Rubens Barrichello szerezte meg az első Kínai Nagydíj első rajtkockáját, de a Ferrari-csapatban uralkodó hangulatot nem nevezhetjük felhőtlennek, hiszen Michael Schumacher kicsúszott a hivatalos időmérő edzésen, és emiatt a mezőny hátsó soraiból - vagy a boxból - kell indulnia.
A hetedik világbajnoki címét Belgiumban matematikailag is bebiztosító Schumi az első tréning megnyerése után a másodikban utolsóként hajtott a pályára, de a célegyenes utáni kanyarban megcsúszott, és bár visszajött a pályára, a mért köre végén a boxba hajtott. "Nem tudom mi történt, tisztában vagyok vele, hogy nem én hibáztam, és remélem, ki is derítjük, mi okozta a kicsúszást. Meglepődnék, ha kiderülne, hogy tévedek. Érdekes versenyem lesz, azt hittem, Monza után nem kell még egyszer így előretörnöm, de ez van. Michael Schumacher vagyok, aki ismer, tudja, hogy ilyenkor sem adom fel, és innen is tudok nyerni" - mondta a világbajnok, aki az Olasz Nagydíj első körében egy megpördülés után a 15. helyre esett vissza, mégis második lett Barrichello mögött.
Michael Schumacher (szemben) nehezen magyarázta meg Jean Todtnak, mi is történt az elsô kanyarban
A brazil szerint így sem lehet kizárni Schumi győzelmét. "Sokkolt, amikor megláttam a pálya szélén, de ilyen ez a pálya, bárkin kifoghat. Viszont a rengeteg előzési lehetőség miatt hamar felzárkózhat, és bár nehéz a helyzete, nem szabad leírni" - fogalmazott az előző verseny győztese. Barrichello mellől a belga nyertes, Kimi Räikkönen indulhat, a finn leginkább abban bízik, hogy a motorja végigbírja majd a versenyt. A második sorban Jenson Button és az egyéni rekordot elérő Felipe Massa indulhat, míg mögöttük az egyik nagy visszatérő, Ralf Schumacher foglalhat helyet a rajtrácson. A Williams németje maga is meglepődött a jó eredményén, míg főnöke, Sir Frank Williams kiemelte, hogy rendkívül jót tett a csapatnak, hogy visszatért. Ralf ugyanis fittebb, mint valaha. Juan Pablo Montoya viszont nem ennyire boldog, a kolumbiai irigykedik csapattársára, aki több figyelmet és segítséget kap a csapattól, mint ő.
Baumgartner Zsolt fônöke mindenre elszánt
A másik visszatérő, Jacques Villeneuve elmaradt csapattársától, Fernando Alonsótól, de a 13. helyezése miatt sem esett kétségbe. Inkább 2005-ös csapattársát, Massát dicsőítette, majd elmondta, a Renault remek rajtolásában bízik. ---- Különös kéréssel állt a csapatok elé Paul Stoddart, a Minardi-istálló igazgatója: gárdája jövőjének bebiztosítása érdekében felvetette, hogy a várható szabálymódosítások ellenére 2005-ben is az idei autóit indítaná el. Az ausztrál üzletember már el is küldte kérelmét a vetélytársaknak, akik közül néhányan jó ötletnek tartják Stoddart felvetését, igaz, az elfogadáshoz mindenki támogatására szükség van. Stoddart nemrég megegyezett a Cosworth-gyárral a jövő évi motorszállítási szerződésről, ám azóta kiderült, hogy a Ford kivonul a Formula-1-ből, és a Cosworth-projektet is leállítja. "Ez az ügy nem a pénzről szól, hanem arról, hogy nincsen motorunk. Válságban vagyunk, és ezzel a Formula-1 is abba került. Ha viszont engedik, hogy az idei autóval és motorral szerepeljünk, megmenekülünk. A többi csapatnak el kell fogadnia, hogy nem vagyunk egy szinten velük, és ezekkel az engedményekkel is csak közelebb kerülünk hozzájuk, de nem válunk élcsapattá" - magyarázta Stoddart, aki hozzátette, hogy a Williamstől, a McLarentől, a Jordantől, a Jaguartól, a BAR-tól és a Toyotától is pozitív visszajelzést kapott. Sir Frank Williams elmondta, Stoddart hozzáállása lenyűgözi őt, ezért támogatja, míg Ron Dennis (McLaren) mindenben benne van, ha ettől nem jut jogosulatlan előnyhöz a Minardi. ---- 1. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:34.012 (átlag: 208.735 km/óra) 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:34.178 3. Button (brit, BAR-Honda, M) 1:34.295 4. Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 1:34.759 5. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:34.891 6. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:34.917 7. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas, B) 1:34.951 8. Panis (francia, Toyota, M) 1:34.975 9. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:35.029 10. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:35.245 11. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:35.286 12. Villeneuve (kanadai, Renault, M) 1:35.384 13. Zonta (brazil, Toyota, M) 1:35.410 14. Heidfeld (német, Jordan-Ford, B) 1:36.507 15. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth, M) 1:36.535 16. Glock (német, Jordan-Ford, B) 1:37.140 17. M. Schumacher (német, Ferrari, B) idő nélkül 18. Szato (japán, BAR-Honda, M) 1:34.993* 19. Bruni (olasz, Minardi-Cosworth, B) idő nélkül 20. Baumgartner (magyar, Minardi-Cosworth, B) 1:40.240*
*Szatót és Baumgartnert motorcsere miatt visszasorolták M: Michelin, B: Bridgestone ---- Barrichello triplái. Rubens Barrichello pályafutása 12. rajtelsőségét szerezte meg Sanghajban, a Ferrari brazilja az idén harmadszor indulhat az élről. Rubinho az előző két szezonban egyaránt három-három pole-t szerzett, de egymás után kétszer még sohasem bizonyult legyőzhetetlennek az időmérőn. A Ferrarinak ez volt a tizedik szombati elsősége, Schumi, Barrichello felállásban ugyanennyiszer bérelte ki az első rajtkockát 2000-ben és 2002-ben. 2001-ben ennél is jobban ment a Scuderiának, akkori 11 rajtelsőségét pedig túl is szárnyalhatja, de ehhez már nem szabad hibáznia az utolsó két futamon.
Massa egyéni rekordja. Felipe Massa pályafutása legjobb edzéseredményét érte el, felülmúlva 2002-es ausztriai és magyarországi hetedik rajthelyét. A braziltól váratlan ez a helyezés, hiszen az idén csak harmadszor került be a legjobb tízbe.
Silverstone-i déja vu. Kimi Räikkönen a Brit Nagydíj óta először van az első sorban, Silverstone-t nem csak ő idézi, hanem a másik két éllovas is: július 11-én Räikkönen, Barrichello, Button volt a legjobbak sorrendje.