WRC)88
3. Benik Balázs, Doromby Zoltán/Rácz Bence (OMV Benik Rallye Team, Ford Focus WRC)87
4. Herczig, Tóth I. (Herczig Autósport, Skoda Octavia WRC)74
5. Szabó G., Kerék B. (Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC)54
6. Ifj. Angyalfi, Kazár (Pacotti Motorsport, Skoda Octavia WRC)34
7. Spitzmüller, Bahor (IRT Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo VI.)34

Szavazás

Ki nyer az abszolútban?

Az N-csoportban?

A Szuper1600-ban?

Rali ob: ki nyer az abszolútban?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik