A MotoGP-ben először nyert egy Bridgestone gumikat használó pilóta, a japán Tamada Makoto, akinek az elsősége egyben azt is jelentette, hogy két év után győzött újra japán motoros a királykategóriában. A 125-ben Hector Barbera viszont az első spanyol, aki a pole pozícióból indulva diadalmaskodott Brazíliában. A 250-es géposztályban az idén háromszor bukó Manuel Poggiali végre nyerni tudott – megismételve a tavalyi brazíliai sikerét.
Tamada többek között az új Bridgestone gumiknak köszönhette a sikert
Mindenki tisztában volt azzal, hogy a szuperbike vb-n korábban már bizonyító Tamada képes lehet a győzelemre a MotoGP-ben is. A 28 éves pilóta, aki a 23. nagydíján nyert először vb-futamot, tavaly már érmes volt, az idén pedig az Olasz GP-n az első helyért küzdött. A többség azonban úgy vélte, hogy Tamada első sikerére még várni kell, mert a Bridgestone gumik megbízhatatlanok, sőt életveszélyesek voltak az idén. (Emlékezzünk egy másik japán, Nakano Shinya bukására, ami gumihiba miatt történt.) A Bridgestone azonban a Brazil GP-re egy teljesen új edző- és versenygumicsaládot vitt, amelyek mindegyike nagyszerűen debütált. A rajtelsőség ugyebár Kenny Robertsé lett, míg Tamada begyűjtötte a királykategória történetének 11. japán győzelmét. Méghozzá többek között annak köszönhetően, hogy a gumijai sokkal jobban bírták a terhelést az ellenfelek által használt Michelineknél. Tamada mellett – a hondás a királykategória 6. japán győztese – Max Biaggi és Nicky Hayden is elégedett lehet. Biaggi három verseny után szerzett ismét érmet, az amerikai pedig az idén először állhatott fel a dobogóra. A vb két éllovasa, Valentino Rossi és Sete Gibernau ellenben lehajtott fejjel hagyta el Riót. Gibernau a második, Rossi a 12. körben bukott. A spanyol a tavaly áprilisi Spanyol GP, míg Rossi 2001 óta nem esett el versenyen.
Brazil Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 7. futama, Rio de Janeiro 125 kcm (21 kör, 103.593 km): 1. Barbera (spanyol, Aprilia) 41:41.459 (149.086 km/óra), 2. Stoner (ausztrál, KTM) 0.096 mp h, 3. Dovizioso (olasz, Honda) 0.202, 4. Locatelli (olasz, Aprilia) 0.359, 5. Giansanti (olasz, Aprilia) 0.737, 6. Simoncelli (olasz, Aprilia) 7.614, …18. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 52.505, 19. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 59.593. 250 kcm (22 kör, 108.526 km): 1. Poggiali (San Marino-i, Aprilia) 41:56.561, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 0.076, 3. Elías (spanyol, Honda) 3.792, 4. De Angelis (San Marino-i, Aprilia) 4.878, 5. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 20.393, 6. Aoyama (japán, Honda) 20.576. MotoGP (24 kör, 118.392 km): 1. Tamada (japán, Honda) 44:21.976 (160.110 km/óra), 2. Biaggi (olasz, Honda) 2.019, 3. Hayden (amerikai, Honda) 5.764, 4. Capirossi (olasz, Ducati) 11.145, 5. Barros (brazil, Honda) 12.951, 6. Edwards (amerikai, Honda) 13.904 Az állás. 125 kcm: 1. Dovizioso 125 pont, 2. Barbera 109, 3. Locatelli 106, 4. Stoner 104, 5. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 72, 6. Giansanti 63, …19. Tóth Imre 6, …22. Talmácsi Gábor 3. 250 kcm: 1. Pedrosa 130, 2. De Puniet (francia, Aprilia) 119, 3. Porto (argentin, Aprilia) 88, 4. Elías 86, 5. F. Nieto 75, 6. De Angelis 64. MotoGP: 1. Rossi (olasz, Yamaha) 126, 2. Gibernau (spanyol, Honda) 126, 3. Biaggi 113, 4. Edwards 64, 5. Checa (spanyol, Yamaha) 62, 6. Barros 59 Következik: július 18., Német Nagydíj (Sachsenring) ---- N ---- &