Nehéz kezdés, nehézkes folytatás

Vágólapra másolva!
2004.08.13. 16:25
Címkék
A versenyzők letudták a Magyar Nagydíj pénteki első két szabadedzését. Az összesített időeredményeket figyelembe véve a pálma a második szabadedzést hozó finn McLaren pilótáé, Kimi Räikkönené, aki több mint fél másodpercet vert az első edzésen legjobbnak bizonyuló hatszoros világbajnok német Ferrari-pilótára, Michael Schumacherre.
Persze, ebből messzemenő következtetéseket hiba lenne levonni: a második edzésre általában mindenki javít az elsőben elért köridején.
A versenysorozat egyetlen magyar pilótája, a Formula-1-ben éppen egy esztendeje, a Magyar Nagydíjon debütáló Baumgartner Zsolt, immár egy év tapasztalattal a hát mögött vághatott neki második hazai versenyének.

Michael Schumacher a pályán tartózkodott a nyaktörő mutatványoktól (fotó: Reuters)
Michael Schumacher a pályán tartózkodott a nyaktörő mutatványoktól (fotó: Reuters)
Michael Schumacher a pályán tartózkodott a nyaktörő mutatványoktól (fotó: Reuters)
A magyar pilóta az első és a második szabadedzésen is megelőzte ugyan csapattársát, az olasz Gianmaria Brunit, de az üdvösséghez azért ez kevésnek bizonyult. A csapat belga tesztpilótája ugyanis mindkettőjüknél jobb időt ment - igaz, ő egy kis házon belüli segédlettel - , mindkét edzésen, arról nem is beszélve, hogy a sort itt és ott is a három Minardi autó zárta, hiszen egyik riválisukat sem tudták megelőzni.


Nehéz kezdés, nehézkes folytatás

Kimi Räikkönen a második szabadedzésen elemében volt (fotó: Reuters)
Kimi Räikkönen a második szabadedzésen elemében volt (fotó: Reuters)
Kimi Räikkönen a második szabadedzésen elemében volt (fotó: Reuters)
Baumgartnernek nehezen indult az első hungaroringes napja, hiszen már ma szerették volna kipróbálni az autójára kifejezetten a Magyar Nagydíjra kifejlesztett aero-csomagot. A feltételes módból olvasóink már minden bizonnyal rájöttek: ez végül nem jött össze, mégpedig egy technikai hiba miatt.
A magyar pilóta már bemelegítőkörét követően a szerelőkhöz kényszerült: autója először lelassult, majd hirtelen, minden átmenet nélkül megállt. Mindez egy légnyomásszenzor miatt. Ezt követően a pályamunkásokra várt a feladat, hogy autóját betolják a Minardi-boxba. Húsz perces munkát követően ismét kigurulhatott a versenypályára, de a szerencse ezúttal sem ált mellé: három gyors kört tudott le mindössze.
Ezzel a teljesítményével is megelőzte csapattársát, Brunit, ám a belga tesztpilóta, az új aero-csomagot tesztelő Bas Leinders mindkettőjüknél jobb időt ment, ami igencsak biztató a folytatást illetően.
Baumgartner az első szabadedzést követően még kifejezetten bosszús volt, hogy csupán ilyen kevés kört tudott menni, hiszen szerette volna tesztelni autóját, ám mindezek ellenére optimistán várja a folytatást. Akkor ugyanis a tervek szerint új gumikat próbálhatott volna ki, nem mellékesen mindezt új szárnyakkal is megspékelve.
A második szabadedzés aztán valóban tartogatott pozitív dolgokat, összességében azonban a magyar pilóta elégedetlenül zárt, aki jóval többet várt a mai naptól. Nem találták meg a pilótához és a pályához passzoló beállításokat, nem beszélve autója vezethetőségéről. Amelyet tekintve egyre csak javulnak, de például egy olyan technikás pályán, mint a Hungaroring ez még mindig kevés, márpedig ennek igen fontos szerep jut. A második szabadedzésen új szárnyakkal és már az új aero-csomaggal körözhetett a magyar fiú, aki ennek ellenére nem elégedett a változtatásokkal és még többre vágyik. Zárásképpen megjegyezte: holnapig sokat kell változtatni annak érdekében, hogy felvegyék a versenyt a közvetlen riválisokkal. Leginkább az autó egyensúlyára és a vezethetőségre célzott mindezzel.

Első szabadedzés
Második szabadezés
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik