Michael Schumacher a verseny után elárulta, hogy a második boxkiállása után döntötte el csapatával együtt, hogy nem három, hanem négy pit-stoppal teljesíti a futamot, mert csak így nyerhet.
"Tökéletesen bejött az elgondolásunk, hiszen a csapat szerelői fantasztikusan dolgoztak, minden stimmelt a kerékcserék és a tankolások során. A rajt előtt nem voltam valami derűlátó, de ahogy fejlődött a futam, beláttuk, nincs veszítenivalónk, mert mögöttünk nagy volt az űr. Kockáztattunk, és bejött" – mondta lelkesen Schumi, aki az 1998-as Magyar Nagydíjon hasonlóképpen verte meg Mika Häkkinent, igaz, akkor kettőről háromra növelte kiállásainak számát, és a finnek is akadtak technikai gondjai. Olyanra viszont még nem volt példa háromszáz kilométeres versenyen a tankolás 1994-es bevezetése óta, hogy száraz pályán négy szervizeléssel nyerjen valaki.
Alonso csak a verseny elején tudta maga mögött tartani Schumachert
"Luca Baldisseri, a főmérnökünk jött elő az ötlettel a minap, és elgondolkoztunk rajta, a verseny előtt pedig úgy terveztük, hogy ha szükségünk lesz rá, bevetjük. Amikor Michaelről leszakadtak az üldözői, eljött az alkalom, és szerencsére bejött a húzás – árulta el Ross Brawn technikai igazgató. – Tökéletesen tudtuk, mikor állnak ki a többiek, és bár izgultunk kicsit Jenson Button miatt, az angol rögtön Michael után kiment a boxba. Rubens Barrichellót is meg kell dicsérni, mert nagyon messziről jött fel a dobogóra, számomra legalább olyan jó versenye volt, mint Michaelnek." Fernando Alonso csodálkozott a futam alatt Schumi taktikáján, de nem volt csalódott a második helyezése miatt. "Nem értettem, mit csinál Michael, és a csapaton is éreztem, hogy befolyásolta a Ferrari húzása. Az én boxkiállásaimat is előbbre hoztuk, úgy vélem, mindent megtettünk, amit lehetett. A gumijaink nem versenyképesek, két-három gyors kört még lehet menni velük, de utána romlik a teljesítményük" – fogalmazott Alonso. A Renault-istálló a spanyollal ellentétben nem volt elégedett Jarno Trullival, akit az utolsó előtti kanyarban előzött meg Barrichello. "Egyszerűen nem hiszem el, hogy ilyen megtörténhet. Úgy tűnt, teljesen nyitva hagyta a kaput Rubens előtt, meg kell kérdeznem tőle, mit is képzelt pontosan ebben az esetben" – bosszankodott Pat Symonds, a Renault mérnök-igazgatója. "Mindent megtettem, amit lehetett, de ma Rubens egyszerűen túl jó volt" – ismerte be az olasz, akivel a fizetése miatt a csapatvezetőség egyelőre nem tud megállapodni a folytatásról. Ez a baki biztosan nem erősíti Trulli pozícióját a tárgyalás során.