Nem sikerült megismételnie Németh Kornélnak a három héttel ezelőtti remek szereplését - akkor első és második helyet szerzett a Román GP-n -, egyik versenyen sem ért célba Schwanenstadtban.
Németh Kornél legutóbb gyôzni tudott, most azonban még a célba érés is elérhetetlen álom volt számára
Németh Kornél legutóbb gyôzni tudott, most azonban még a célba érés is elérhetetlen álom volt számára
A viadal előtt tudtuk, hogy nehéz verseny vár első vb-futamgyőztesünkre: karrierje során először versenyzett az osztrák pályán, amelynek talaja az esőzés miatt igen csúszóssá vált, ráadásul az 1850 méteres aréna gyors vonalvezetésű, itt elsősorban nem a motoros tudása, hanem a motorerő számít. Erős és megbízható gépe gépe azonban Némethnek egyelőre nincs. Először a kuplung, a második harminc perc plusz két körben meg a váltó hibája miatt kényszerült a verseny feladására. Az edzéseken még úgy tűnt, minden rendben van, hiszen Németh úgy lett ötödik, hogy csak három tizedmásodpercet vert rá a később a viadalon két győzelmet arató (ezzel az összetettben az élre kerülő) francia Yves Demaria. Némethnek azonban esélye sem volt a duplázásra. Az első verseny rajtja jól sikerült a KTM-es magyarnak, ötödikként jött el a starttól. Pár kanyarral a rajt után azonban egy jobbos fordulóban előzés közben kicsúszott az első kereke, így az ötödik helyről visszaesett a tizenhetedikre. Hiába mutatott be ezt követően látványos előzéseket, még pontot sem tudott szerezni. A 11. körben leégett a kuplungja, ezért nem folytathatta a viadalt. Németh az első számú versenymotorjának a hibája miatt így arra kényszerült, hogy a tartalék motorjával vágjon neki a második versenynek. A kétkerekűről anynyit érdemes tudni, hogy edzéseken szokta használni Németh, illetve, hogy 2002-ben gyártották. Azaz nem éppen a legújabb fejlesztés… Az agyonhasznált motor nem is bírta ki Németh iszonyatos tempóját. Honfitársunk az első öt körben a harmadik leggyorsabb köridőt érte el, és már úgy látszott, hogy egy közepes rajt után a dobogóért fog küzdeni, amikor a technika ördöge megint közbeszólt: beállt a váltó. Ezután mit hozhat a jövő? Hát nem sok jót. Vasárnap rendezik a Bolgár GP-t, az MX3-as világbajnokság utolsó futamát, amelyen Németh Kornál aligha tud majd elindulni. Két motorja tönkrement - harmadik meg nincsen. Soóky Zsolt az Osztrák Nagydíjon szerencsésebb volt Némethnél: mindkét versenyen célba ért, előbb a 26., majd a 29. helyen.
Osztrák GP, az MX3-as világbajnokság 5. futama, Schwanenstadt. 1. verseny (16 kör): 1. Demaria (francia, KTM) 34:17.988, 2. Beggi (olasz, Honda) 11.985 mp h., 3. Bricca (olasz, Honda) 16.863 mp h., …26. Soóky Zsolt (magyar, KTM) 1 kör h. 2. verseny (16): 1. Demaria 34:33.19, 2. Bricca 14.063 mp h., 3. Breugelmans (belga, KTM) 24.028 mp h., …29. Soóky Zsolt 1 k. h.