Kicsit lassan felpörögve ugyan, de végül magabiztosan utasította maga mögé a teljes mezőnyt Petter Solberg, aki az első (a prológgal együtt a második) nap után 55.7 másodpercnyi előnnyel áll az Akropolisz-rali első helyén.
Petter Solberg kilenc gyorsasági után majd egyperces elônnyel vezet
Petter Solberg kilenc gyorsasági után majd egyperces elônnyel vezet
A norvég subarus a már említett prológon sem ment rosszul, ahol Marcus Grönholm mögött a második legjobb időt autózta – egy két és egynegyed kilométeres táv után azonban nemigen lehetett messzemenő következtetéseket levonni ebből. A pénteki napon már sokkal több mindenre derült fény. Először is úgy tűnt, hogy a Peugeot megállíthatatlan lesz: a nap első szakaszán Grönholm Harri Rovanperät megelőzve lett első, majd a következő etapon hasonló volt a befutó, csak fordított sorrendben. Az utóbbi gyorson történt még egy baleset is: a focusos Roman Kresta szinte teljes lendülettel beleszállt a felfüggesztési problémák miatt dekkoló Dani Sola Mitsubishi Lancerjébe. Szerencsére személyi sérülés nem történt, sőt az erre a versenyre kísérletképpen bevezetett SupeRally-rendszer révén akár mindketten folytathatják a küzdelmeket, amennyiben a szombati első szakasz rajtjáig megcsinálják az autóikat. Hasonlóan reménykedhet Marko Märtin is, aki szintén a harmadik gyorson járt pórul. Kisodródott, viszont önerőből nem tudott visszakerülni Focus WRC-jével az útra. Eztán érkezett el Solberg ideje! A világbajnoki címvédő sorozatban öt szakaszt nyert meg imponáló magabiztossággal, miközben az addig remeklő peugeot-sok egyre inkább elvesztették azt a bizonyos fonalat – Grönholm például a nap végéig már csak egyszer tudta beverekedni magát az első háromba (két gyorson megpördült, ráadásul egyszer le is fulladt). Mindez azt eredményezte, hogy Solberg a pénteket majdnem egyperces fórral zárta a második helyre azért felkapaszkodó Rovanperä előtt. A harmadik helyre az egész nap kiegyenlített teljesítményt nyújtó Francois Duval jött fel, aki az utolsó etapot – amely megegyezett a csütörtöki prológgal – megnyerte Focus WRC-jével. Kevésbé lehetett boldog Carlos Sainz, a Xsara WRC-vel versenyző spanyol ugyanis a negyedik gyorsaságin lengéscsillapító-problémákkal küszködött, és közel húsz percet vesztett az élmezőnnyel szemben.
51. Akropolisz-rali, a 16 futamos VB 6. verseny, Lamia Abszolút sorrend 9 szakasz után: 1. Petter Solberg, Philip Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 1:49:24.8 (átlagsebesség: 79.8 km/óra), 2. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 307 WRC) 55.7 másodperc hátrány, 3. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 1:01.6 perc h., 4. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 1:03.2 p h., 5. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 1:21 p h., 6. Carlsson, Andersson (svéd, Peugeot 206 WRC) 2:41.1 p h., 7. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Mitsubishi Lancer WRC) 2:49.3 p h., 8. Stohl, Minor (osztrák, Peugeot 206 WRC) 3:10.7 p h.