A pályán, ahol a kanyarokban nincsenek szegélykövek, a tradícióknak megfelelően csak motorversenyeket rendeznek. Assenben a meteorológusok is főszerephez jutnak, és nagyon profik: szinte órára pontosan meg tudják mondani, hogy milyen idő lesz az arénában.
Csütörtökre például esőt ígértek, és nem is tévedtek. Az első időmérő edzést vizes aszfalton bonyolították le. A 125 köbcentis kategóriában Hector Barbera volt a leggyorsabb – az Aprilia spanyol pilótája tavaly Assenben szerezte meg pályafutása első dobogós helyezését (harmadik lett), most azonban már egyértelműen a győzelemre hajt. Egyébként a spanyolok mindig is jók voltak a holland viadalon: a tizenháromszoros világbajnok Angel Nieto az egyetlen motoros, aki négy különböző márkával is nyerni tudott itt.
A 250-ben tavaly kiemelkedő eredményt ért el Assenben az ausztrál Anthony West. 1978 után ő volt az első ausztrál, aki újra nyert a negyedliterben, ráadásul ez volt az első vb-sikere. Most a második hollandiai diadalára hajt, és jó esélye van rá, hiszen az időmérésen még Barberáénál is nagyobb volt a fölénye. A második helyen a tavalyi asseni ezüstérmes Guintoli áll, a harmadik helyen pedig a 22 éves Ivan Silva tanyázik, akinek ez mindössze a harmadik vb-futama, ezenfelül először ül 250-es Aprilián, és először motorozik Assenben.
A MotoGP-ben Sete Gibernau tavaly 11 év után újra aranyat szerzett a spanyoloknak Assenben, akik azt szeretnék, ha duplázna. És a vb éllovasa egyelőre fényévekkel gyorsabb is a többieknél. A vetélytársai közül ki kell emelni a 20 éves olasz Michel Fabriziót (Platini után kapta a keresztnevét), aki a többiekénél 40 lóerővel gyengébb motorral is a negyedik lett, 1.1 másodperccel megelőzve a hetedikként végző Valentino Rossit. ----
Talmácsi Gábor (125 kcm, Malaguti, 14. hely): – Reggel esőben tizedik voltam, délután félig száraz pályán tizennegyedik. Sajnos az időmérésen nem volt tökéletes a motorom, amikor elvettem a gázt, a karburátorban valami rakoncátlankodni kezdett, és a Malaguti úgy viselkedett, mintha csak félig vettem volna el a gázt. Persze emiatt többször majdnem elestem, úgyhogy ki kellett állni a boxba. Egyébként ezen a hétvégén azt a taktikát választottuk, hogy az egyik motoromat szárazra, a másikat vizes pályára állítottuk be, mivel az időjárás nagyon szeszélyes.
Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 18. hely): – Délelőtt kipróbáltam az új Dunlop gumikat, amelyek nagyon jól beváltak, és a motorommal sem volt gond. S hogy miért csúsztam végül vissza a tizenharmadik helyről a tizennyolcadikra délután? Mert amikor tíz perc volt hátra az időmérő edzésből, a kijelzőn láttam, hogy melegszik a víz. Kiálltam a boxba, pechemre pont akkor, amikor néhány percre elállt az eső. Amikor visszamentem az aszfaltra, megint esni kezdett, úgyhogy már nem tudtam javítani. ---- Az 1. időmérő edzés. 125 kcm: 1. Barbera (spanyol, Aprilia) 2:22.746, 2. Simoncelli (olasz, Aprilia) 2:22.837, 3. Corsi (olasz, Honda) 2:23.340, 4. Dovizioso (olasz, Honda) 2:24.046, 5. Stoner (ausztrál, KTM) 2:24.445, 6. Giuseppetti (német, Honda) 2:24.455, …14. Talmácsi Gábor (magyar, Malaguti) 2:25.604, …18. Tóth Imre (magyar, Aprilia) 2:26.945. 250 kcm: 1. West (ausztrál, Aprilia) 2:19.354, 2. Guintoli (francia, Aprilia) 2:19.608, 3. Silva (spanyol, Aprilia) 2:20.159, 4. Vincent (francia, Aprilia) 2:20.369, 5. Rolfo (olasz, Honda) 2:20.537, 6. Debon (spanyol, Honda) 2:20.719. MotoGP: 1. Gibernau (spanyol, Honda) 2:12.540, 2. Barros (brazil, Honda) 2:13.723, 3. Xaus (spanyol, Ducati) 2:13.876, 4. Fabrizio (olasz, Harris WCM) 2:13.892, 5. Bayliss (ausztrál, Ducati) 2:14.107, 6. Checa (spanyol, Yamaha) 2:14.658
Tv: Eurosport, 12.45–16.15 (élő)