Szemerkélő esőben, viszont jó szélben rajtolt Balatonfüredről a T-Mobile Nagydíjáért zajló 36. Kékszalag tókerülőverseny, amelyen 394 indulót egyben nevezési csúcsot regisztráltak a rendezők.
A látvány önmagáért beszél: 394 hajó startolt az idei Kékszalagon (Fotó: Mirkó István)
A látvány önmagáért beszél: 394 hajó startolt az idei Kékszalagon (Fotó: Mirkó István)
A látvány önmagáért beszél: 394 hajó startolt az idei Kékszalagon (Fotó: Mirkó István)
A látvány önmagáért beszél: 394 hajó startolt az idei Kékszalagon (Fotó: Mirkó István)
A balatonkenesei bóját a háromszoros Kékszalag-győztes kormányos, Litkey Farkas csapata, a Siemens Mobile nevű hajó vette elsőként, őket követte a fiatal spartacusosok új szerzeménye, a 18 lábas Blue Star, majd a címvédő Lisa – amelyet ezúttal Soponyai Géza kormányozott – volt soron. A második ellenőrző pontnál, Siófoknál felborult a korábbi rend, a Blue Star átvette a vezetést, míg a szintén újonc Szamuráj Jack, Paulovits Dénes "titkos fegyvere" ért oda harmadikként, igaz, nem sokkal előzve meg Brencsán Ábelék Liberáját, az Azzardissimót. Tihanynál aztán olyannyira csökkent a szélereje, hogy az élboly viszonylag gyorsan átverekedte magát a "csövön", a mezőny zöme benn ragadt. Vagyis míg a legjobbak – Siemens Mobile, Azzardissimo, Szamuráj Jack és Blue Star – néhány órával később már Keszthelyről fordultak vissza, a többség még a tihanyi apátság lenyűgöző látványától igyekezett szabadulni. Az első becslések tehát arról szóltak, hogy lesznek, akik már az első nap este célba érnek, viszont olyanok is akadnak majd, akik csak ma futnak be. Mindenesetre, ha a lapzártánkkor vezető Siemens Mobile meg tudja őrizni elsőségét, akkor Litkey Farkas lesz az első kormányos, aki negyedszer is megszerzi a Balaton legrangosabb trófeáját, a Kékszalagot. A Nemere II 1955-ös 10 óra 40 perces időrekordja azonban ezúttal sem került veszélybe.