Világbajnok a Ferrari
Nekünk magyaroknak már a hazai versenyünk rajtja előtt volt okunk az örömre, hiszen délelőtt bejelentették, hogy a Magyar Nagydíj 2011-ig biztosan a versenynaptárban marad. Nem kell tovább izgulnunk, hogy Bernie Ecclestone a dohányreklámok tilalma miatt esetleg lecserélné a Hungaroringet valamely távolkeleti helyszínre.

A kép jól tükrözi az erőviszonyokat: Schumacher elöl, a háttérben Barrichello

A kép jól tükrözi az erőviszonyokat: Schumacher elöl, a háttérben Barrichello
Kiderült, bánnivalójuk azonban később is akadt: Előbb Gianmaria Bruni autója makacsolta meg magát a rajtrácson néhány másodpercre, majd Baumgartner Zsolt volt kénytelen a boxba hajtani, miután problémák akadtak az elektronikával. A rendszer "resetelése" után Zsolt végül a boxutcából rajtolt, így kimaradhatott abból az adok-kapokból, amely a toyotás Zonta és a jordanes Pantano között történt. Pantano hátulról taszította meg a visszatérő brazilt, aki egy megpördülés után csatlakozott a mezőnyhöz.
Az élen Alonso ígéretéhez híven szenzációsan rajtolt: az ötödik helyről indulva az első kanyarban már a harmadikon találta magát. Azon, amelyen a rajtsorrend alapján Szato Takumának kellett volna lennie, ám a japán alaposan visszaesett a nyolcadik helyre, Trulli és Räikkönen mögé. Az első körökben Schumacher körről-körre növelte előnyét Barrichello, Alonso és Montoya előtt.
Az első kerékcserékre a 10. körben került sor: Alonso és Fisichella nyitotta a sort, majd néhány körön belül következtek a többiek is. Látszólag minden zökkenőmentesen zajlott, ám később kiderült, hogy Barrichello tankolása közben szivárgott az üzemanyag a Ferrari berendezéséből. A hibát azonban a csapat ügyeskezű szerelői még a következő kiállás előtt elhárították.
Ami viszont ezek után a futamon történt annyi izgalmat hozott, mint egy átlagos nap az óvodában…Hamar kiderült, hogy kivétel nélkül mindenki háromkiállásos taktikát választott, és előzés még a boxban sem történt a pontszerző helyeken. A helyezések csak akkor változak, amikor valaki feladta a versenyt, ráadásul ebből sem volt túl sok: mindössze öt versenyző nem tudta befejezni a nagydíjat. Elsőként Kimi Räikkönen gurult a garázsba, nyolc körrel később Felipe Massa következett, aki egy orrkúpcsere után hajtott vissza a szerelőihez. Utánuk a három év után visszatérő, de a versenybe a rajtot követő baleset és a Toyota gyengélkedése miatt érdemben beleszólni nem tudó Zonta, majd az ötödik helyről Trulli és a sereghajtó Pantano állt ki. Így 22 körrel a futam leintése előtt ki is alakult a végeredmény.
A Ferrari kettős győzelmet aratott, ezzel sorrendben hatodszor megszerezték a konstruktőri világbajnoki címet, és Michael Schumacher is behúzhatja noteszába a hetedik rovátkát a "világbajnok lettem" rovatba, miután a pontversenyben harmadik helyen álló Jenson Button már matematikailag sem érheti utol, a második Barrichello pedig nem fogja. A további helyeken sorrendben Alonso, Montoya, Button, Szato, Pizzonia és Fisichella ért célba.
Gianmaria Bruni ezúttal összességében 45 másodperccel megelőzte Baumgartner Zsoltot, de a magyar pilóta végeredményben teljesítette kitűzött célját és befejezte a futamot, s bár ezt öt kör hátránnyal tette, ez nem szegte kedvét a többezer magyar szurkolónak, akik a helyszínen buzdították. Zsolt a csapatok által használt táblára felírt "Köszi"-vel köszönte meg a buzdítást.
| 19. Marlboro Magyar Nagydíj, 70 kör | |
| 1. Michael Schumacher (német, Ferrari) | 1:35:26.131 óra |
| 2. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari) | + 4.696mp |
| 3. Fernando Alonso (spanyol, Renault) | + 44.599 mp |
| 4. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, Williams) | + 1:02.613 perc |
| 5. Jenson Button (brit, BAR) | + 1:07.439 p |
| 6. Szato Takuma (japán, BAR) | 1 kör hátrány |
| 7. Antonio Pizzonia (brazil, Williams) | 1 k h |
| 8. Giancarlo Fisichella (olasz, Sauber) | 1 k h |
| 9. David Coulthard (brit, McLaren) | 1 k h |
| 10. Mark Webber (ausztrál, Jaguar) | 1 k h |
| 11. Olivier Panis (francia, Toyota) | 1 k h |
| 12. Nick Heidfeld (német, Jordan) | 2 k h |
| 13. Christian Klien (osztrák, Jaguar) | 2 k h |
| 14. Gianmaria Bruni (olasz, Minardi) | 4 k h |
| 15. Baumgartner Zsolt (magyar, Minardi) | 5 k h |
| Feladta: | |
| Giorgio Pantano (olasz, Jordan, váltó) | 47 megtett kör után |
| Jarno Trulli (olasz, Renault, motor) | 40 m. k. u. |
| Ricardo Zonta (brazil, Toyota, motor) | 30 m. k. u. |
| Felipe Massa (brazil, Sauber, fék) | 20 m. k. u. |
| Kimi Räikkönen (finn, McLaren, elektronika) | 13 m. k. u. |
| Leggyorsabb kör: | |
| Michael Schumacher (német, Ferrari) | 1:19.071 perc |
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





