A reggeli rajtnál még egy perc volt a különbség kettejük között, ám az éllovas Ács László autójában rakoncátlankodni kezdett az osztómű, borzalmasan csattogott, félő volt, hogy elszakad a lánc.
Ács ment, ahogyan tudott, persze azért a lehetőségekhez képest óvatosan, közben pedig Kéry Szilveszter kihasználva a lehetőséget megkezdte a felzárkózást. Az utolsó szakasz rajtja előtt már mindössze hat másodperc volt a különbség Ács és Kéry között. Az éllovas kockáztatott (a második helye akkor sem forgott volna veszélyben, ha az elsőt esetleg elveszíti), és egy másodperccel megelőzte Kéryt, úgyhogy végül hét másodperccel nyert. Ennek a győzelemnek pedig nemcsak azért van óriási jelentősége, mert Ácsnak ez volt az első sikere, hanem azért is, mert ez volt az országos bajnokság történetének első olyan futamgyőzelme, amelyet dízelautóval – egy Nissan Pick-Uppal – értek el. Külön érdekesség, hogy Ács nem a megszokott navigátorával versenyzett, hanem Kis Sándor állandó társával, Czeglédi Péterrel, aki nem illetődött meg az új közegtől, és ezúttal is a megszokott profizmusát hozta. A reggel még a harmadik helyen álló Kristóf Mártonék kénytelenek voltak kicserélni a defektes kereküket az egyik szelektív szakaszon, így visszacsúcsztak a hatodik pozícióba, a bronzos helyüket pedig Benyó Miklósék vették át, akik az első nap rengeteg technikai gonddal küszködtek. A bajnoki pontversenyben továbbra is Gál Istvánék vezetnek, annak ellenére, hogy ezen a viadalon nem szereztek pontot, mert az első napon megállt az autójuk, így vasárnap több mint kétórás büntetéssel állhattak oda a rajthoz. (Csak megjegyzésként: tét nélkül autózva is megnyerték az összes szakaszt vasárnap.)RKB-kupa, az ob 5. futama. Abszolút végeredmény:
1. Ács László, Czeglédi Péter (K-Sped Porsche SE, Nissan Pick-Up) 2:07:19, 2. Kéry, Szegedi (Premier Motorsport, Range Rover) 7 másodperc hátrány, 3. Benyó, Maurer (Cél ASE, Hyundai Terracan) 8:26 perc h., 4. Liszi, Tóth D. (4x4 Off Road Club, Mitsubishi Pajero) 9:36 p h., 5. Horváth B., Tóth Gy. (Premier Motorsport, Mercedes 500 GE) 9:44 p h., 6. Kristóf, Hujber (Premier Motorsport, Bowler) 12:00 p h.
Az ob állása 5 verseny után: 1. Gál István, Oroszlán Tibor (Art Off Road SE, G. Baba Proto Evo) 100 pont, 2. Liszi, Rack/Tóth D. 80, 3. Benyó, Maurer 78, 4. Szabó Z., Tagai R. (Art Off Road SE, Mitsubishi Pajero) 59, 5. Ács, Kunos/Czeglédi 58, 6. Kristóf, Hujber 44
Következik (augusztus 27-29.): Premier Motorsport-kupa, az ob 6. futama