Az Olasz Nagydíjon aratott győzelme után a Kínai Nagydíjat is a brazil Rubens Barrichello nyerte meg. A Ferrari pilótája ezzel matematikailag is bebiztosította második helyét a világbajnoki pontversenyben.
Barrichello tette teljessé a Ferrari fölényét az idei szezonban (Fotó: Reuters)
Barrichello tette teljessé a Ferrari fölényét az idei szezonban (Fotó: Reuters)
Sanghajban jó versenyt, szoros befutót láthatott a 200 ezer fős közönség. A második helyen az angol Jenson Button (BAR-Honda), a harmadikon a finn Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes) ért célba. Baumgartner Zsolt (Minardi) három kör hátránnyal a 16., utolsó helyen végzett.
A hétszeres világbajnok német Michael Schumacher (Ferrari) az időmérő edzésen történt kicsúszása után a boxutcából rajtolt a versenyen, a 15. körben megpördült, majd 20 körrel a vége előtt defektet kapott, így nem sikerült pontszerző helyen célba érnie, csak tizenkettedik lett.
Az élen Räikkönen sokáig szorosan Barrichello mögött haladt, ám az utolsó tankolás vízválasztónak bizonyult kettejük csatájában. A finn pilóta kiállása után ugyanis a brazil még hosszú körökön keresztül a pályán maradt, sorra futotta a gyors köröket, így tetemes előnyt szerzett.
Räikkönent még a nagyszerűen taktikázó Button - aki a McLaren versenyzőjéhez képest eggyel kevesebbszer, kétszer járt a szerelőknél - is megelőzte. Jóllehet, Räikkönen az utolsó tíz körben hatalmas tempóban közelítette meg angol vetélytársát, előzésre már nem futotta az autója erejéből. A McLaren-Mercedesek ezen a futamon jól "muzsikáltak", a csapat azonban taktikai vereséget szenvedett. Button nyolc ponttal gyarapodott, így már tőle sem lehet elvenni a harmadik helyet az összetettben.
Az első Kínai Nagydíjat számos előzés színesítette, az élen pedig sokáig teljesen nyílt küzdelmet vívott egymással három versenyző, illetve három különböző gyártó (Ferrari, BAR, McLaren). Mindezt Michael Schumacher vesszőfutása is segítette, azzal ugyanis, hogy ő nem volt versenyben a győzelemért, Räikkönennek és Buttonnak lehetősége nyílt megszorongatni Barrichellót. A brazilt azonban nem lehetett zavarba hozni: ugyanolyan magabiztosan tartotta kézben az eseményeket, ahogyan csapattársa tette a szezon korábbi részében.
Jól szerepelt a Ferrari-motorokat használó Sauber csapat, amelynek mindkét pilótája pontszerző helyen ért célba.
1. Kínai Nagydíj (Sanghaj) végeredménye: 1. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:29:12,420 óra 2. Button (angol, BAR-Honda) + 1,035 mp 3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) + 1,469 4. Alonso (spanyol, Renault) + 32,510 5. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) +45,193 6. Szato (japán, BAR-Honda) +54,791 7. Fisichella (olasz, Sauber) + 1:05,464 perc 8. Massa (brazil, Sauber) + 1:20,080 …12. M. Schumacher (német, Ferrari) + 1 kör …16. Baumgartner (magyar, Minardi) + 3 kör ---- Pilóták: 1. M. Schumacher 136 (már világbajnok) 2. Barrichello 108 3. Button 79 4. Alonso 50 5. Trulli (olasz, Renault) 46 6. Montoya 46 7. Räikkönen 34
Gyártók 1. Ferrari 244 pont (már világbajnok) 2. BAR-Honda 105 3. Renault 96 4. Williams-BMW 64 5. McLaren-Mercedes 58 6. Sauber 32 7. Jaguar 10 8. Toyota 9 9. Jordan-Ford 5 10. Minardi-Cosworth 1 ---- Nyilatkozatok a verseny után
Rubens Barrichello (Ferrari): - Kezdettől fogva tudtuk, hogy nem lesz egyszerű dolgunk. A gumiabroncsok nagyon jól tapadtak. A végén olyan higgadt voltam, amilyennek lennem kellett, de végig remekül éreztem magam a pályán. Ez olyan évad volt, amikor végig Michael mögé szorultam, de most lendületben érzem magam.
Jenson Button (BAR-Honda): - Nagyon kemény verseny volt, az ilyen futamokat nagyon nehéz fejben kontrollálni. A végén már csak Räikkönenre figyeltem, hogy biztosan magam mögött tartsam. Ha jobban sikerül a rajtom - mint ahogyan éppen ellenkezőleg történt -, akár első is lehettem volna, de örülök a második helynek. Ha továbbra is ilyen jól dolgozunk, akkor… ki tudja, lehet, hogy Japánban mindenkit állva hagyunk a rajtnál.
Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes): - Az autó jól működött, de nem akartunk kockázatot vállalni. Mi győzni szeretnénk, de egyáltalán nem vagyok csalódott, hiszen lényegében mindegy, hogy második vagy harmadik az ember, ha nem ő győz.
Michael Schumacher (Ferrari): - A verseny olyan volt, amilyenre számítottunk: rendkívül változatos. Sőt, ez már kicsit nekem is soknak bizonyult. Ahogyan a biztonsági autó a rajt után megpróbált versenytempóban menni előttem, az egy vicc volt. Ami a defektet illeti: még nem tudjuk, mi okozta, ki kell elemeznünk a helyzetet.
Ralf Schumacher (Williams-BMW), akit David Coulthard torpedózott meg úgy, hogy fel kellett adnia a versenyt: - A baleset ellenére be tudtam volna, be kellett volna fejeznem a futamot. Amikor a box felé közeledtem, megpróbáltam beszólni rádión, mi történt, de nem tudtam megértetni magam, mert Sam Michael éppen beszélt hozzám, és azt kérdezte, mit akarok csinálni. Aztán azt mondták, állítsam le az autót és szálljak ki. Aztán úgy volt, hogy folytassam, de mondtam, hogy már túl sok időt veszítettem. Időközben a csapat bocsánatot kért tőlem. Elég szerencsétlen helyzet volt.