Herczig belejött a nyerésbe

Vágólapra másolva!
2004.08.07. 21:38
Címkék
És akkor leszakadt az eső. Ha a versenyzőknek nem lett volna elég bajuk addig is (hullottak az autók, mint a legyek), az utolsó gyorsaságin még bónuszként bokáig érő vízben kellett végigmenniük.
A parádés formában versenyzô Herczig Norbert egyelôre nem érti, mi történik vele – de azt azért tudja, hogy milyen jó érzés gyôzni (Fotó: Mirkó István)
A parádés formában versenyzô Herczig Norbert egyelôre nem érti, mi történik vele – de azt azért tudja, hogy milyen jó érzés gyôzni (Fotó: Mirkó István)
A parádés formában versenyzô Herczig Norbert egyelôre nem érti, mi történik vele – de azt azért tudja, hogy milyen jó érzés gyôzni (Fotó: Mirkó István)
A parádés formában versenyzô Herczig Norbert egyelôre nem érti, mi történik vele – de azt azért tudja, hogy milyen jó érzés gyôzni (Fotó: Mirkó István)
A parádés formában versenyzô Herczig Norbert egyelôre nem érti, mi történik vele – de azt azért tudja, hogy milyen jó érzés gyôzni (Fotó: Mirkó István)
A parádés formában versenyzô Herczig Norbert egyelôre nem érti, mi történik vele – de azt azért tudja, hogy milyen jó érzés gyôzni (Fotó: Mirkó István)
Többen lidércesnek titulálták az élményt, mások amiatt boszszankodtak, hogy a kettő helyett csak egy slickgumit sikerült intermediate-ra cserélni, és volt, aki sokatmondóan az autójára mutatott, amely jó néhány helyen megsérült.

Turinak ezúttal nem volt szerencséje

Pedig az égi áldás nélkül is izgalmasra sikeredett a Michelin Budapest-rali, amely az országos bajnokság indulói számára már szombaton véget is ért (az Európa-kupa-résztvevők vasárnap még folytatják). Ahogyan az várható volt, az aszfalton már az idény elején is remeklő Turi Tamás kezdte a legjobban a napot. Megnyerte az első három gyorsasági szakaszt, és úgy tűnt, nagyon sima lesz ez a siker, csak hát a raliban egyetlen "meccsnek" sincs vége a célvonalig, ráadásul bizonytalansági tényezőként ott van még a technika ördöge is. Nos, most is "ő" szólt közbe: a negyedik szakaszon eltört az Octaviában a kardánkereszt, és ettől először csak irgalmatlanul rázott a kocsi, utóbb pedig kétkerékhajtásúvá vált. A vezető helyből ötödik lett, az előnyből pedig jókora hátrány, amelyből a végére annyit le tudott dolgozni, hogy a harmadik helyen érjen célba, és ezzel versenyben maradjon a bajnoki címért.
Ebbe a küzdelembe a mostani futamgyőzelmével beszállt a Herczig Norbert, Tóth Imre kettős is. Pedig az idény elején, amikor még se anyagi háttér nem volt, se versenyautó, ez szinte elképzelhetetlennek tűnt. "Meglepődtem és meghatódtam és egyáltalán… Nem értem a világot, meg azt, hogy mi történik velem" - mondta boldogan Herczig a célban. Neki ez volt a második abszolút futamgyőzelme (nagyon belejött, hiszen legutóbb Veszprémben szerezte meg az elsőt), miközben rutinos navigátora, Tóth Imre már jóval előrébb jár, és jeles jubileumot ünnepelt - ő már huszonötödször állhatott fel a dobogó felső fokára. Pedig nem volt gondmentes napja a párosnak, mert az egyik szakaszon "elment" a turbónyomás, és anélkül meglehetősen erőtlen volt az Octavia. A második körben azonban a sors igazságot szolgáltatott: ugyanazon a parádsasvári szakaszon, amelyen korábban gondjuk volt, brillíroztak, és ezzel sikerült is meglépniük az ellenfelektől. ---- A szakaszgyőzelmek közül egyébként Herczig és a másodikként érkező Aschenbrenner György kettőt-kettőt szerzett, míg Turi öt részsikerrel büszkélkedhet.
Az A8-as kategória küzdelmeit megnyerő "Asi" egész nap hibátlanul közlekedett, és bár az abszolút elsőségre ezúttal nem volt esélye, nem lehetett elégedetlen a nap végén. Legnagyobb kategóriabeli ellenfele, Turán Frigyes idejekorán búcsúzott - a Mitsubishinek egyszerűen kiszakadt a jobb első kereke.
Mindenképpen szót kell még ejtenünk Vizin Lászlóról, aki a negyedik helyen vitte célba a kizárólag neki engedelmeskedő (más bérlőivel mindig kibabráló) Corollát. A rutinos rókának számító pilóta érthetően nagyon boldog volt, és rendkívüli módon élvezte a küzdelmet a magyar bajnokkal, akit végül meg is előzött. Benik Balázsnak utóbb már esélye sem volt arra, hogy felvegye a kesztyűt, ugyanis pokoli napja volt - számolatlanul kapta a defekteket, és ami a legrosszabb: nem tudta, miért. A hatodik helye egyben azt is jelenti, hogy bár vezet az összetettben, de ha mindenki "eldobja" a legrosszabb eredményét (egy futamot lehet mínuszolni), akkor már egyáltalán nem olyan derűs a helyzete.
Az N-csoportban ezúttal nem zajlott túlságosan izgalmas küzdelem: Spitzmüller Csaba és Bahor Bea simán besöpörte a győztesnek járó pontokat, és ebbe még az is belefért, hogy kocsijuk Szuhán belecsúszott egy árokba. Az idén eddig hatból öt versenyt nyert meg a címvédő (egyen kézsérülése miatt nem indult), és így már csak egy pontot kell szereznie a hátralévő két futamon ahhoz, hogy ismét övé legyen a trón. Spitzmüller mögött ezúttal is Balázs Vilmos érkezett, igaz, aszfalton kevesebb esélye volt a címvédő ellen, mint a korábbi murvás viadalokon. Ám ő (kategóriaújonc lévén) a második helyezéssel is elégedett volt.

Bútor alighanem jutalomban részesül

Végül egy bajnokavatás történetéről is hírt kell adnunk. A hazánkban az idén életre hívott (a világbajnokságon már évek óta rendkívül népszerű) Szuper1600-as bajnokságban a Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettős győzedelmeskedett. Méghozzá százszázalékos teljesítménnyel: hatból hat első helyezéssel. Pedig ezen a viadalon egy negyedik helyezés is elég lett volna számára, de úgy látszik, Bútor egyszerűen nem tud veszíteni. (Mögötte hatalmas csatát vívott az ezüstért Kakuszi Zsolt és Keller Péter, küzdelmükből előbbi került ki győztesen.)
Érdekesség Bútorral kapcsolatban, hogy négy éve versenyez ugyanazzal a márkával - a kis piros Citroen Saxo szinte fogalommá vált a magyar bajnokságban -, és sorozatban a negyedik bajnoki címét szerezte meg. S hogy mi a sikerének titka? Azon kívül, hogy pokoli gyorsan vezet, sokat számít a biztos háttér, amely kevés honi csapatnak adatik meg ma. Úgy hírlik egyébként, Bútor jutalma az lesz, hogy szerepelhet egy világbajnoki futamon - a verebek a Szardínia-raliról csiripelnek… ---- Akárcsak pénteken, szombaton is akadt egy esélyes hazai versenyző, aki idő előtt "elszállt" a Finn Ralin - pénteken Harri Rovanperä búcsúzott az élről, a hét vége első napján pedig Sebastien Lindholm volt kénytelen lemondani dobogós álmairól. A Peugeot 307 WRC-t kormányzó pilóta ugyan nem tartozik közvetlenül a világbajnokság menői közé, de az otthoni környezet szárnyakat adott neki, egészen a 12. gyorsig, amikor egy óvatlan pillanatban kicsúszott az útról, és menetképtelenné tette az oroszlános autót. Lindholm addigi második helye Markko Märtin ölébe hullott, a fordos pilóta azonban nem erőltette meg magát, hiszen mind az élen álló Marcus Grönholm, mind a mögötte haladó Carlos Sainz tekintélyes távolságban volt tőle. Meglehet, Grönholmnak váltóproblémái voltak a nap során - a négyes fokozat egyszerűen eltűnt a 307 WRC-ből -, ám egyrészt így is tartani tudta magát, másrészt miután a szervizparkban kijavították a hibát (három etappal a vége előtt), azonnal megnyerte a viadal leghosszabb gyorsaságiját, és bebiztosította a kényelmes célegyenesbe fordulást a vasárnapi záró nap előtt (igaz, szombati lapzártánk után még rendeztek egy szakaszt).
Amennyiben nem történik valami probléma a versenyzőkkel, úgy vasárnap voltaképpen csak a negyedik-ötödik helyért várható komoly küzdelem Sebastien Loeb és Janne Tuohino között. ---- 18. nemzetközi Michelin
Budapest-rali a Mol-kupáért

Az ob 6. futama, abszolút sorrend (nem hivatalos): 1. Herczig Norbert, Tóth Imre (Herczig Autósport, Skoda Octavia WRC) 1:14:22.7, 2. Aschenbrenner, Percze (V-Max Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 33.4 mp h., 3. Turi, Kerék I. (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 58.5 mp h., 4. Vizin, Táborszki (Bajai ASC, Toyota Corolla WRC) 2:37.7 p h., 5. Spitzmüller, Bahor (Pacotti Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo6) 4:23.3 p h., 6. Benik, Rácz (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 4:24.8 p h.
Az ob állása 6 futam után (mínuszolás nélkül, nem hivatalos): 1. Benik Balázs, Rácz Bence 77 pont, 2. Aschenbrenner, Percze 75, 3. Turi, Kerék I. 68, 4. Herczig, Tóth I. 62, 5. Szabó G., Kerék B. (Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 54, 6. Spitzmüller, Bahor 28

Finn Rali, a 16 futamos vb
9. versenye, Jyväskyla

Abszolút sorrend 17 gyorsasági szakasz után: 1. Marcus Grönholm, Timo Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 2:20:17 (átlag: 122.1 km/óra), 2. Märtin, Park (észt, Ford Focus WRC) 36.3 másodperc hátrány, 3. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 1:24.8 perc h., 4. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 1:56.8 p h., 5. Tuohino, Aho (finn, Ford Focus WRC) 2:03.2 p h., 6. Paasonen, Vainikka (finn, Skoda Fabia WRC) 2:53.4 p h., 7. Carlsson, Andersson (svéd, Peugeot 206 WRC) 5:10.8 p h., 8. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Fabia WRC) 5:13.9 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik