Mosley mégsem távozik.
Tizenöt nap alatt megváltoztatta elhatározását, így októberi hatállyal mégsem távozik posztjáról Max Mosley, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke; a vezetô legalább 2005 októberéig marad.
Mosley mégsem távozik.
Tizenöt nap alatt megváltoztatta elhatározását, így októberi hatállyal mégsem távozik posztjáról Max Mosley, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke; a vezetô legalább 2005 októberéig marad.
Az FIA már tájékoztatta a tervekről a tíz csapatot, a módosításokhoz legalább nyolc istálló beleegyezése szükséges. Max Mosley FIA-főnök szerint a túl gyors autók okolhatók a közelmúlt hatalmas balesetei miatt, ezért elkerülhetetlen a szabályok szigorítása. A tervek az aerodinamikát, az abroncsokat és a motorokat érintik. Az elképzelések szerint megemelnék az első vezetőszárnyat, a hátsó vízszintes vezérsíkokat előrébb hoznák, valamint meghatároznák a karosszéria formáját a hátsó kerekek előtti részen. Az FIA pénteki közleménye szerint "az alacsonyabb leszorító erő csökkentené a sebességet, különösen a gyors kanyarokban, így kissé megnövelné a féktávokat, miközben a légellenállás csekély változása alig emelné meg az egyenesben elérhető legnagyobb sebességet."
Szintén jövőre lépne életbe az abroncsokra vonatkozó szabálymódosítás, amelynek értelmében a pilótáknak az egész versenyhétvégét összesen két garnitúrával kellene végigautózniuk. Az egyiket a pénteki és szombati szabadedzéseken, a másikat pedig az időmérőn és a versenyen használhatnák. A futam közben egy sérült gumit le lehetne cserélni egy másikra az első garnitúrából, de az ehhez szükséges boxkiállás során nem szabadna tankolni. A motorokat 2005-től csak két nagydíjhétvége után lehetne kicserélni, míg a 3.0 literes V10-eseket 2006-tól 2.4 literes, 90 fokos hengerszögű V8-asok váltanák fel.
Az új szabályok legkésőbb januárban biztosan életbe lépnek.