Remák Zoltán négy év után újra megnyerte a szekszárdi viadalt
Remák Zoltán négy év után újra megnyerte a szekszárdi viadalt
Egyetlen másodperc. Ennyi volt az előnye a Stoll-Gemenci Nagydíj utolsó szakasza előtt az összetettben vezető ferencvárosi Víg Aurélnak, ám miután közvetlenül mögötte állt a 2000-ben Gemenci Nagydíj-, tavaly pedig Tour de Hongrie-győztes Remák Zoltán és a címvédő ukrán Varvaruk, felesleges pénzkidobás lett volna nagy tételben fogadni a zöldek kerekesének diadalára. Igaz ez akkor is, ha az utolsó, sárközi szakaszon szinte alig akadt megmászandó dombocska, ez pedig feküdt az éllovasnak. Víg ráadásul olyan társak támogatására számíthatott, mint a prológot megnyerő Lengyel Tamás, az 1999-es összetett győztes Árvai Attila vagy a pénteki hegyi időfutamot másodikként letudó Szekeres Csaba. Remek névsor, nem vitás, de kiváló kerekesek tekertek a szlovákoknál is: Remák "alá" az előző napon egyaránt az elsők között célba érő Glajza, Husár és Keliar dolgozott. Meg aztán nem feledkezhetünk meg Varvarukról sem, a "nagy öreg" ugyanis csapat nélkül is képes hozni a formáját, elég egy remek társ (Zajc személyében az is adott volt), és máris nyeregben érezheti magát. Mint ahogy tavaly, amikor Nyakazsnijjal lépett el a mezőnytől, s akkora előnyre tett szert, hogy azt már képtelenek voltak behozni a többiek. A szökés tehát várható volt, de a táv kétharmada után a még versenyben lévő 99 bringás együtt érkezett vissza Szekszárdra. A megyeszékhelyen öt darab öt kilométeres kör várt a karavánra, amelyet a Béla térre haladva már több száz szurkoló buzdított. A 25 kilométeres, emelkedőkkel tarkított pálya meg is rostálta a mezőnyt, a végére már valóban csak a legjobbak maradtak talpon. Közülük is Remák bírta a legjobban, így 2000 után újfent ő állhatott fel az összetett verseny dobogójának tetejére. Mindössze öt másodpercen múlt, hogy Víg a magyar bajnokság után a Gemenci Nagydíjat is megnyerje. A harmadik helyre a címvédő ukrán Varvaruk ért oda, aki ezenfelül mind a hegyi, mind a gyorsasági hajrák legjobbjának járó trikót is magára ölthette. A csapatversenyben az egységesebben dolgozó szlovák nemzeti együttes végzett az élen, a második hely a Fradié lett, míg a cseh Favorit több mint négy perccel lemaradva harmadikként fejezte be a körversenyt. A Nagydíj lapzártánk után a Stoll Autóházak-kupáért kiírt 42 kilométeres villanyfényes kritériumversennyel fejeződött be – ennek eredménye az összetettbe már nem számított bele.
30. STOLL-GEMENCI NAGYDÍJ. 2. szakasz az Alisca Bau-kupáért, Szekszárd–Szekszárd (95 km): 1. Radovan Husár (szlovák) 2:13:55, 2. Lengyel T. (P Nívó-Betonexpressz–FTC) 1 mp h., 3. Remák (szlovák) 2 mp h., 4. Kalemba (lengyel, Weltour) azonos idővel, 5. C. Rebellin (olasz, Fausto Coppi Gazzera) a. i., 6. Varvaruk (ukrán, BK Kamen) a. i. A végeredmény: 1. Remák Zoltán 6:52:46, 2. Víg (P Nívó-Betonexpressz–FTC) 5 mp h., 3. Varvaruk 11 mp h., 4. Lengyel T. 51 mp h., 5. Husár 1:00 p h., 6. Kalemba 1:04 p. h. Csapat: 1. Szlovákia 20:40:47, 2. P Nívó-Betonexpressz–FTC 47 mp h., 3. Favorit (cseh) 4:33 p h. A gyorsasági pontversenyben: 1. Varvaruk. A hegyi pontversenyben: 1. Varvaruk