Newey a jövőjén rágódik

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2004.07.15. 20:35
Címkék
Adrian Newey, a McLaren-istálló technikai igazgatója azon hezitál, hogy folytassa-e munkáját a wokingiaknál, vagy sem. "Jövő júliusban lejár a szerződésem, és még nem tudom, mihez kezdek azután. Még nem döntöttem el, mit csinálok, és most nem is gondolkodom ezen, mert a jövő évi autó tervezésével vagyok elfoglalva. Legkorábban a tavasszal térhetünk vissza erre a kérdésre"  javasolta a 45 éves Newey.
A szakember 1987-ben mutatkozott be a Formula–1-ben, a Leyton House-nál és a Williamsnél is dolgozott, mielőtt 1997-ben a McLarenhez szerződött. Az első McLarenjét 1991-ben tervezte, és bár azzal Nigel Mansell még lecsúszott a vb-címről, 1992-ben fölényesen megnyerte a bajnokságot. Rá egy évre Alain Prost bizonyult legyőzhetetlennek, majd Ayrton Senna is a Williamshez került. Ám a brazil 1994-ben bekövetkezett halála után Newey pályafutása mélypontjához jutott, mert a bolognai ügyész eljárást indított ellene gondatlanságból elkövetett emberölés miatt. Hosszú tárgyalássorozat után felmentették Neweyt és a további vádlottakat, igaz, nemrég semmisnek ítélték a korábbi határozatot.

Neweyt megviselte a McLaren idei gyengélkedése
Neweyt megviselte a McLaren idei gyengélkedése
Neweyt megviselte a McLaren idei gyengélkedése
Autóival a Williamsnél Damon Hill, majd Jacques Villeneuve is világbajnok lett, aztán a McLarennél Mika Häkkinen nyerte meg kétszer is a sorozatot, Kimi Räikkönen pedig közel került a végső sikerhez. Ám az idén nem muzsikál valami jól a McLaren, az elmúlt napokban Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója azt mondta, Newey csalódást okozott az idei autóval. A tervezőmérnök korábban arról beszélt, hogy ha megunja a Formula–1-et, szívesen tervezne nagy versenyvitorlásokat, amelyekkel az Amerika-kupán indulnak a csapatok.
Közben Jarno Trulliról is elkezdtek pletykálni. Amint Ralf Schumacher megegyezett a Toyotával, azt találgatják, ki lesz a csapattársa a következő szezonban. A kölni csapat ugyanis 2005-re már komoly terveket tűzött ki, és ehhez két erős pilótára is szüksége lesz. Trulli pedig állítólag képtelen megegyezni a Renault-val a folytatásról – érdekes a helyzet, hiszen Flavio Briatore egy személyben a csapat vezetője és az olasz menedzsere is, mégis holtpontra jutott –, és ha valaki túl sok pénzt akar jelenlegi munkaadójától, akkor képbe kerül a Toyota, amely kis túlzással bármennyit hajlandó kifizetni a siker érdekében.
Trulli tehát kiköthet a Toyotánál, a Renault-nak pedig lehet, hogy másik pilótát kell keresnie. Mark Webber részben a franciák tulajdona, de az ausztrál lélekben (és talán nem csak lélekben) már elkötelezte magát a Williamshez. Ott van még a Williamsnél is emlegetett Giancarlo Fisichella, Nick Heidfeld duó, sőt a képbe kerülhetnek a Renault nevelőprogramjának tanoncai, mint Franck Montagny vagy Heikki Kovalainen.
Legfrissebb hírek

Női kézilabda NB I: öt játékos is elhagyja az Alba Fehérvárt – hivatalos

Kézilabda
3 perce

Súlyos bukás és újabb Van Poppel-siker a Tour de Hongrie második szakaszán

Kerékpár
5 perce

Cselgáncs: visszavonult Sipőcz Richárd

Egyéb egyéni
16 perce

Piros Zsombor elődöntős a tuniszi tenisztornán

Tenisz
32 perce

Piastri vagy Verstappen folytatja a sikerszériát? A tifosi örülhet vasárnap? – az európai szakaszára fordult az F1

F1
53 perce

Ismét az Elverum kézilabdázója lesz Máthé Dominik – hivatalos

Kézilabda
1 órája

A Fradival 93 éve nem történt ilyen; semmit sem ért az FTC fölénye; újabb Böde-rekord

Labdarúgó NB I
1 órája

Atlétika: Bátori Lilianna Berlinben második hellyel kezdte a szezont

Utánpótlássport
1 órája
Ezek is érdekelhetik