Michael Schumacher részben megvalósította a hétvégére kitűzött terveit, hiszen megnyerte a Német Nagydíjat, és ezzel beállította egy idényen belüli győzelmeinek 11 diadalt számláló rekordját.
A Ferrariból azonban nem tudott hivatalosan is világbajnokot csinálni, mert csapattársa, Rubens Barrichello a rajt után ütközött David Coultharddal, amiért a boxba kellett hajtania, és a mezőny végéről nem tudta magát a pontszerzők közé verekedni. A verseny végére még defektet is kapott, így meg kellett elégedie a 12. helyezéssel. A Scuderiának a vb-cím elnyeréséhez 13 ponttal többet kellett volna szereznie, mint a Renault-nak.
Schumi Hockenheimben kimaradt az izgalmas jelenetekbôl, ezt azonban biztosan nem bánja
Schumacher meg is tette a magáét, a rajtnál kiválóan jött el, és vezetését csak a szervizelésekkor, csupán néhány kör erejéig adta át vetélytársainak. Üldözői közül Kimi Räikkönen lett volna rá a legveszélyesebb, a finn az új McLaren-Mercedesszel ugyanolyan kemény vetélytársnak bizonyult, mint két hete Silverstone-ban. Ám hiába próbálta meg támadni Schumit, és hiába tudta tartani tudta a tempóját, a 14. kör elején "ezüst nyilának" hátsó légterelője hirtelen eltört. Az első kanyarban Räikkönen elvesztette az uralmát a kocsi felett, és a négykerekű a gumifalba csapódott. A finn tehát ugyanott, ugyanolyan állapotú autóval fejezte be a viadalt, mint egy évvel korábban, igaz, akkor rögtön a rajt után ütközött Barrichellóval és az idei futamot a gerincsérülése miatt kihagyó Ralf Schumacherrel. Michael Schumachernek így már nem maradt ellenfele, a hatszoros világbajnok erőlködés nélkül tartotta tíz másodperces előnyét a többiekkel szemben. A német mögött viszont óriási csata folyt, remek előzésekkel tarkított versenyt vívtak a pontszerző helyeken autózók. A második pozíció Räikkönen kiesése után Fernando Alonso ölébe hullt, és amíg a sokáig mögötte autózó David Coulthardot könnyedén maga mögött tartotta, a 13. rajthelyről káprázatos módon feltörő Jenson Buttonnal szemben hoszszas ellenállás után meg kellett adnia magát. A BAR angol versenyzője, aki szombaton a harmadik legjobb időt futotta a kvalifikációs tréningen, de pénteki motorcseréje miatt a 13. rajtkockába került (Olivier Panis autójának a rajtnál történt meghibásodása miatt végül csak tizenegyen rajtoltak előle), számos remek előzésének és jól időzített boxkiállásainak köszönhetően jött fel Alonso mögé. Az előzés még úgy is összejött neki, hogy az utolsó boxkiállása után fél kézzel vezetett, mert a másikkal tartania kellett a bukósisakját, amelynek merevítőszíja meglazult, a rázkódástól szorította a torkát, ami miatt nem kapott levegőt. Hősies vezetésének köszönhette második helyét, amely már kijárt neki korábbi balszerencse-sorozata után. A mezőny másik brit pilótája, David Coulthard idénybeli legjobb eredményét érte el, a McLaren skót versenyzője a negyedik pozícióban ért célba. Sikerült megelőznie Juan Pablo Montoyát, aki nem tudta kihasználni második rajthelyét, az indulást nagyon elrontotta, az első kört a hetedik helyen fejezte be. Később voltak nagyon jó pillanatai, de az ötödik helynél jobbra nem volt esélye. Mark Webber viszont a hatodik pozíciójának is nagyon örült, hiszen az idén nem volt még ilyen jó eredménye. Antonio Pizzonia a gyenge edzéseredménye után nagyon rosszul rajtolt, a verseny során is többször hibázott, de a hetedik lett, ezért mindenképpen elégedett lehet vele a csapata. Az élete első F1-es pontjait szerző brazil máris többet tett le az asztalra, mint a Ralf Schumachert Franciaországban és Nagy-Britanniában pont nélkül helyettesítő Marc Gené. Baumgartner Zsolt két balszerencsés verseny után ismét célba ért, ráadásul legyőzte csapattársát, Gianmaria Brunit, aki mellett már az első körben elment. ---- A Ferrari a Hungaroringen minden bizonnyal megszerzi a világbajnoki címet
Tizenkét versenyen tizenegy győzelem. A számok tükrében felvetődik a kérdés: mikor biztosítja be vb-címét Michael Schumacher? A Ferrari német pilótája a következő, Magyar Nagydíjon még biztosan nem lesz hétszeres világbajnok, hiszen hiába ver újabb tíz pontot az őt üldöző Rubens Barrichellóra, a különbség akkor 46 pont lesz, az öt hátralévő futamon pedig akár ötvenet is lehet majd szerezni. Tehát legkorábban Belgiumban ünnepelhet a 81-szeres futamgyőztes német, akinek csapata a Hungaroringen megszerezheti a konstruktőri trófeát. Jelenleg 99 ponttal vezet a Renault előtt, és ha ebből az előnyből 90-et megtart Mogyoródon, ünnepelheti a végső sikert. "Kemény verseny volt addig, amíg Kimi mögöttem volt, mert tudta tartani velem a lépést. A győzelmemet még ekkor sem féltettem, mert tudtam, hogy ha valakivel hasonló tempót autózom, a stratégiával nyerni fogok" – mondta Schumi, aki zsinórban az 50. versenyét teljesítette műszaki hiba nélkül. A német számára Räikkönen jelentette a fő veszélyforrást. "Csalódott vagyok, mert úgy alakult a futam, hogy nyerhettem volna. Az első boxkiállás után gyorsabb voltam Michaelnél, néhány kör után támadó pozícióba kerültem volna. Ha a Hungaroringen elkerül minket a balszerencse, megszerezhetjük idei első győzelmünket" – mondta a finn. A második hely így Buttoné lett. Az angol elmondta, hogy ha nem a középmezőnyből rajtol, győzhetett volna. "Életem legjobb versenyét teljesítettem, ha arról a helyről indultam volna, amelyre kvalifikáltam magam, kemény csatát vívhattam volna Michaellel. Az utolsó szervizelésem után meglazult a bukósisakom szíja, és szorítani kezdte a torkomat, és alig kaptam levegőt. A kezemmel le kellett fognom az egyenesekben, hogy lélegezni tudjak" – árulta el Button. A Williams-istálló vezetői elégedettek voltak a Ralf Schumacher helyére beugró Antonio Pizzonia teljesítményével, a brazil egyéves kihagyás után állt ismét rajthoz, és élete első pontjaival ünnepelte meg visszatérését. "Szombaton problémát okozott magának a lassú körével, de a tizedik rajthelyről kiváló versenye volt. Három autót is megelőzött, és bár egyszer lefutott az útról, nem vallott szégyent" – értékelt Mario Theissen, a BMW sportigazgatója, aki hozzátette: a Magyar Nagydíj hetén derül ki, hogy indulhat-e Ralf a Hungaroringen, vagy még ott is helyettesíti valaki. Paul Stoddart, a Minardi igazgatója elmondta, elégedett a csapattal. "Bruninak a verseny elején jókora gondot okozott, hogy elmozdult egy légterelő elem az autóján, és az első boxkiállásánál hosszú ideig szerelni kellett a kocsiját. Zsolt kiegyensúlyozott, szinte tökéletes produkciót nyújtott" – mondta. ---- Vasárnap reggel Jarno Trulli bejelentette, hogy az idény végén elhagyja a Renault-istállót, de azt nem közölte, hogy melyik csapatnál folytatja a pályafutását. "Boldogan tudatom, hogy 2005-ben már nem leszek a Renault-csapat tagja. Egyértelmű terveim vannak a jövőmet illetően, de ezeket csak akkor osztom meg a nagyközönséggel, ha eljön az ideje. Köszönöm a rengeteg támogatást, amit a Renault-tól kaptam, ígérem, hogy az idény utolsó versenyéig mindent megteszek a csapatért. A motivációmból semmit sem vesztettem, remélem, sikerül olyan sikeresen folytatni az évet, mint ahogy eddig alakult" – mondta Trulli. Az olasz 2002-ben Giancarlo Fisichella helyére érkezett a Renault-hoz, és jelen állás szerint úgy tűnik, hogy honfitársa lesz az, aki a helyébe lép a franciáknál. Trulli, aki az idén Monte-Carlóban aratta pályafutása első győzelmét, minden bizonnyal Ralf Schumacher oldalán, a Toyotánál folytatja 2005-től. Szintén átigazolási hír, hogy Nick Heidfeldet nüanszok választották el attól, hogy ezen a hét végén Ralf Schumacher Williams-BMW-jében versenyezzen. A Jordan-istálló német pilótáját a jerezi teszten felkérte a Williams-istálló egy kétnapos próbára, és bár a német örömmel ment volna, a Jordan túl magas lelépési összeget (hárommillió dollárt) kért Heidfeldért, aki megfelelő teljesítmény esetén elindulhatott volna a hockenheimi futamon. "Nagyon csalódott vagyok, hogy nem jött össze a csapatváltás, de nem tettem le arról, hogy nagy istállónál versenyezzek. Még mindig fiatal vagyok, és rendkívül elégedett azzal, hogy kiszemelt a Williams" – mondta a 26 éves versenyző, akit különösen a BMW szeretne jövőre a csapatban látni, vélhetően Mark Webber mellett.
Leállították a fejlesztéseket
Ross Brawn, a Ferrari-istálló technikai igazgatója elárulta, hogy a csapat maranellói központjában leállították a 2005-ös autó fejlesztését, a munkát ugyanis az új szabályok bevezetése szinte ellehetetleníti. Jövőre ugyanis olyan regulák lépnek életbe, amelyekkel drasztikusan csökkenteni kívánják a sebességet, és amelyek miatt újra kell gondolni az autók építését. "Rengeteget dolgoztunk már az új autón, de a munka nagy részét elfelejthetjük. Úgy véljük, a sürgetett szabályváltoztatások miatt számos csapat az idei autójával kezdi az új idényt, és sokan szenvedni fognak emiatt. A kasztnin és a váltón végzett munkánkat szüneteltetjük, míg a motor építését teljesen leállítottuk. Elfogadjuk, hogy változásokra van szükség, és igyekszünk az új szabályok keretein belül a legjobb autót építeni. Az, hogy ilyen kevés időnk maradt, a mi hibánk, mert nem működtünk együtt kellőképpen az FIA-val" – mondta Brawn. Mario Theissen, a BMW sportigazgatója nem nyugodott még bele a döntésbe, szerinte túl költséges a szabálymódosítás. ---- 52. Német Nagydíj, a 18 futamos Formula–1-es világbajnokság 12. versenye, Hockenheim
A 66 körös (301.884 km) verseny végeredménye: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:23:54.848 (átlag: 215.852 km/óra) 2. Button (brit, BAR-Honda, Michelin) 8.329 mp h. 3. Alonso (spanyol, Renault, M) 16.351 mp h. 4. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 19.231 mp h. 5. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 23.055 mp h. 6. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 41.108 mp h. 7. Pizzonia (brazil, Williams-BMW, M) 41.956 mp h. 8. Szato (japán, BAR-Honda, M) 46.842 mp h. 9. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas, B) 1:07.102 p h., 10. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth, M) 1:08.578 p h., 11. Trulli (olasz, Renault, M) 1:10.580 p h., 12. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:13.520 p h., 13. Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 1 k h., 14. Panis (francia, Toyota, M) 1 k h., 15. Pantano (olasz, Jordan-Ford, B) 3 k h., 16. Baumgartner (magyar, Minardi-Cosworth, B) 4 k h., 17. Bruni (olasz, Minardi-Cosworth, B) 4 k h. Feladta: Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M, légterelőtörés) 13, Da Matta (brazil, Toyota, M, defekt) 38, Heidfeld (német, Jordan-Ford, B, műszaki hiba) 42 megtett kör után Leggyorsabb kör: Räikkönen (10. kör) 1:13.780 (átlag: 223.182 km/óra) ---- "Japán" formában David Coulthard a tavalyi Japán Nagydíj óta nem végzett olyan előkelő pozícióban, mint tegnap a Hockenheimringen. Akkor harmadikként, ezúttal negyedikként intették le. Pontszerző sorozata immár öt verseny óta tart, mindent egybevetve pedig 99. alkalommal került be a "pontzónába". Ha még egyszer pontot szerez, a vonatkozó örökranglista harmadik helyén utoléri Nelson Piquet-t. A brazilnál többször csak Alain Prostot (128) és Michael Schumachert (157) intették le a legjobb hat, illetve nyolc között.
Megszakadt a sorozat DC csapattársának, Kimi Räikkönennek megszakadt ugyan a négyes pontszerző szériája, ám – pályafutása során ötödször – övé lett a viadal leggyorsabb köre. A finn legutóbb a 2003-as Európai Nagydíjon mondhatta magát verseny közben a leggyorsabbnak – érdekesség, hogy (motorhiba miatt) azon a futamon sem találkozott a kockás zászlóval, pedig azt megelőzően egyhuzamban háromszor gyűjtött vb-pontokat.
Megvan a 294. Antonio Pizzonia nem olyan rutinos pontszerző, mint a fent említettek, először kerültek neve mellé világbajnoki pontok. A brazil a Formula–1 történetének 294. pilótája, aki elmondhatja ezt magáról – a 293. pontszerző a mi fiunk, a két feladott verseny után ismét célba érő Baumgartner Zsolt volt. A 12. nagydíját futó Pizzonia korábbi legjobbja a tavalyi Osztrák GP-n elért kilencedik hely volt.
Röviden Rubens Barrichellónak véget ért a 12-es pontszerző sorozata. Giancarlo Fisichella az idén nyolcadszor került az első tízbe. Mark Webber legutóbb a tavalyi Magyar GP-n volt olyan elöl, mint most. Jenson Button az idényben hetedszer állhatott fel a dobogóra. Michael Schumachert már csak egy győzelem választja el Alberto Ascari hetes sikerszériájától.